Stephen Colbert Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Tihi! Er det ikke morsomt å se Prison Break på TV(istedenfor data) i HD? Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Kjempekult at det i alle fall virker med x264. Mine erfaringer med å spille det i os X er at det går mye smoothere i nyeste vlc enn i mplayer / quicktime, så vi får vente og se. Har så lyst til å kvitte meg med den 10 meter lange dvi-kabelen som går gjennom hele stua, og bare kjøre det fra ps3. Men ingen hast. Synes det er så bra at du tester mye av det jeg har tenkt å teste i lengden Cazper Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 Kjempekult at det i alle fall virker med x264. Mine erfaringer med å spille det i os X er at det går mye smoothere i nyeste vlc enn i mplayer / quicktime, så vi får vente og se. Har så lyst til å kvitte meg med den 10 meter lange dvi-kabelen som går gjennom hele stua, og bare kjøre det fra ps3. Men ingen hast. Synes det er så bra at du tester mye av det jeg har tenkt å teste i lengden Cazper 8105390[/snapback] Det går som sagt ikke flytende. Og kjørte opp filmen i terminal (slik at jeg får en logg) og den sier: "Slow CPU?" fordi den ikke greier å sende opp alle dataene. Har nå også prøvd å legge inn en x264 kodek, men hjalp lite. Blir nok at vi må vente til en skreddersydd kodek som drar seg nytte av de 6 SPU'ene. For jeg kommer ikke på så mye mer jeg kan gjøre nå :S Alex ws: MultiAV er den samme som du finner på PS2. Her er den som følger med PS3, men kan jo hende det kommer en med alle, dog jeg ikke har sett dette orginalt fra Sony. Beste blir vel gjennom HDMI eller Optisk. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 litt OT; men ryktende sier at en oppgradert xbox1 (CPU 1.4GHz) fint klarer x264 HD content mha XBMC. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 litt OT; men ryktende sier at en oppgradert xbox1 (CPU 1.4GHz) fint klarer x264 HD content mha XBMC. 8105460[/snapback] Nice. Men tror at PS3 vil kunne klare dette etterhvert. Med litt mer knoting og kodeskriving fra gode programmerere (som for øvrig er bosatt i europa (iallefall de som jobber på fritida)). Og derfor vil PS3 kunne klare det fint litt seinere. Om ikke de greier å kutte sperra på videominnet, da vil vi kunne det med en gang Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Men tilbake til vlc, du sier at du ikke får kjørt x264 gjennom den? Du får altså feilmelding? Det vil da i så fall si at den vlc som ligger ute til fedora core (går ut i fra at det er den du har lagt inn?) er eldre enn vlc for mac universal binary og windows? Her er nemlig x264 klart rett ut av boksen. Hvilken fedora core kjører ydl? Jeg er for n00b på linux til å vite slikt Uansett, sjekk om det er vlc 0.8.6 du har. I vlc før jul, fikk jeg samme problemet som deg på macen, at den klagde på "slow cpu", så det er mulig det bare er noe som må finskrives Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Men tilbake til vlc, du sier at du ikke får kjørt x264 gjennom den? Du får altså feilmelding? Det vil da i så fall si at den vlc som ligger ute til fedora core (går ut i fra at det er den du har lagt inn?) er eldre enn vlc for mac universal binary og windows? Her er nemlig x264 klart rett ut av boksen. Hvilken fedora core kjører ydl? Jeg er for n00b på linux til å vite slikt Uansett, sjekk om det er vlc 0.8.6 du har. I vlc før jul, fikk jeg samme problemet som deg på macen, at den klagde på "slow cpu", så det er mulig det bare er noe som må finskrives 8105513[/snapback] Jeg får det til. Å slenge inn .mkv fila i VLC er ikke noe problem. Er bare at den ikke klarer å gi noe bilde-output. Den blir svart og skipper mye og blir noen streker, mens lyden er helt fin. Mens i Mplayer så får jeg iallefall bilde, men det går ikke flytende. Er VLC 0.8.5 jeg har. Yumex vil ikke legge inn 0.8.6 pga (guiden jeg fulgte): What about VLC 0.8.6+?I tried very hard to get this to install prior to installing 0.8.5 using yumex. I had partial success, however, VLC refused to detect my FFMPEG installation without which DIVX and Xvid movies will not play. Both of these movie types worked find on my 0.8.5 installation. Jeg kan godt prøve etterpå med samme metode som jeg la inn Mplayer. Jeg kan prøve, men utifra det han sa så har jeg liten tro på at jeg vil få det til. Men kan godt prøve. Skal prøve mer på MythTV fronten. Ble fort trøtt i går så orket ikke å fortsette, så tar det i dag Endret 8. mars 2007 av CaZpeR Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Hvilken guide brukte du? 8105728[/snapback] http://tictech2.blogspot.com/ sin guide Fungerte kjempefint her EDIT: Da var Resistance fullført.... Allerede før release i Europa Endret 8. mars 2007 av CaZpeR Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 EDIT: Da var Resistance fullført.... Allerede før release i Europa Heldig... jeg må spille nesten to timer på nytt fordi jeg ikke tenkte langt nok, og har innlevering av oppgaver og eksamen neste uke... spørs om jeg rekker det likevel. Det er jo gøy, så jeg får satse på noen sene kvelder etter eksamen Har du testet å spille det online? Jeg tenkte jeg må bli litt bedre venn med kontrollene først, og jeg er litt skeptisk, siden jeg normalt spiller fps-spill på pc. Tror jeg kommer til å savne den kontrollen jeg føler jeg har med mus og tastatur. Ikke så farlig mot kunstige fiender, men det er noe annet når det er stoltheten din på spill mot ekte mennesker Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) 8099560[/snapback] Problemet med at de skriver $20 blir jo om den skulle bli borte så sitter du igjen med $20 Men sjansene for dette er jo veldig små da. Er vel hver 1 av 1000 sending i Norge som blir borte, men den ratioen er høyere når det er snakk om utenlandspost da. 8099608[/snapback] DHL pakkene er forsikret for full pris av pakken, selv om det står 20 dollar på pakken VLC er oppe og kjører nå ja forresten, no problemo Endret 8. mars 2007 av kewell79 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 EDIT: Da var Resistance fullført.... Allerede før release i Europa Heldig... jeg må spille nesten to timer på nytt fordi jeg ikke tenkte langt nok, og har innlevering av oppgaver og eksamen neste uke... spørs om jeg rekker det likevel. Det er jo gøy, så jeg får satse på noen sene kvelder etter eksamen Har du testet å spille det online? Jeg tenkte jeg må bli litt bedre venn med kontrollene først, og jeg er litt skeptisk, siden jeg normalt spiller fps-spill på pc. Tror jeg kommer til å savne den kontrollen jeg føler jeg har med mus og tastatur. Ikke så farlig mot kunstige fiender, men det er noe annet når det er stoltheten din på spill mot ekte mennesker 8106788[/snapback] Har ikke prøvd det nei. Blir jo å prøve det i kveld tenker jeg. Samboern krevde ryddedag i dag så jeg må bidra med mitt (hørte jeg en piskelyd?) Så setter meg ned litt i kveld Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Brukte du lang tid på å runde Resistance CaZpeR? Kun godsnakking med pepsen igjen nå (trenger den forbaska paypalen) og så er det PS3 for "alle" penga Endret 8. mars 2007 av heanwi Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 Brukte du lang tid på å runde Resistance CaZpeR? Kun godsnakking med pepsen igjen nå (trenger den forbaska paypalen) og så er det PS3 for "alle" penga 8106878[/snapback] Ikke lang tid nei. Brukte mer tid på Gears of War. Lengden på denne minte litt om lengden på Half-Life 2. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 VLC er oppe og kjører nå ja forresten, no problemo 8106807[/snapback] 0.8.5 går jeg ut i fra? Ikke 0.8.6? Og cazper; vi kjenner alle pisken Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 VLC er oppe og kjører nå ja forresten, no problemo 8106807[/snapback] 0.8.5 går jeg ut i fra? Ikke 0.8.6? Og cazper; vi kjenner alle pisken 8106895[/snapback] 0.8.5 ja, har prøvd noen Divx trailere i HD, gikk nesten perfekt Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) VLC er oppe og kjører nå ja forresten, no problemo 8106807[/snapback] 0.8.5 går jeg ut i fra? Ikke 0.8.6? Og cazper; vi kjenner alle pisken 8106895[/snapback] Hadde vært morro å satt meg ned i sofaen og spilt PS3 på kvinnedagen. Og om det kommer opp så sier jeg bare: "likestilling biatch!" Lurer på hvor lenge hun blir samboern min da.... Endret 8. mars 2007 av CaZpeR Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Får ikke noe 5.1 lyd, blir bare spraking Undertekster fungerer heller ikke hos meg Endret 8. mars 2007 av kewell79 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 Får ikke noe 5.1 lyd, blir bare spraking Undertekster fungerer heller ikke hos meg 8107089[/snapback] Merkelig. Hvordan er det koblet? Teksting fungerer knakende bra her i DVD (Har enda ikke fått Blu-Ray filmene jeg har bestilt). Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Får ikke noe 5.1 lyd, blir bare spraking Undertekster fungerer heller ikke hos meg 8107089[/snapback] Merkelig. Hvordan er det koblet? Teksting fungerer knakende bra her i DVD (Har enda ikke fått Blu-Ray filmene jeg har bestilt). 8107423[/snapback] snakker om VLC, ikke 5.1 lyd eller undertekst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå