BlastyTrasty Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Siden jeg ser du har microsoft's hd-dvd, har du forsøkt å få denne til å virke gjennom linux? Den skal jo virke fint i windows, så det bør vel gå an å lage egne drivere for linux også. Hvis dette går blir jo PS3 det ultimate mediacenter, hehe. 8097540[/snapback] hehe, då hadde nok Microsoft blitt glade. Hadde jo vært evig genialt for oss AV horer då. Endret 7. mars 2007 av dark by design Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Siden jeg ser du har microsoft's hd-dvd, har du forsøkt å få denne til å virke gjennom linux? Den skal jo virke fint i windows, så det bør vel gå an å lage egne drivere for linux også. Hvis dette går blir jo PS3 det ultimate mediacenter, hehe. 8097540[/snapback] hehe, då hadde nok Microsoft blitt glade. Hadde jo vært evig genialt for oss AV horer då. 8098167[/snapback] Er spent på hvordan det der vil utløpe seg. Men tror ikke det skal være så vanskelig. EDIT: Kom på en ting jeg lurte på selv før jeg fikk PS3, som gikk litt i glemmeboka. Det var om det gikk an å koble til Ekstern HDD til linux delen (for da trenger jeg ikke å kjøpe dyr 2,5" på 160GB om jeg kan koble til f.eks. en ekstern en på 500GB (som holder i massevis til filmer, tv-serier etc.). Og det var bare å koble opp og så var det i gang det ^^ Så da vet alle det Endret 7. mars 2007 av CaZpeR Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Jeg skal nok streame de over nettverket fra den stasjonære pc-en, men først må det bli mulig å spille x264. Får bruke den stasjonære med lang dvi-kabel frem til da, eller macbooken, men den bråker sånn ved så mye load Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Cazper: Er det mulig å laste spilldata fra en ekstern usb-disk, eller må man bruke den interne? Finn ut! Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 Cazper: Er det mulig å laste spilldata fra en ekstern usb-disk, eller må man bruke den interne? Finn ut! 8098947[/snapback] Tenker du på savegames? Eller det spillet bruker midlertidig? Det fungerer iallefall til savegames på lik linje som en USB Minnepinne. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Går sikkert an å kopiere savegames til en usb-disk, slik som det går til minnekort. Noe jeg burde gjort i går, før jeg formaterte disken for å legge inn linux. Hadde bare spilt et par timer resistance, men likevel blir det kjedelig å spille om igjen. Får prøve litt vanskeligere enn easy nå, siden jeg har blitt litt mer venn med kontrolleren Edit: se der ja... cazper the friendly... fikset opp Sukk, må starte å spare penger til motorstorm også, det er jo så morsomt Endret 7. mars 2007 av bufodill Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Cazper: Tenkte på det et eventuelt spill bruker midlertidlig. Er du en knupp og finner ut om det er mulig? Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Cazper: Tenkte på det et eventuelt spill bruker midlertidlig. Er du en knupp og finner ut om det er mulig? 8099021[/snapback] Dette blir innenfor GameOS og ikke Linux. Men kan jo hende det finnes et valg for det i GameOS, men tror det kan bli vanskelig, men jeg kan godt prøve når jeg kommer hjem. Sitter fast på Jobb frem til kl. 20 nå. Har forresten fri i morgen så tenkte å sitte oppe litt i natt igjen med Linux og se om jeg får til noe mer på videofronten. EDIT: Går sikkert an å kopiere savegames til en usb-disk, slik som det går til minnekort. Noe jeg burde gjort i går, før jeg formaterte disken for å legge inn linux. Hadde bare spilt et par timer resistance, men likevel blir det kjedelig å spille om igjen. Får prøve litt vanskeligere enn easy nå, siden jeg har blitt litt mer venn med kontrolleren Edit: se der ja... cazper the friendly... fikset opp Sukk, må starte å spare penger til motorstorm også, det er jo så morsomt 8098997[/snapback] Litt kjipt om det skjedde meg. Er på level 29 av 30 i Resistance Tatt pause nå pga. Linux leking men tenker jeg tar siste biten snart. GRAW2 er jo rett rundt hjørnet tross alt Endret 7. mars 2007 av CaZpeR Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Så- PS3 er ikkje noko HD mediacenter endo? Leit.Synd for dei som hadde håpt på dette. Eg håpar nokon får det til innan eg kjøper PS3. Vel, den har jo alt den trenger, så bare et spørsmål om tid... jeg får min om en uke, men får ikke tid å leke med den før påsken. Folka på ps3news har funnet ut mye bra med linux på ps3 tatt i betragtning den korte tiden det har vært mulig. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 Så- PS3 er ikkje noko HD mediacenter endo? Leit.Synd for dei som hadde håpt på dette. Eg håpar nokon får det til innan eg kjøper PS3. Vel, den har jo alt den trenger, så bare et spørsmål om tid... jeg får min om en uke, men får ikke tid å leke med den før påsken. Folka på ps3news har funnet ut mye bra med linux på ps3 tatt i betragtning den korte tiden det har vært mulig. 8099084[/snapback] Nå skal det også nevnes at de mest iherdige brukerne av Linux bor i Europa. Og jeg vil tro vi merker en boom av ting til PS3 etter den har truffet det Europeiske markedet. Jeg håper iallefall på en PS3 skreddersydd VLC (VLC sitt development team er for tiden bosatt i Europa).... Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Er det noen som har bestilt spill og lignende fra utlandet? Jeg prøvde nå å bestille motorstorm fra amzon, rett og slett for å finne ut hvor mye det blir med toll og frakt, i forhold til norsk butikkpris. Både på motorstorm og sixaxis fikk jeg beskjed om at de ikke kunne sende disse produktene til meg. Selv om de gledelig sender blu-ray filmer... Merkelig. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Er det noen som har bestilt spill og lignende fra utlandet? Jeg prøvde nå å bestille motorstorm fra amzon, rett og slett for å finne ut hvor mye det blir med toll og frakt, i forhold til norsk butikkpris. Både på motorstorm og sixaxis fikk jeg beskjed om at de ikke kunne sende disse produktene til meg. Selv om de gledelig sender blu-ray filmer... Merkelig. 8099262[/snapback] Det er fordi de ikke kan sende produkt over her som ikke har blitt lansert her. Det er mange amerikanske nettbutikker som kjører det slik. Gå heller for videogameplus.ca De sender det meste. Inklusivt konsoller Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Fikk det samme på play-asia også. Kommer de til å sende hit når det har blitt lansert her? Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Fikk det samme på play-asia også. Kommer de til å sende hit når det har blitt lansert her? 8099325[/snapback] Mest sannsynlig ja. Mente at Sony sku ha eksport-forbud på Playstation 3 (husker ikke helt om det var en artikkel jeg leste dette i) og at de sku gi beskjed til butikker at det ikke var lov å eksportere. Det står jo tilogmed på esken min følgende: "FOR SALE AND USE IN JAPAN ONLY!" EDIT: Jeg bare håper ikke de kommer til å gjøre livet for oss som importerer surt ved å sperre av noe i konsollen eller endre noe på tilgangen til nettspilling elns. Endret 7. mars 2007 av CaZpeR Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Videogamesplus har en ivrig kjøper i form av meg de. Har kjøpt 2 stk. ekstra kontrolleren, Def Jam Icon & Motorstorm. Alt går som det skal:) Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Videogamesplus har en ivrig kjøper i form av meg de. Har kjøpt 2 stk. ekstra kontrolleren, Def Jam Icon & Motorstorm. Alt går som det skal:) 8099442[/snapback] Har du betalt (norsk) moms for noen av varene? Hvor lang tid har transporten tatt sånn ca? Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Har ikke betalt 25% MVA i det hele tatt:) De skriver på pakkene sine at varen er på 20 $ og den glir gjennom tollen som varm kniv i smør. Leveringen er også ikke til å klege på. Bestiller jeg et spill på en mandag før 12 på ettermiddagen i Canada, så sitter jeg og spiller spillet på Fredagen....Eneste som jeg kan klage på der er at det ikke finnes noen form form sporing av pakkene(Da kan du hente spillene med engang de dukker opp på postkontoret). Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 Har ikke betalt 25% MVA i det hele tatt:) De skriver på pakkene sine at varen er på 20 $ og den glir gjennom tollen som varm kniv i smør. Leveringen er også ikke til å klege på. Bestiller jeg et spill på en mandag før 12 på ettermiddagen i Canada, så sitter jeg og spiller spillet på Fredagen....Eneste som jeg kan klage på der er at det ikke finnes noen form form sporing av pakkene(Da kan du hente spillene med engang de dukker opp på postkontoret). 8099560[/snapback] Problemet med at de skriver $20 blir jo om den skulle bli borte så sitter du igjen med $20 Men sjansene for dette er jo veldig små da. Er vel hver 1 av 1000 sending i Norge som blir borte, men den ratioen er høyere når det er snakk om utenlandspost da. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 selv om det skulle være 1 av 100 så vil du tjene penger på det har bestilt 7 spill (2 psp og 5 ps3) fra videogamesplus.ca og har spart ca 1400 kr på disse spillene i forhold til norsk pris. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 selv om det skulle være 1 av 100 så vil du tjene penger på det har bestilt 7 spill (2 psp og 5 ps3) fra videogamesplus.ca og har spart ca 1400 kr på disse spillene i forhold til norsk pris. 8099646[/snapback] Jeg hadde ikke latt raion skremme nei. Risken er verdt å ta Takk gudene for at Sony har gått Sonefri når det gjelder spill på PS3 og PSP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå