Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hun er så vakker, men kan det gå?

Anbefalte innlegg

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg klarer bare ikke å ta steget! Har lest mye her og fått bekreftet om og om igjen at det er bare å hoppe i det, men jeg er så usikker!

Historien. La oss kalle henne Lars. Jeg har hatt et godt øye for Lars nå i ca. et halvt år. Jeg vet hvem hun er fra barneskolen, og hun vet hvem jeg er, men vi snakket aldri sammen. Jeg går i klasse på vgs med en av hennes besteveninner og henger en del med henne (venninen). Av henne har jeg fått høre mange ganger hva Lars har sagt om meg: "Lars så deg på bussen i dag", "Lars sier at du sover på bussen" og så videre. Det er flere slike eksempler, men så er det jo slik at når du liker noen, vil du gjerne se slike ting. Men egentlig var jo alt tilrettelagt for meg her, ikke sant? Ikke denne pysa nei... Desverre treffer jeg bare jenta 2-3 ganger i uka i form av en 2 minutters busstur.

Jeg treffer henne som sagt på bussen og jeg simpelten elsker når hun kommer og setter seg på siden av meg. Jeg prøver alltid å finne en plass med to ledig seter og gjøre plass til henne. Og da snakker vi sammen. Hun er så vakker og det er så naturlig å snakke sammen med henne. I helgene savner jeg bare å få se ansiktet hennes. Jeg vil så veldig gjerne lære henne bedre å kjenne!

Kvelden før valentins dag klarte jeg etter mye nøling å få sneket en sjokolade med teksten "Du er topp" ned i postkassen hennes uten at noen merket noe. En liten fugl fortalte meg senere at hun hadde blitt kjempe glad for sjokoladen, men at hun ikke kunne tenke seg hvem det kunne ha vært, så hun ringte rundt til alle vennene hennes. Var det en bra ting? At hun gav uttrykk for at hun ikke hadde den fjerneste anelsen om hvem det var? Det pleier ofte å være slik med jenter, ikke sant, at de ikke mistenker at en de ikke er interessert i kunne ha gjort noe slikt? Er dere med?

Uff, nei, jeg vet ikke! Har vært flere hendelser som jeg anser som "hint", men aldri direkte fra henne, bare fått høre mange ganger at hun snakker om meg. Men jeg føler at akkurat dette har avtatt. Hva skal jeg gjøre? Jeg har bare lyst å være nær henne hele tiden. Hun er så vakker, så altfor vakker!

Dette var mitt forsøk på å lage en kort og oppsummerende post gått til helvete :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres jo lovende ut dette da. :)

Kanskje en liten sms/snakk neste gang: likte du sjokoladen?

(spørs på hva du føler deg mest bekvem med såklart...)

Det værste som kan skje er at hun sier nei, ikke sant?

Tenker selv sånn at det er dumt å prøve hvis man blir avvist osv. men gjør man ikke noe med det så skjer det heller ingenting!

Lenke til kommentar

Wow, 4 minutter, første svar!

Dette med sms og msn skulle jeg jo ha sagt noe om i posten over. Jeg vil helst ikke ha noe av det, om ikke jeg får det fra henne. Av flere grunner.

Men jeg må jo prøve ikke sant? Hvordan? Jeg blir så flau og klarer ikke å snakke! Når vi snakker klarer jeg ikke å bare avbryte og spør "hva gjør du etter skolen?". Når vi fører en helt vanlig samtale går alt så fint, men med en gang jeg bare tenker på å gjøre noe annet kan jeg forestille meg at til og med hun hører hjertet mitt banke. Jeg blir så fryktelig, fryktelig nervøs. Også er hun så utrolig flott, og det hjelper jo ikke akkurat. :!:

Endret av StianGH
Lenke til kommentar

ah, den er jo bare knall da;) her skriver du ikke navnet ditt, og derfor skaper det et mysterium rundt denne sjokoladen.. å det er bra, hun gjør hva som helst for å finne ut hvem som har sendt den.. hun snakker med alle venninene hu kjenner om denne sjokoladen.. om det var dem som sendte, de sier jo seff nei.. å da vill det skape enda mer mysterium..

Men som datating sa:) send en sms til henne "likte du sjokoladen" bare i sjult nummer, håper ikke hun tar den veien.. "æsj, en pervo som sendte meg sjokoladen" men at hun blir mer nykjerrring.. !!:p og deretter hinter du;)

hva mener du "tenke p0å å gjøre noe annet"

Lenke til kommentar

Lykke til Christian!

Ville det være bra å røpe at det var meg som stod bak sjokoladen? Det ville vært lettere ja, det ville ha påvist at jeg er interessert i henne uten at jeg måtte si det slik med ord. Men det er en "snarvei", og hva har vi lært om snarveier her i livet? Flere meninger om dette?

At hun skulle gå i pervo-defense-mode tror jeg ikke er rimielig. :D

Synes kanskje hemmelig nr. er å dra det litt langt? Hva sier jentene? :hmm:

Endret av StianGH
Lenke til kommentar

hmm nå som jeg leser det igjen så var det kanskje dumt av meg å nevne det.. æææ var litt *LOLLETE* av meg, var bare en fast-ide fra min side:p men hvertfall, det har gått noen pr uker siden det har vært valentins dagen..

kanskje det er best at du begynner å hinte? for du buirde ikke vente for lenge

for da vill saken bli kjedelig og du taper "ah var det deg ja" ;p

vet ikke helt, kommer bare med noen tips^^,

Lenke til kommentar

2 minutter på bussen er da mer enn nok!;D;D;D;;D;DD;;D altså du snakker, sjarmerer hu med et eller annet du vet hun liker. Si til henne at det var DU som la den sjokoladen i postkassa hennes, hør på svaret hennes også svarer du noe litt passende, men sånn liksom nevn at hu er søt osv. Så hvis det virker ( du ser om det virker, et lite smil, hun har øyekontakt kanskje litt lenger enn vanlig ) så spør du " forresten, en kompis skal ha fest i helgen, du hadde ikke hatt lyst til å bli med? " svarer hun ja så er det i boks. drikk litt, øk selvtillitten en liten smule:P også må du bare ta sjansen. Men da har du iværtfall lagt opp litt. Du har allerede sagt at du synes hun er søt på den 2 minutter snakkegreia på bussen, hun VET det og må nesten forvente at du kommer til å prøve deg. Hvis hun da kommer på festen så er det nesten 110% sjanse for at hu liker deg litt også, og sjansen for å drite seg ut minker dramatisk. Hvis kvelden går bra, du får nr hennes osv, så spør du om hu vil komme til deg en annen dag:) når hun kommer, kyss henne.. vær EDRU ellers får du detikke i boks.

Lenke til kommentar

Det er ikke lett å overkomme sjenerthet, Stian, men du må prøve. Du vil angre senere hvis du ikke prøver nå. Det verste som kan skje er at hun ikke vil ha deg. Sånt skjer og da går man videre. Men tenk så fint det blir hvis hun vil ha deg! Det er verdt å prøve...

Si det rett ut, omtrent slik du fortalte det til oss i første posten i denne tråden. Ikke vær redd for å dumme deg ut. Tvert imot, hun vil helt sikkert beundre deg fordi du har mot til å gjøre noe! Kjærlighet og forelskelse trives best i romantiske øyeblikk og det er nettopp det dette er, når du forteller henne hva du føler. Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Takk for tips gatebarn, jeg setter virkelig stor pris på det!

Høres ut som et drømmescenario det der latskap, ikke så dum du! Men alikevel, det er en del ting som du tar for gitt. At jeg skal klare å sjarmere henne skjer vel ikke på hundre år! :blush: Har lite, om ikke noe, erfaring med dette, for ikke å snakke om at selvtiliten min ikke akkurat er på topp. Blir det ikke litt direkte å si at det var jeg som la sjokoladen der? Hvis hun ikke føler på samme måte vil det vel bli nærmest ubehagelig mener jeg? Og desverre er det ikke planlagt noe fest til helgen...

Skal tenke litt over det. Føltes ut som at det du skriver virkelig kunne skjedd, men det måtte litt til da.

*SKRIKE ETTER HJELP!* :cry:

Edit:

Takker for kloke ord Prognatus. Og jeg er helt enig, jeg vil angre om jeg ikke prøver. Men hvordan? Jeg klarer ikke å si noe om det. Det stopper helt opp, kommer ikke lyd ut en gang, det går ikke!

Så flott at min post hjalp deg Christian. Du vil nok ikke angre :thumbup: . Nå føler jeg har vært til nytte idag :!:

Endret av StianGH
Lenke til kommentar

Just like that, ok etter et time med skriving har jeg endelig send meldingen.

Jeg kan ikke forklare hvor dum jeg føler meg for og sende en melding og ikke si det. Men det får nå være.

Når jeg leste trådstarter første innlegg innså jeg at jeg ikke kunne la dette vente lengre det måtte ut.

Så takk, du har på en måte vært inspirasjon. Og lykke til.

Lenke til kommentar
Men hvordan? Jeg klarer ikke å si noe om det. Det stopper helt opp, kommer ikke lyd ut en gang, det går ikke!

8042732[/snapback]

Du må trene på å få vekk sjenertheten. Det er også viktig å vite hvorfor du er sjenert, slik at du kan møte redslene face to face, så og si. Sjenerthet kommer ofte av at man er redd for å dumme seg ut, redd for å gjøre noe galt og av vanvare få den andre til å misforstå, redd for konsekvensene (de er uoversiktelige), men også generell usikkerhet og uerfarenhet. Det er normalt.

En måte å trene på er å oppsøke situasjoner du synes er LITT flaut og når du har rødmet og stammet fra deg på det nivået går du videre til noe som er LITT MER flaut osv. Det er omtrent som trening for å få bukt med fobier for edderkopper, slanger o.l. man må først være i samme rom som dyrene, så ta på dyrene, osv. Det virker. Også på sjenerthet. Du f.eks. vil merke at jo mer du rødmer, jo sjeldnere rødmer du etter hvert og det skal også mer til før du rødmer neste gang.

Hvis du klarer å få en venn (eller helst en god venninne) til å være prøveklut for hva du skal si til den du er forelsket i, er det flott. Du kan også prøve i speilet. Det er tross alt bedre å ha en innøvd tekst enn å ikke si noe i det hele tatt. Hun vil merke at den er innøvd, men da har du kommet i gang og kan føye til noe som er mer "ekte". Du kan jo f.eks. si at det der har du tenkt lenge på å si til henne og at det var godt å få sagt det.

En annen teknikk er å si til seg selv at det ikke er farlig å dumme seg ut. Du kan også vri det til noe positivt ved å tøyse og klovne, vise at du ikke tar deg selv høytidelig og at du er klar over at du er i ferd med å dumme deg ut. Det er BRA hvis noen ler av deg. Hvorfor? Fordi da har du lykkes. De ler nemlig ikke av at du prøver og feiler, men fordi du turde - og lykkes. Det er en befriende latter som er ment å være et sosialt tegn på godkjenning. Men jeg tror ikke hun vil le av deg, hvis du får henne på tomannshånd. Ja, det krever mot! Men trøsten er at det blir lettere og lettere for hver gang du prøver. Hvis du vil ha jenta er det ingen vei utenom å prøve...

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Om jeg er i den situasjonen, ender jeg bare opp med å fortelle henne at det er vanskelig for meg, at jeg er sjenert og det hele. De vil forstå, like deg bedre for at du er åpen, ærlig og det vil sikkert høres ganske morsomt ut. Jeg er ikke glad i å legge skjul på hvordan jeg er da de uansett vil finne ut av det før eller siden, og det er 100% normalt, om ikke mer å bli sjenert, glad, trist og slikt. Ta tak i henne om du vil og forklar at du er sjenert, og at hun kanskje må hjelpe deg litt på veien :)

Lykke til, virker som dette kan gå veien!

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke, men kanskje følgende hadde vært noe?

Etter at vi har snakket helt vanlig om ting som har skjedd, slik vi pleier å gjøre, sier jeg i det jeg skal av bussen: "... og forresten, sjokoladen var fra meg."

Helt på jordet eller? Hadde gjerne vært litt dumt med tanke på at hun ikke vet helt hva hun skal tro osv. Men det er noe jeg hadde klart... tror jeg. Hva sier dere?

Endret av StianGH
Lenke til kommentar
2 minutter på bussen er da mer enn nok!;D;D;D;;D;DD;;D altså du snakker, sjarmerer hu med et eller annet du vet hun liker. Si til henne at det var DU som la den sjokoladen i postkassa hennes, hør på svaret hennes også svarer du noe litt passende, men sånn liksom nevn at hu er søt osv. Så hvis det virker ( du ser om det virker, et lite smil, hun har øyekontakt kanskje litt lenger enn vanlig ) så spør du " forresten, en kompis skal ha fest i helgen, du hadde ikke hatt lyst til å bli med? " svarer hun ja så er det i boks. drikk litt, øk selvtillitten en liten smule:P også må du bare ta sjansen. Men da har du iværtfall lagt opp litt. Du har allerede sagt at du synes hun er søt på den 2 minutter snakkegreia på bussen, hun VET det og må nesten forvente at du kommer til å prøve deg. Hvis hun da kommer på festen så er det nesten 110% sjanse for at hu liker deg litt også, og sjansen for å drite seg ut minker dramatisk. Hvis kvelden går bra, du får nr hennes osv, så spør du om hu vil komme til deg en annen dag:) når hun kommer, kyss henne.. vær EDRU ellers får du detikke i boks.

8042679[/snapback]

ikke dumt forslag... du virker ikke så lat som navnet ditt sier:P hehe

Gå får noe sånt ja... be henne hjem på film eller noe... få henne i armkroken din og når du mener det passer så prøv deg på et kyss, det værste som kan skje er at hu sier nei, eventuelt trenger mer tid... men da sier du bare okej... tid har jeg masse av til deg <3..e.l... men da må du ikke presse henne noe mye i nærmeste tid ;). men du burde absolut prøve deg kamerat, om det blir et nei og ikke noe skjer så har du ihvertfall prøvd ;)

Lenke til kommentar

Du kan ikke feige ut vettu. Var like sjenert som deg før.. helt til for et par dager siden faktisk.

Da dro jeg til hu jeg driver på med nå, som jeg liker veldig veldig godt. På en overraskelses visitt. Vi snakket og alt det der. Og når jeg dro så ga jeg henne to lange klemmer. Så dro jeg.

Men etter 2 min kjøring så dro jeg i brekket å snudde, sendte henne en sms der jeg spurte om hun kunne møte meg utenfor. Så sa jeg bare: "Jeg bare lurte på om jeg kunne få gi deg en klem til, siden det er så lenge til jeg ser deg igjen." ga henne en klem på det ene kinnet. stoppet opp så henne dypt i øynene. Klemmet det andre kinnet. Så så jeg henne i øynene igjen og spurte: "også lurte jeg på om kunne få kysse deg?"

Da kysset hun meg, og jeg kysset henne tilbake.

Beste jeg noensinne har gjort. Angrer ikke et sekund. Jeg visste ikke hva jeg skulle si, det bare falt naturlig. Er forelska i henne nå. Håper hun føler det samme etterhvert.

Endret av Nstin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...