HilRam Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) StianGH - ta det fra en som er over 30 og som har gått glipp av den store kjærligheten: Det du virkelig angrer her i livet er det du ikke gjorde! Endret 1. mars 2007 av HilRam Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Først må jeg si takk for alle svarene! Hjertelig takk! Så må jeg le, hehe. Seriøst, "Tilslutt blir hun gal og river av seg klærne og stønner ta meg din hingst. I beste fall.", er noe av det morsomste jeg har lest. :!: Mange som har kommet med kjempe gode tips her nå! Har tenkt litt å satt sammen en del av dem. Jeg må si at jeg har sansen for dikt og slikt (rim, ser du? ), så å kjøpe en lik sjokolade med strofene Roser er røde, fioler er blå. Sjokolade er deilig, og det er du og. [Copyright 2007 © KristianG] skrevet på en liten lapp inni og gi denne til henne på bussen, virker skikkelig kult. Jaja, kanskje uten copyrighten da, hehe. Men så kommer problemet: hva skjer videre? Hadde det vært for harry å skrive nr´et mitt på andre siden? Eller kanskje jeg bare skal drite i å tenke så jævlig mye og ta det som det kommer? Ja, tror det. Men var nr´et dumt? Edit: Til HilRam: vil så absolutt bli tatt i betraktning. Takk for kloke ord. Endret 1. mars 2007 av StianGH Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Ikke tenk så mye på hvordan du skal fremstå. Uansett hva du planlegger at du skal si så kan du være sikker på at når det blir "showdown at OK Corral" så kommer du til å stamme, knote og rødme deg bort likevel. Bare se til at du får meldt fra til jenta at nettop du er hennes "hemmelige" beundrer, så tar du det videre derifra. Erfaring tilsier at det er de djerve og ville ideene som funker. Et knippe roser på bussen med en liten lapp der du skriver hva du føler, f.eks. (Vi snakker sammen på bussen - det er så fint - tenker på deg hele tiden bla bla.) Gløm at det skal være elegant eller kløktig, det som betyr noe er at det er ekte og viser hjertet ditt. Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Du fikk meg til å tenke nå HilRam. At det skal være ekte. Jeg vil ikke si at å gjøre det jeg beskrev over er "uekte", men det blir så mye lettere for meg. Eller kanskje ikke "lettere" i ordets forstand. Det er rett og slett noe jeg klarer å gjøre. Jeg klarer ikke å gjøre dette impulsivt. Jeg klarer det ikke. Derfor kommer jeg her. Edit: leif. Endret 1. mars 2007 av StianGH Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Jeg treffer henne som sagt på bussen og jeg simpelten elsker når hun kommer og setter seg på siden av meg. Jeg prøver alltid å finne en plass med to ledig seter og gjøre plass til henne. Og da snakker vi sammen. Hun er så vakker og det er så naturlig å snakke sammen med henne. I helgene savner jeg bare å få se ansiktet hennes. Jeg vil så veldig gjerne lære henne bedre å kjenne! CUT-AND-PASTE fra ditt først innlegg. Omskrevet til "jeg-du" form blir det: Jeg treffer deg jo på bussen og jeg simpelten elsker når du kommer og setter deg ved siden av meg. Jeg prøver alltid å finne en plass med to ledig seter og gjøre plass til deg. Og så snakker vi sammen. Du er så vakker og det er så naturlig å snakke sammen med deg. I helgene savner jeg bare å få se ansiktet ditt. Jeg vil så veldig gjerne lære deg bedre å kjenne! Dette, Kristian, er ekte. Det er det du føler. Og det er det du skal skrive ned på en lapp - enten den er festet til en sjokolade, blomsterkvast eller tegning av deg selv. (?`??) Gjør du dette, vinner du (i det minste innpass i) hjertet hennes. Hvis ikke hun smelter for det, så er det ikke liv laga. Tro meg, da er det bedre at drømmen brister før enn siden. Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Wow, slag i trynet. Kan jeg være så blind? Skal gjøres, vær sikker. Nå gleder jeg meg!! (Jeg heter Stian forresten ) Edit: nå ser jeg hvorfor du skrev Kristian, hehe. Det var brukeren KristianG som skrev dette diktet i en post her i denne tråden, så jeg følte han kunne få erkjennelse for det. Endret 1. mars 2007 av StianGH Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Stian, det diktet bør helst forbigåes i stillhet, tro du meg. Ellers så er du herved pliktig til å avgi rapport på hvordan det har gått. Ikke noe feige ut nå!! Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Etter denne... denne... åpenbaringen du nettopp gav meg, føler jeg meg pliktig til å avgi rapport. Nei du og du, nå gleder jeg meg! Lenke til kommentar
Minus Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Ja, HilRam har rett. Ikke skriv det diktet du. Det kan du eventuelt gjøre ved en senere anledning der det passer seg bedre. Ønsker deg lykke til, jeg. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Om hun synes det var flott få en sjokkis, er det vell bare fortelle henne at det var du. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Som jente så hadde jeg aboslutt foretrukket å få en sms som noen foreslo. Der en skrev om hun likte sjokoladen. Det diktet hadde langt i fra sjarmert meg. Men det er nå bare meg Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Jeg likte ikke helt dikt ideen, da kan du skremme henne bort lett. Er ikke sikkert hun har følelser for deg vet du, men hun kan lett få det om du går riktig frem. Lek mystisk en liten stund til, du kan sikkert skrive nr. ditt på lappen om du vil det, men en kjærlighetserklæring er litt for mye tror jeg. Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Det er ikke sikkert hun har følelser for meg, nei. Men jeg ville ikke kalt det overfor en kjærlighetserklæring. Det hele slutter tross alt med "jeg vil så veldig gjerne lære deg bedre å kjenne!". Men med dikt, mener du dette som KristianG foreslo, eller det HilRam foreslo? Samme til Mirann (som forresten har et avatar-bilde til ettertanke, hehe): snakker du om det klisjèfylte diktet om roser og fioler, eller mine sanne følelser svart på hvitt? Edit: Jeg vil legge til at jeg ikke er ute etter å fange henne. Jeg vil ikke manipulere henne eller noe slik at hun kanskje begynner å like meg. Enten gjør hun det, eller ikke. Gjør hun det ikke blir det ikke værre enn nei. Gjør hun det... Hadde du virkelig ikke syntes disse følelsene på en lapp var sjarmerende om du likte vedkommende? Ja, det er et sjangsespill. Endret 1. mars 2007 av StianGH Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Det er ikke sikkert hun har følelser for meg, nei. Men jeg ville ikke kalt det overfor en kjærlighetserklæring. Det hele slutter tross alt med "jeg vil så veldig gjerne lære deg bedre å kjenne!". Men med dikt, mener du dette som KristianG foreslo, eller det HilRam foreslo? Samme til Mirann (som forresten har et avatar-bilde til ettertanke, hehe): snakker du om det klisjèfylte diktet om roser og fioler, eller mine sanne følelser svart på hvitt? 8057382[/snapback] Jeg mente det med roser og fioler. Jeg hadde nok bare begynt å ledd. (Men som sagt, folk er forskjellige) Personlig hadde jeg nok blitt småskremt av en som plutslig la ut om følelsene på den måten. (Ang det med "mine sanne følelser svart på hvit") Det er lett å bli tatt på senga og bare skygge unna av hele greia. Hva med å ta ting litt med ro? Synes det var kjempelurt det med å sende henne en sms om hun likte sjokoladen. Da får hun et hint om hva du føler og "ballen" blir på måte på hennes side om hva som skal skje videre Endret 1. mars 2007 av Mirann Lenke til kommentar
Arthemax Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Jeg treffer henne som sagt på bussen og jeg simpelten elsker når hun kommer og setter seg på siden av meg. Jeg prøver alltid å finne en plass med to ledig seter og gjøre plass til henne. Og da snakker vi sammen. Hun er så vakker og det er så naturlig å snakke sammen med henne. I helgene savner jeg bare å få se ansiktet hennes. Jeg vil så veldig gjerne lære henne bedre å kjenne! CUT-AND-PASTE fra ditt først innlegg. Omskrevet til "jeg-du" form blir det: Jeg treffer deg jo på bussen og jeg simpelten elsker når du kommer og setter deg ved siden av meg. Jeg prøver alltid å finne en plass med to ledig seter og gjøre plass til deg. Og så snakker vi sammen. Du er så vakker og det er så naturlig å snakke sammen med deg. I helgene savner jeg bare å få se ansiktet ditt. Jeg vil så veldig gjerne lære deg bedre å kjenne! Dette, Kristian, er ekte. Det er det du føler. Og det er det du skal skrive ned på en lapp - enten den er festet til en sjokolade, blomsterkvast eller tegning av deg selv. (?`??) Gjør du dette, vinner du (i det minste innpass i) hjertet hennes. Hvis ikke hun smelter for det, så er det ikke liv laga. Tro meg, da er det bedre at drømmen brister før enn siden. 8056502[/snapback] Beste post hittil. Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Først vil jeg du skal vite at jeg setter rådene dine høyt, i og med at du lettere kan sette deg i en annen jentes sted. Jeg har vel tatt ting med knusende ro vil jeg si. Fordi jeg ikke har våget å gjøre noe rett og slett. Det er i dag 2 uker og en dag siden valentins dag, og hun har ikke fått vite noe hvem hennes beundrer er. Er det ikke på tide? Som en eller annen sa tidligere i tråden, det svinner hen. Jeg vil ikke motsi deg på alle punktene, jeg vil virkelig ikke det, men å sende en SMS er jo så pinglete! Det er så standard, og jeg får ikke sagt det jeg vil. At hun får et hint om hva jeg føler, og at det blir opp til henne å eventuelt ta et neste steg synes jeg er positivt. Men en SMS? At du kunne blitt skremt av dette forstår jeg godt. Men jeg gjentar, det er et sjangsespill, ikke sant? (Til Arthemax: helt enig, men ikke si det til noen, eller hva? :!: ) Endret 1. mars 2007 av StianGH Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Jeg mente det med roser og fioler. Jeg hadde nok bare begynt å ledd. (Men som sagt, folk er forskjellige) Personlig hadde jeg nok blitt småskremt av en som plutslig la ut om følelsene på den måten. (Ang det med "mine sanne følelser svart på hvit") Det er lett å bli tatt på senga og bare skygge unna av hele greia. 8057407[/snapback] Det er jo litt av kontektsten det kommer i også, da. Dersom det var en vilt fremmed, ja. Dersom det er en du kjenner til fra barndommen av, som du er interessert i? Hadde du virkelig blitt skremt av at han viser tydelig interesse? Huff, kvinnfolk! Såpass kan jeg si, at dette er individuelt. Noen ville bli henrykt over å bli vist interesse på denne måten. Legg forøvrig merke til at det ikke står en eneste kjærlighetserklæring i noe av det jeg(han) skrev. Bare at han liker å snakke med henne og gjerne vil bli mer kjent. Er det så farlig? Personlig hater jeg hele det "late som -gå rundt grøten"-spillet som går ut på at man skal signalisere at man egentlig ikke er noe særlig interessert osv. osv. Bare dumme mennesker favoriserer sånne metoder. Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Jeg mener da ikke at du skal fange henne på noen måte, men hun kan bli skremt bort fordi det kommer overaskende på henne, og hun har kanskje ikke engang vurdert muligheten at det kan være deg. Ta det heller i to steg, gi henne sjokoladen først (på hvilken måte du synes er best) og så, om ikke noe annet skjer, gi henne brevet. Eller, du kan spørre henne i brevet om hun vil finne på noe en dag eller noe. De tingene som sto i den teksten over her, er ting som er mye bedre, og mye mer sjarmerende om en sier ansikt til ansikt. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Jeg vil ikke motsi deg på alle punktene, jeg vil virkelig ikke det, men å sende en SMS er jo så pinglete! Det er så standard, og jeg får ikke sagt det jeg vil. At hun får et hint om hva jeg føler, og at det blir opp til henne å eventuelt ta et neste steg synes jeg er positivt. Men en SMS? At du kunne blitt skremt av dette forstår jeg godt. Men jeg gjentar, det er et sjangsespill, ikke sant? (Til Arthemax: helt enig, men ikke si det til noen, eller hva? :!: ) 8057477[/snapback] Jeg synes ikke det er pinglete. Det er mer spennede og en fin måte å flørte på. Det er jo litt av kontektsten det kommer i også, da.Dersom det var en vilt fremmed, ja. Dersom det er en du kjenner til fra barndommen av, som du er interessert i? Hadde du virkelig blitt skremt av at han viser tydelig interesse? Huff, kvinnfolk! Såpass kan jeg si, at dette er individuelt. Noen ville bli henrykt over å bli vist interesse på denne måten. Legg forøvrig merke til at det ikke står en eneste kjærlighetserklæring i noe av det jeg(han) skrev. Bare at han liker å snakke med henne og gjerne vil bli mer kjent. Er det så farlig? Personlig hater jeg hele det "late som -gå rundt grøten"-spillet som går ut på at man skal signalisere at man egentlig ikke er noe særlig interessert osv. osv. Bare dumme mennesker favoriserer sånne metoder. 8057478[/snapback] Men her snakker vi om noen som kun prater sammen på bussen. Så plutselig skal hun få en lapp der en utleverer følelsene sin ang henne! Det er en gylden middelvei mellom det å late som om man ikke er int til det å fortelle alt på en gang. Idiotisk siste kommentar. Selv om du er fan av den metoden, så er ikke andre dumme om de ikke liker det. Edit: Jeg blir ikke skremt om noen viser at de er int. i meg. Men jeg blir skremt når det blir vist en ekstrem interesse. Når f.eks alle følelser skal legges på bordet med en gang, eller at det blir sendt xx antall sms på veldig kort tid Endret 1. mars 2007 av Mirann Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 hvorfor bruke SMS når du kan snakke med henne face to face/telefonen? blir så ja.. fattig^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå