Gå til innhold

Har Playstation 3, Testing in Progress!

CaZpeR

Anbefalte innlegg

Hehe. Jepp. Blir vel spennende det. Tenkte kanskje å koble fra min og ta den med i bilen og kjøre til elkjøp her borte (vet om en del som skal campe der i natt) og bare rulle ned vinduet, vise, peke og le og så spole vekk derfra med et glis om munnen :p Men risken for å bli slått ned og rana er for stor :p

Hahaa, hadde vært jævelig bra om du hadde mistet den på asfalten akkurat på det værste.

Du bare: - Hohoho, sese... WOOPS!

De bare: - BWAHAHAHAA, stille deg i kø?! :!:

8216875[/snapback]

Hehe. Ikke sant :p Men tror jeg skal ta en sammenlikning på HDMI og Component. Gikk litt i glemmeboken etter jobb i går. BRB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lagde en ny post på denne da det ble litt lang post.

Kjørte både HDMI og Component i 720p oppløsning.

Her er Motorstorm i HDMI:

dsc_4962_hdmi_t2.jpg

Stort bilde: HER.

Her er Motorstorm i Component:

dsc_4973_component_t2.jpg

Første jeg legger merke til er jo fargene. Noe jeg merket tydelig uten å se på de ved siden av hverandre og.

Måtte også til slutt ta et bilde av hele familien :)

dsc_4985_mindre_t2.jpg

Lenke til kommentar
Takk for at du testet det :). Var det noen store forskjeller utenom fargene? Fargene kan vel kompenseres for med instillinger på TV'en kanskje.

8217801[/snapback]

Ikke som jeg merket i farten. Er veldig fornøyd med component-håndteringen til TV'en min så var ikke noe etterslep eller noe slikt jeg kunne se i farten. Og motorstorm er jo et fortgående spill og.

Lenke til kommentar
Hrmf, burde spille ferdig resistance, og spare penger til motorstorm til påsken :p

Også ler jeg litt av vg når jeg leser om han som fikk norges første ps3... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=181383

Til og med mange som hadde bestilt fra nettbutikker fikk den jo før midnatt

8218310[/snapback]

Må si jeg humret litt selv da jeg så den. Jeg har hatt min i godt over 2 uker nå :p

Lenke til kommentar
Jeg leste at den nye oppdateringen har fått støtte for blåtann mus og tastatur. Det er bra, da kan jeg sikkert bruke logitech edge :)

Så nå gjenstår det bare at det blir mulig å bruke ps3 som et fullverdig mediacenter

8218471[/snapback]

Hadde vært fint om de løsnet litt på Hypervisor. Kanskje gitt Linux 64 eller 128MB med grafikkminne elns. Så vi iallefall kunne brukt litt mer enn firefox og openoffice i ca. brukanes stand (er jo så seigt nå at fytti).

OT: Må nesten si meg imponert over gameplay i Zelda Twilight Princess. Slo ihjel en time med det nå. Virkelig et godt spill der :) Ser frem til mange timer med det spillet der :)

Lenke til kommentar

Fant ingenting om porter i farten. Eneste var denne listen med uklar tekst på hva de gjør med PS3:

tcp.domain (port 53)

udp.domain (port 53)

tcp.http (port 80)

tcp.https (port 443)

udp.ssdp (port 1900)

tcp.amandaBackupInitiation (10080)

tcp.Jabber SSL/TLS (port 5223)

tcp.10075

tcp.10078

tcp.10079

Uansett... Mener at PS3 støtter UPnP på nettverk da. For de som bruker det. Ta å sjekk opp med manualen. Kanskje det står der.

Lenke til kommentar
Lagde en ny post på denne da det ble litt lang post.

Kjørte både HDMI og Component i 720p oppløsning.

Her er Motorstorm i HDMI:

dsc_4962_hdmi_t2.jpg

Her er Motorstorm i Component:

dsc_4973_component_t2.jpg

Første jeg legger merke til er jo fargene. Noe jeg merket tydelig uten å se på de ved siden av hverandre og.

Måtte også til slutt ta et bilde av hele familien :)

dsc_4985_mindre_t2.jpg

8217782[/snapback]

Bare må nevne det, bildet er litt missvisende. Prøvde component kabelen på motorstorm selv. Syntes bildet var helt utrolig mye dårligere enn med HDMI, og da mener jeg Uhyre. Var som å bytte tv. Nå skjedde dette i 1080i Men har du en HDTV så er HDMI kabel vel verdt penga.. Kjøp forresten en skikkelig en når du først skal kjøpe. Ikke sløs penger på en dårlig en til 200 kr, 600 kabel du får på Hifi klubben og 200 kabel du får på Elkjøp er vesentlig stor forskjell...

Lenke til kommentar
CaZpeR:

Du som har hat ps3 en stund, hvordan får man lagt inn mp3/bilder å diverese på ps3en.

å hvor får man tak i linux?

8223403[/snapback]

Stapp inn CD`en du vil skal rippes i PS3, trykk på trekant på kontrollen, velg så å importere de sangene du øsnker fra CD`en til hardddisken.

Lenke til kommentar

Hmm, lol'er av meg selv nå.

Når jeg fikk PS3'en i hus og jeg skulle prøve R:FoM, fikk jeg helt panikk.

"Hvor i hel*** legger jeg spillet?" (Er vant med at det kommer en liten "hylle" som du legger spillet på). Trykket på den "eject" knappen flere ganger, til jeg tenkte at jeg skulle stappe plata direkte inn i den brede åpningen, og vips. Så funket det :love: Har nå spilt i 4 timer i strekk, herlig maskin :)

Lenke til kommentar
Men har du en HDTV så er HDMI kabel vel verdt penga.. Kjøp forresten en skikkelig en når du først skal kjøpe. Ikke sløs penger på en dårlig en til 200 kr, 600 kabel du får på Hifi klubben og 200 kabel du får på Elkjøp er vesentlig stor forskjell...

8223445[/snapback]

Her har du vel gått i markedsføringsfella? Digitale signaler er like gode enten de kommer gjennom en kabel fra Clas Ohlson eller Hifi-klubben. Med mindre du skal strekke kabelen rundt huset, så klart.

Lenke til kommentar
Men har du en HDTV så er HDMI kabel vel verdt penga.. Kjøp forresten en skikkelig en når du først skal kjøpe. Ikke sløs penger på en dårlig en til 200 kr, 600 kabel du får på Hifi klubben og 200 kabel du får på Elkjøp er vesentlig stor forskjell...

8223445[/snapback]

Her har du vel gått i markedsføringsfella? Digitale signaler er like gode enten de kommer gjennom en kabel fra Clas Ohlson eller Hifi-klubben. Med mindre du skal strekke kabelen rundt huset, så klart.

8223618[/snapback]

Nettopp. Kun ved analoge kabelsignal har kvaliteten noe å si. F.eks. ved kompositt, s-video, rgb eller komponent. Men ikke på HDMI, DVI, coaxial, optisk eller VGA. Da kan du bruke en falleferdig kabel du har trampa på i en sølepytt, signalet er fremdeles det dønn samme. Moralen: Kjøp korte digitale kabler så billig så mulig. Alt annet er penger ut vinduet.

Lenke til kommentar

8223618[/snapback]

Stusset veldig på påstandene der eg også. Er jo bare tull det det etter det eg har fått med meg. Med mindre som du sier, man skal ha lange kabler. Da er det jo ikkje alle som håndterer 1080p like godt, om i heile tatt. med kabel på 2-3 skal det ikkje ha noen verdens ting og si på hvilket merke man har. Mange som kaster bort penger på slikt ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...