Gå til innhold

Har Playstation 3, Testing in Progress!

CaZpeR

Anbefalte innlegg

Xvid

har ingen x.264 med undertekst å prøve enda

skulle fått GUI til å fungere...Tar lang tid med tekst basert version å finne rette kommandoene

8127608[/snapback]

Hehe. Fikk samme feil som deg. But im on it ;) Sier ifra om jeg finner en løsning ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det noe skremmende feil. Kjører helt klin lik innstallen til opptil flere nettsider + mplayer headquarters og enda får jeg "skin is unreadable". Dette får jeg på 4-5 forskjellige skins og jeg har prøvd det meste jeg kommer på nå :S

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar

Usj. Irriterer meg at jeg må vente helt til 10 mai før jeg får min ps3.. Har en bestilling inne fra tidligere via ebay, men har avbestilt den etter at jeg så at Bestbuy.com kjører tilbudet med ps3+kontroll+resistance+motortstorm til rundt 4500 norske kroner.

Lenke til kommentar
Jeg prøvde med en .mkv fil og det gikk ikke flytende for å si det slik i Mplayer. Prøvde også å legge inn en x.264 kodek pakke, men hjalp nada.

8127511[/snapback]

Hm, da syns jeg at PS3 mistet en del av poenget, for meg, som et mediacenter. Kan du personlig se for deg at problemet fikses i fremtiden? Det burde være mulig ettersom at den har "raw potential"..

Edit:

Men takk for responsen! :thumbup:

(Uff, glemte meg nesten.)

Endret av Motoko
Lenke til kommentar
Jeg prøvde med en .mkv fil og det gikk ikke flytende for å si det slik i Mplayer. Prøvde også å legge inn en x.264 kodek pakke, men hjalp nada.

8127511[/snapback]

Hm, da syns jeg at PS3 mistet en del av poenget, for meg, som et mediacenter. Kan du personlig se for deg at problemet fikses i fremtiden? Det burde være mulig ettersom at den har "raw potential"..

8128752[/snapback]

Problemet er Hypervisor som Sony har satt på GPU'en. Og det begrenser Linux delen en del. Men jeg skal som sagt prøve ut blackbox eller fluxbox, men jeg har liten tro på at jeg får spilt av x.264 content flytende der og. I tanke på hvor seigt Linux går på PS3.

Så jeg sier som jeg sa til en annen (kanskje det var deg :p) at om du er på utkikk etter et media center til stua så gå for en HTPC. Eller om du tør å sjanse og så vente til Linux delen på PS3 blir forbedret så gå for PS3. Men om du skal ha nå ville jeg valgt en HTPC.

Lenke til kommentar
Thanks alot, I was having trouble playing some h.264, especially in Matroska mkv files. I tried the Ubuntu packaged mplayer and compiled from source tar. This method seams to have fixed everything.

Iallfall en person som fikk til bedre playback med tips fra denne siden, men om det hjelper på PS3 er en annen sak.....

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
HTPC har ikke i nærheten av samme funksjonene som PS3 har som mediasenter. Skal man spille av HD film må man ha PS3, så enkelt er det. Du skal koste på en HTPC nærmere 30 000 for å få noe tilsvarende.

8128820[/snapback]

vel. Les litt før du skriver. Jeg får ikke spilt av x.264 content med min PS3. Og jeg kan ikke se noen annen plass på nettet (PS3Scene og PS3forums inkl.) at de har fått det til. Mens PC'en min til ca. 6000,- greier å spille det av fint. Så for øyeblikket kan jeg ikke annet enn å surfe på nettet, se på .avi filer i pixlete form, høre lyden av HD filmer og vente på tregheten i Linux. Så det du sier der er helt feil. Prøv selv og du vil få deg en overraskelse.

EDIT: Uhu... Ser ut til at vi har en start i forrige post ^^

EDIT2: Ser at hovedkort med HDMI utgang har begynt å florere (og til en rimeligere penge) ^^ Sånn for HTPC folk.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
HTPC har ikke i nærheten av samme funksjonene som PS3 har som mediasenter. Skal man spille av HD film må man ha PS3, så enkelt er det. Du skal koste på en HTPC nærmere 30 000 for å få noe tilsvarende.

8128820[/snapback]

:dontgetit:

Enten mangler du evenen til å lese. Noe som er ganske rart på et forum. Eller så har gode gamle Ken kuturagi(sp??) endelig lært seg norsk og joinet oss her. :roll:

Lenke til kommentar

8128820[/snapback]

vel. Les litt før du skriver. Jeg får ikke spilt av x.264 content med min PS3. Og jeg kan ikke se noen annen plass på nettet (PS3Scene og PS3forums inkl.) at de har fått det til. Mens PC'en min til ca. 6000,- greier å spille det av fint. Så for øyeblikket kan jeg ikke annet enn å surfe på nettet, se på .avi filer i pixlete form, høre lyden av HD filmer og vente på tregheten i Linux. Så det du sier der er helt feil. Prøv selv og du vil få deg en overraskelse.

Du kjører nå en Ferrari i første gir på en 8-felts motorvei. Problemet i dette tilfelde er at du ikke har lært å skifte felt eller gir. Opplæringen du fik dekket bare det å starte bilen og sette den i første. Det er hverken bilen eller veien's sin skyld du ikke kommer fort frem.

På samme måte er problemet her dels gcc og dels kildekoden: gcc skjønner for denne CPU kun det å genere gyldig kode, den vet ingenting om optimering, den skjønner ikke at utregningerne kan parallelliseres - sistnevnte få utvikleren hjelpe til med - der finnes altså et SDK for tilbyr disse ting - du finner det på IBM's sine sider som kan kjøres i Eclipse IDE for de som kjender til det.

Vet ikke om du har skjekket ps2dev - der er flere tråder om emnet, men ja, hvis du kjører programmer som ikke er optimeret for Cell'en eller ikke hvor det ikke er mulig/aktuelt med parallelisering av utregninger, vil de være langsommere - men multimedia ting spesielt hvor mye 'tallknusing' kan gjøres parallelt er det veldig mye kjappere - det er på en måte så den har 8 cores i det tilfelde..

http://forums.ps2dev.org/viewtopic.php?t=7104 har en grei graf som viser rå ytelse - så er det "bare" å faktisk optimere koden så den ytnytter processoren skikkeligt. IBM jobber fortsat med sin ordentlig compiler - gcc er helt ubrukelig i den sammenheng.

Du finner iøvrigt en del om alt dette på IBM's og MIT's sine sider, samt tutorials for parallel programmering for Cell'en.

Det tar nok en stund før vi får en Linux optimert for Cell'en... men et optimert codec vil virkelig ha noe å si og det kommer nok... ihvertfald har Cell'en hidtil uanede krefter tilgjengelig sammenlignet med hvilken som helst desktop PC, MEN det avhenger av jobben. For spill/multimedia-kreft er den en klasse for seg.

Lenke til kommentar
Du kjører nå en Ferrari i første gir på en 8-felts motorvei.  Problemet i dette tilfelde er at du ikke har lært å skifte felt eller gir.  Opplæringen du fik dekket bare det å starte bilen og sette den i første.  Det er hverken bilen eller veien's sin skyld du ikke kommer fort frem.

På samme måte er problemet her dels gcc og dels kildekoden:  gcc skjønner for denne CPU kun det å genere gyldig kode, den vet ingenting om optimering, den skjønner ikke at utregningerne kan parallelliseres - sistnevnte få utvikleren hjelpe til med - der finnes altså et SDK for tilbyr disse ting - du finner det på IBM's sine sider som kan kjøres i Eclipse IDE for de som kjender til det.

Vet ikke om du har skjekket ps2dev - der er flere tråder om emnet, men ja, hvis du kjører programmer som ikke er optimeret for Cell'en eller ikke hvor det ikke er mulig/aktuelt med parallelisering av utregninger, vil de være langsommere - men multimedia ting spesielt hvor mye 'tallknusing' kan gjøres parallelt er det veldig mye kjappere - det er på en måte så den har 8 cores i det tilfelde..

http://forums.ps2dev.org/viewtopic.php?t=7104  har en grei graf som viser rå ytelse - så er det "bare" å faktisk optimere koden så den ytnytter processoren skikkeligt.  IBM jobber fortsat med sin ordentlig compiler - gcc er helt ubrukelig i den sammenheng. 

Du finner iøvrigt en del om alt dette på IBM's og MIT's sine sider, samt tutorials for parallel programmering for Cell'en.

Det tar nok en stund før vi får en Linux optimert for Cell'en... men et optimert codec vil virkelig ha noe å si og det kommer nok...  ihvertfald har Cell'en hidtil uanede krefter tilgjengelig sammenlignet med hvilken som helst desktop PC, MEN det avhenger av jobben.  For spill/multimedia-kreft er den en klasse for seg.

8129419[/snapback]

Ja. Men spørsmålet her var å få en media center pc nå i DAG. Ikke de kommende månedene. Var det som var litt av poenget her. Om man er på utkikk etter media senter nå så vil man ikke kjøpe en PS3 for så å måtte kunne å kode codekene selv for å få ting til å virke. Greit det er sikkert fint for de som liker å drive med det, men var ikke det som var poenget her. Jeg er fullstendig klar over potensiale i PS3 og at Prosessoren er noe av det mer råere som er blitt masseprodusert, men det var ikke diskusjonen her. Og når en sa at man MÅ har PS3 for å kjøre HD når den ikke kan det ENDA, så ble jeg litt provosert.

Men skjønner akkurat hva du mener og er helt enig med deg.

EDIT: Men om du så på linken du ga meg så leste du vel dette etter den "teoretiske råe ytelsen":

yeah, theoretical performance, this is not really worth anything, as

1. you cannot use 8SPUs but just 5 or 6, which results in 75% of that peak performance

2. an G80/Geforce8800 has more than twice this SP power (and is easy to program with cuda), but at simplest tasks it's slower.

Hypervisor ødellegger sinnsykt mye av potensiale for Linux delen. Jeg håper bare at det ikke tar lange stunden før vi får fjernet det.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Huff. Spilte Ridge Racer 7 i går med SIXAXIS motion styring sammen med samboern(!). Kanke si noen av oss ble noe særlig imponert :p Det hele virker som en panikkløsning fra Sony sin side etter å ha sett hva Wii kan gjøre.

Uansett mine opplevelser med det hele: Det reagerte nesten ikke. Man måtte overdrive bevegelsene for å få bilen til å svinge (altså det føltes ikke som å svinge "normalt") og derfor ble det hele bare stressende og slitsomt og det hele holdt i kun to runder til knappene/stikka tok over igjen.

Gleder meg til å prøve det i Warhawk og se hvordan det fungerer der (utifra hva jeg har sett på video så ser det mer lovende ut). Men for øyeblikket så hoppet jeg ikke direkte i stolen, men det har vel et lite potensiale ;)

EDIT: Logitech Chillstream er nå bestilt og jeg vil skrive om denne når jeg får den. Om den duger eller ender opp i en skuff og støver ;)

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Hvis du trykker pause i demoen (motorstorm), kan du sette det på. Det er det nederste valget.

Jeg synes ikke det dugde, det er som du sier med ridge racer at man må overdrive styringa veldig... en runde, også var det tilbake til stikka.. Kanskje bare en vanesak?

Lenke til kommentar
Hvis du trykker pause i demoen (motorstorm), kan du sette det på. Det er det nederste valget.

Jeg synes ikke det dugde, det er som du sier med ridge racer at man må overdrive styringa veldig... en runde, også var det tilbake til stikka.. Kanskje bare en vanesak?

8140371[/snapback]

Hmm.... Må prøves når samboern ikke har okkupert TV'en. Om det blir på lik linje så tviler jeg på at det faller i smak her. Litt OT, men prøvd orginale ratt og pedala til X360? Fy faen så bra de er. Gleder meg til Forza 2 ;) Har veldig lyst til å skaffe meg G25 til PS3 for å kanskje få mer ut av bilspilla :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...