Gå til innhold

Har Playstation 3, Testing in Progress!

CaZpeR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tatt fra wikipedia:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
HDMI 1.2a

Released December 2005.

* Fully specifies Consumer Electronic Control (CEC) features, command sets, and CEC compliance tests.

HDMI 1.3

Released 22 June 2006.[2] [3]

* Increases single-link bandwidth to 340 MHz (10.2 Gbps)

* Supports 30-bit, 36-bit, and 48-bit xvYCC with Deep Color or over one billion colors, up from 24-bit sRGB or YCbCr in previous versions.

* Incorporates automatic audio syncing (lip sync) capability.

* Supports output of Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio streams for external decoding by AV receivers.[4] TrueHD and DTS-HD are lossless audio codec formats used on HD DVDs and Blu-ray Discs. If the disc player can decode these streams into uncompressed audio, then HDMI 1.3 is not necessary, as all versions of HDMI can transport uncompressed audio.

* Availability of a new mini connector for devices such as camcorders.[5]

* The Sony PlayStation 3 is the first product available on consumer market with HDMI 1.3.[6]

* Epson has released the EMP-TW1000 as the first display supporting 30-bit deep color.[7]

Avansert og fint svar, ja.

Regner sterkt med at det står i manuelen til tv-en din hvilken version av HDMI den har.

Edit: Feil tag.

Endret av frostbitten
Lenke til kommentar

Og da er det vel mest logisk at 1.2 bør støtte 1.3 signaler. Eneste er at man ikke drar nytte av de nyere fordelene (regner jeg med).

Regner også med at clas sine HDMI kabler mot clas sin HDMI til DVI-D bør også funke. Uansett så får jeg svar på det i kveld.

Gud så sakte jobb gikk i dag... Jeg klør i fingrene etter å komme hjem til HD kabler :p

Lenke til kommentar
Ahh... Da fikk jeg koblet opp via HDMI og DVI :) Fungerte utmerket i alle oppløsninger :) Og så fikk jeg lyden ut via MultiAV, kunne egentlig bare driti opp i den Component kabelen da. Dette fungerte jo like greit :)

8048352[/snapback]

det fynker nok bedre en komponent. Og du vil ikke ha problem med blue ray kopibeskyttelse heller nå ;)

Lenke til kommentar
Ahh... Da fikk jeg koblet opp via HDMI og DVI :) Fungerte utmerket i alle oppløsninger :) Og så fikk jeg lyden ut via MultiAV, kunne egentlig bare driti opp i den Component kabelen da. Dette fungerte jo like greit :)

8048352[/snapback]

det fynker nok bedre en komponent. Og du vil ikke ha problem med blue ray kopibeskyttelse heller nå ;)

8048675[/snapback]

Er mer praktisk for meg også. I tanke på at Component inngangen på TVen min blir okkupert av Xbox360'n min :p

Lenke til kommentar

8048352[/snapback]

8048675[/snapback]

Er mer praktisk for meg også. I tanke på at Component inngangen på TVen min blir okkupert av Xbox360'n min :p

8048851[/snapback]

Nettopp. Kommer til å ha samme oppsettet selv. :w00t:

Lenke til kommentar
Hvordan er den å spille på?

8049025[/snapback]

Akkurat nå går det i en Tux over hele skjermen her. Tenkte å prøve å få satt opp Linux allerede i kveld. Og ser strålende ut foreløpig iallefall (har vært mest interessert i linux delen helt fra dag en) :p

Da har jeg fått testet både Linux og sitter å spiller litt Reistance (nå i HD).

Og kanke si jeg hopper i stolen av det :p GoW imponerte mer både story-messig, grafikk-messig og gameplay-messig. Resistance føles ut som et spill som kommer til å være gøy fort og så kommer man til å glemme det like fort. Mens GoW er et mye mer solid spill på alle punkter (sammenlikner med GoW fordi det er hele tiden disse to som er sammenliknet). Men må nesten fullføre dette spillet og om jeg skal ha lov til å egentlig si noe på saken, men er bare slik jeg føler det nå.

Men tanks kjøringa funka bedre enn i GoW da... :)

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Etter litt spilling nå så merker jeg at det er noe alvorlig galt med enten hånda mi eller hvordan jeg holder kontrolleren. Får veldig fort vondt i hånda mi :S Dette ender med at jeg kjøper en tredjepartskontroller som passer hånda mi. Får jeg får direkte vondt av denne (skal prøve å legge om hvordan jeg holder den).

Lenke til kommentar
Hvordan er det å ikke ha rumble, føles det som om "noe mangler", eller går det greit?

Fått testet ut GT HD?

8050622[/snapback]

Det går greit liksom, men det er litt mer glede av å ha det der. Personlig så syns jeg det ikke er en skam at det ikke er der, men det merkes (de første timene).

GT HD er nydelig. Direkte nydelig :-) Ser frem til kommende Bil-titler til PS3. Selv har jeg jo også Xbox 360 Racing Wheel (de fra MS) og er kjempeglad i PGR3 og gleder meg fortsatt som et barn til Forza 2 ;)

Lenke til kommentar
Det går greit liksom, men det er litt mer glede av å ha det der. Personlig så syns jeg det ikke er en skam at det ikke er der, men det merkes (de første timene).

GT HD er nydelig. Direkte nydelig :-) Ser frem til kommende Bil-titler til PS3. Selv har jeg jo også Xbox 360 Racing Wheel (de fra MS) og er kjempeglad i PGR3 og gleder meg fortsatt som et barn til Forza 2 ;)

8050638[/snapback]

Er selv veldig glad i rumble, så ble tydelig skuffet når jeg hørte at PS3-kontrollen ikke skulle ha det. Men men, man vender seg vel til det med tiden... :ermm:

Hvilke muligheter har man på GT HD når det gjelder styling/trimming? Er det f.eks. lisensierte styling-merker?

Jeg har egentlig veldig stor tro på Forza 2. Tror virkelig det kommer til å bli et knallbra bilspill.

Lenke til kommentar
Er selv veldig glad i rumble, så ble tydelig skuffet når jeg hørte at PS3-kontrollen ikke skulle ha det. Men men, man vender seg vel til det med tiden... :ermm:

Hvilke muligheter har man på GT HD når det gjelder styling/trimming? Er det f.eks. lisensierte styling-merker?

Jeg har egentlig veldig stor tro på Forza 2. Tror virkelig det kommer til å bli et knallbra bilspill.

8050658[/snapback]

Man vender seg nok til det ja ;)

Har ikke fått testet det helt. Sitter for det meste med Resistance. Kan jo komme tilbake med det ;) Skal få kjørt litt i natt :)

Lenke til kommentar
Man vender seg nok til det ja ;)

Har ikke fått testet det helt. Sitter for det meste med Resistance. Kan jo komme tilbake med det ;) Skal få kjørt litt i natt :)

8050669[/snapback]

Resistance seiler for meg opp som den største lanseringstittelen. Hva synes du om det så langt? Er det verdt et PS3-kjøp?

Lenke til kommentar
Resistance seiler for meg opp som den største lanseringstittelen. Hva synes du om det så langt? Er det verdt et PS3-kjøp?

8050680[/snapback]

Både ja og nei. Det er bunnsolid tittel uten tvil. Jeg er meget grepet inn i både story og gameplay. Og grafikken er upåklagelig, men jeg hadde vel mer venta meg en GoW lookalike, noe det så å si ikke er. I tanke på dette er FPS. Så minner dette mer om en shina Doom møter COD3 :p

Men om det er verdt et PS3 kjøp i seg selv vil jeg ikke si. Jeg kjøpte selv PS3 for Linux delen, BD og MGS4 :p Og fordi jeg hadde råda og fant en som solgte for en grei penge :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...