Gå til innhold

Har Playstation 3, Testing in Progress!

CaZpeR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer på om noen kan svare meg på dette? Har en 32 HD-TV som støtter VGA og DVI, men ikke HDMI. Så lurte på om jeg kan bruke denne kabelen her: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=61808

8099782[/snapback]

Skal nok gå fint det :) Hadde selv samme problemet. Hvor jeg har kun DVI og VGA, men ingen HDMI. Dro på clas og kjøpte en DVI til HDMI og en HDMI kabel. Fungerte brillefint og kjører lyd via enten optisk eller MultiAV Phono :)

Lenke til kommentar
kjører lyd via enten optisk eller MultiAV Phono :)

8099823[/snapback]

Må du velge hvilken du skal bruke i menyen, eller sender den ut på begge portene samtidig?

8100854[/snapback]

Tilpasses selv. Man velger først hvordan man vil ha bilde og så hvor man vil ha lyd. Genialt satt opp :)

Lenke til kommentar
Lukter saksøking fra Sims skaperne her :p

8102761[/snapback]

Næsj, det finnes jo flere slike communities på nettet som er like rip-off. Mye barn som liker slikt da, legg på litt kjøp og salg av ting så er de hekta. :)

8102863[/snapback]

Sant. Godt trekk fra Sony det der for å selge. Neste er vel WoW portering... :p

Lenke til kommentar
CaZpeR: med dine erfaringer hitil syns du ps3 er verdet pengene?

8103239[/snapback]

Et definitivt nei. Den har fortsatt mye å bevise. Kjøpte denne mest for å prøve ut linux delen, men sku heller kjøpt en PC for 6000,- for det. Denne er treg (for øyeblikket) osv. Kontrolleren er jeg heller ikke fornøyd med (Xbox 360 sin hoppa iallefall ikke ut under spilling).

Om man er på utkikk etter nextgen konsoll, så velg for guds skyld Xbox 360. Jeg vet den bråker mer og mangler HDMI, men er ikke verdt det dobbelte i pris for det.

For å si det slik. Jeg ga halvparten for Xbox 360'n min og den har jeg fått mye mer glede ut av når det gjelder spill.

EDIT: Men det gjenstår jo bare å se.

Men over til han som lurte på det om det gikk an å bruke en ekstern HD til lagring av midlertidig spillfinfo. Nei. Fant ikkeno valg om dette, så det er ikke støtte for det enda.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Jeg mener også at du bør kjøpe en del filmer (blu-ray) før det skal forsvares å betale 6k. Foruten hvis det er noen spill som bare finnes til playstation du bare MÅ spille...

Når noen får den til å fungere smertefritt som mediacenter med linux, er det plutselig en helt annen sak. Det går jeg ut i fra at ordner seg etterhvert. Håper i alle fall det, siden det er mer enn halve grunnen til at jeg kjøpte den. Jeg kjøpte den så tidlig bare fordi jeg fikk den til 3 000 fra snille slektninger på tur i utlandet.

Edit: Det skal sies at jeg liker den veldig godt da, det virket kanskje ikke slik. Jeg bare mener at det ER forskjell på 3 000 og 6 000, så man bør vurdere behovet for hd-avspiller, hvis man tror det går en stund til man må ha hd-dvd for å få spilt de nyeste 360-spillene (kanskje de blir så store etterhvert at man trenger hd-dvd?).

Jeg har spilt litt gears of war, og noen timer resistance, og jeg liker begge, men det er forskjeller som gjør at begge har sine positive sider. Jeg har ikke rukket å spille multiplayer og slikt med noen, så jeg skal ikke kåre noen vinner. Motorstorm-demoen er nesten kul nok til at jeg kan si at det er verdt pengene :)

Endret av bufodill
Lenke til kommentar

8099823[/snapback]

Må du velge hvilken du skal bruke i menyen, eller sender den ut på begge portene samtidig?

8100854[/snapback]

Tilpasses selv. Man velger først hvordan man vil ha bilde og så hvor man vil ha lyd. Genialt satt opp :)

8100871[/snapback]

Du svarer ikke på spørsmålet mitt :) Er man nødt til å velge i menyen om man vil sende lyd ut over MultiAV eller optisk, eller sendes lyd ut på begge utgangene samtidig (selv om en av de er valgt i menyen).

Jeg bruker mest TV-høyttalerne, men når jeg skrur på receiveren så vil jeg at den skal motta signal over optisk uten at jeg må endre på oppsettet i PS3 OSet. Da er det bare å mute TVen og tut og kjør. Dette fungerer fint på XBox360, og derfor lurer jeg på hvordan dette er løst på PS3.

Lenke til kommentar

8099823[/snapback]

8100854[/snapback]

8100871[/snapback]

Du svarer ikke på spørsmålet mitt :) Er man nødt til å velge i menyen om man vil sende lyd ut over MultiAV eller optisk, eller sendes lyd ut på begge utgangene samtidig (selv om en av de er valgt i menyen).

Jeg bruker mest TV-høyttalerne, men når jeg skrur på receiveren så vil jeg at den skal motta signal over optisk uten at jeg må endre på oppsettet i PS3 OSet. Da er det bare å mute TVen og tut og kjør. Dette fungerer fint på XBox360, og derfor lurer jeg på hvordan dette er løst på PS3.

8103576[/snapback]

Selv har jeg ingen måte å få testa ut optisk (da jeg har en altfor gammel stereo reciever), men er ikke sikker. Kanskje noen andre her har svaret ;)

Er i full gang med å kjøre opp mplayer nå. Skal se om den takler x264 content.

Og så skal jeg prøve ut mythtv om jeg får det igang.

Lenke til kommentar

8099823[/snapback]

8100854[/snapback]

8100871[/snapback]

8103576[/snapback]

Du må desverre velge i menyen om du vil kjøre optisk eller multiav.

jeg måtte ihvertfall skifte fra optisk til multiav for å få lyd på tv'en.

Lenke til kommentar

Good news for alle HD folk der ute ;)

Litt knoting gir alltid resultater og jeg må si jeg ble litt overasket nå. Fikk endelig kompilert inn mplayer (fikk ikke den til å gå med yumex så måtte ty til andre kilder), og det resulterte til dette:

dsc_4505_t2.jpg

Større bilde her: http://www.cazper.org/photogallery.php?photo_id=43

Bildet så greit ut, men det går ikke flytende (lyden går fint, men bildet går i få frames per sekundet), men er uansett et framskritt.

Dette er en x264 .mkv fil ;)

Skal sjekke litt rundt om jeg kanskje ikke får gjort noen optimaliseringsendringer i linux oppsettet slik at det kanskje kan gå litt mer flytende, men det er iallefall en start.

Også ang. VLC fra gårsdagen. Prøvde dette igjen og ser at bildet er veldig pixlete når man kjører i full screen, mens i vindu så det helt greit ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...