Thewiz Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Er det internett browser på X360? 8094493[/snapback] Ikke som jeg veit om. Har ikke sett det. Skyt meg om jeg tar feil, men jeg sier nei, det finnes ikke der 8094567[/snapback] Er så ufattelig usikker på om jeg skal gå for Wii eller X360. :/ EDIT: Kanskje feil tråd. ^^ Endret 6. mars 2007 av Thewiz Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Er det internett browser på X360? 8094493[/snapback] Ikke som jeg veit om. Har ikke sett det. Skyt meg om jeg tar feil, men jeg sier nei, det finnes ikke der 8094567[/snapback] Er så ufattelig usikker på om jeg skal gå for Wii eller X360. :/ EDIT: Kanskje feil tråd. ^^ 8094588[/snapback] Kunne kanskje skrevet en egen tråd. Men kan jo bli flamet av fanboys da. Selv er jeg veldig allsidig, har jo PS3 og X360 selv nå. Og må si jeg føler jeg har fått mye konsoll for pengene når det gjelder X360 mens PS3 har fortsatt mye å bevise. Wii har jeg personlig ikke prøvd, men vurderer å få kjøpt meg en til neste lønning elns. Har litt mye utgifter nå (The Gathering og CeBit) så må nesten drøye det litt Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Er det internett browser på X360? 8094493[/snapback] Ikke som jeg veit om. Har ikke sett det. Skyt meg om jeg tar feil, men jeg sier nei, det finnes ikke der 8094567[/snapback] Er så ufattelig usikker på om jeg skal gå for Wii eller X360. :/ EDIT: Kanskje feil tråd. ^^ 8094588[/snapback] kan bare svare kjapt at xbox 360 kjøpte jeg ved launch og har elsket siden, mens wii hadde jeg en måned før den ble kastet ut på qxl gidder ikke eie en konsoll bare fordi at den får bestemødre opp av sofaen -_- Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Litt ontopic igjen: Da har jeg poppet meg en øl (på en tirsdag :o) og satt meg ned med linux og satt laptoppen som gateway Kommer med oppdatering ang. VLC og alt slikt snart Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) venter i spenning. 8095538[/snapback] Da er første update i gang Yumex er innstallert og oppe og går. Så da er det bare å få inn VLC Updates will follow Går som smurt til nå så EDIT: Da er VLC inne iallefall. Alt ser greit ut (får starta det iallefall) og jeg har fått inn Java og Azureus. Da skal jeg bare få ned no HD content + noe musikk slik at jeg får testa VLC litt ^^ EDIT2: Går ikke så veldig fort dette nei. Fytti rakkern så treigt dette går. Er ikke akkurat noen multitasking monster dette Endret 7. mars 2007 av CaZpeR Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Problemet er lite minne, noe som gjør at den stadig må swappe prosesser ut til disk. Kan ikke tenke meg at du får noe fornuftig ut av verken KDE eller Gnome, hva bruker du? Anbefaler fluxbox. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 Problemet er lite minne, noe som gjør at den stadig må swappe prosesser ut til disk. Kan ikke tenke meg at du får noe fornuftig ut av verken KDE eller Gnome, hva bruker du? Anbefaler fluxbox. 8096103[/snapback] Tror fluxbox er tingen her ja. Har også erfaring fra det tidligere. Kjørte først Enlightenment (den som er standard i YDL), men akkurat nå så tester jeg i Gnome. Ingen av de nevnte fungerer noe særlig bra, så skal se om ikke jeg får inn fluxbox snart Snart kommer jeg med bilde av HD content i VLC (om det virker). Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Hvordan fungerer denne linux tingen? Er det noe innebygget på px3? Er helt linux noob, men sett at jeg sitter her med nettverk, ps 3 og bærbar pc, hvor skal jeg begynne? og må bare si; for de som meg, som aldri har eid en PS2 før, er jo Final Fantasy XII verd prisen på ps3 nesten alene Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Hvordan fungerer denne linux tingen? Er det noe innebygget på px3? Er helt linux noob, men sett at jeg sitter her med nettverk, ps 3 og bærbar pc, hvor skal jeg begynne? og må bare si; for de som meg, som aldri har eid en PS2 før, er jo Final Fantasy XII verd prisen på ps3 nesten alene 8096141[/snapback] Må legges inn manuelt via egen DVD med distro + at man må ha en Minnepinne for bootloader. Men nå har jeg prøvd å kjøre opp en .mkv fil her, men den bare klikker :S ikke får jeg noe lyd heller. Bildet er så å si bare svart med noen streker (i VLC altså). Any ideas? EDIT: Lyd er fiksa. Da gjenstår bildet Endret 7. mars 2007 av CaZpeR Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Får ikke .mkv fila mi til å virke, men fikk til en vanlig xvid film da. Fungerte utmerket! Ikkeno hakking eller noe. Er større bilde på hjemmesida mi Tror dette var siste bidrag for natten. Tross alt jobb i morgen kveld Skal prøve mer i morgen og se hva jeg kan få gjort for å få igang .x264 content, men foreløpig er jeg fornøyd med å få inn både VLC, Azureus, aMSN og XviD til å rulle glatt EDIT: Direktelink til stort bilde her: http://www.cazper.org/photogallery.php?photo_id=40 EDIT2: Tok meg den frihet i å endre overskrift. Den forrige var så utdatert Har vel hatt den i snart en uke nå Endret 7. mars 2007 av CaZpeR Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Går det f.eks an å leggje inn siste ubuntu og beryl på PS3? Lenke til kommentar
Konamixx Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Er det på tide at du vasker PS3'en ved Blu Ray slot in Eller er det kanskje bare lyset som gjør at den ser skitten ut? Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Et lite spm. til dere heldige PS3 eiere; kan man forandre oppløsning til noe annet enn 480, 720 og 1080 når man bruker HDMI? På 360 er det jo slik når man bruker VGA at man kan bruke andre oppløsninger slik som 1360*768, som er oppløsningen på de fleste 720P LCD TV'er. Er vel ikke noen stor forskjell fra 720, men man vil jo utnytte TV'en maks. . Greit hvis man skal bruke PS3 sammen med en PC skjerm som kanskje ikke bruker de TV oppløsningene. Endret 7. mars 2007 av Norse360 Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Siden jeg ser du har microsoft's hd-dvd, har du forsøkt å få denne til å virke gjennom linux? Den skal jo virke fint i windows, så det bør vel gå an å lage egne drivere for linux også. Hvis dette går blir jo PS3 det ultimate mediacenter, hehe. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Rekner med din HD TV viser 720p også? eller så blir alle dine spill i 480p Irriterer meg GRENSELØST at jeg må sette min PS3 til 1080i (og ikke 720p som jeg bruker til vanlig) før jeg ser en BLU RAY film, vist ikke blir bare filmen i 480p 8043734[/snapback] Huh dette mereket jeg også i går da jeg så Black Hawk Down. Merkelige greier. Da jeg stilte inn maskinen til 720p i menyen ble bildet og menyen krympet som vanlig og det så krystallklart ut. Merk dett er i PS3 menyen. Fyrer opp BR filmen ser litt på den, men når jeg trykker på den PS knappen på kontrollen når jeg skal avslutte filmen og gå tilbake til PS3 menyen så blir skriften stor igjen (det når du får opp meldingen om å avslutte filmen Yes / No) som om det var 480p, før den skifter til 720p igjen. Så det vil si at jeg så filmen i 480p Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 Er det på tide at du vasker PS3'en ved Blu Ray slot in Eller er det kanskje bare lyset som gjør at den ser skitten ut? 8097107[/snapback] Det er faktisk lyset blandet med krom. Er 4 forskjellige lyskilder akkurat der, 3 lamper + kamerablitz. Et lite spm. til dere heldige PS3 eiere; kan man forandre oppløsning til noe annet enn 480, 720 og 1080 når man bruker HDMI? På 360 er det jo slik når man bruker VGA at man kan bruke andre oppløsninger slik som 1360*768, som er oppløsningen på de fleste 720P LCD TV'er. Er vel ikke noen stor forskjell fra 720, men man vil jo utnytte TV'en maks. . Greit hvis man skal bruke PS3 sammen med en PC skjerm som kanskje ikke bruker de TV oppløsningene. 8097125[/snapback] I gameOS så får jeg kun valget 480p, 720p og 1080i. Dette er fordi PS3 scanner etter hva TV'en støtter. Jeg trenger en liten overgang (som er bestilt) for å kjøre PS3 på PC skjermen min, kan se hvilken oppløsninger den scanner opp da Siden jeg ser du har microsoft's hd-dvd, har du forsøkt å få denne til å virke gjennom linux? Den skal jo virke fint i windows, så det bør vel gå an å lage egne drivere for linux også. Hvis dette går blir jo PS3 det ultimate mediacenter, hehe. 8097127[/snapback] Har ikke prøvd nei, men så fort det dukker opp Linux drivere til denne så skal det jo være mulig. Denne funker jo flott på PC'en min så Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Nyeste vlc for windows og mac kjører jo mkv med x264 out of the box, ikke den til fedora core altså? Siden det ikke støttes wlan får jeg ikke testet selv enda, har for mye å gjøre frem til eksamen, så det får stå på vent. Jeg har i alle fall fått inn ydl, det gikk smurt. Men liker ikke enlightment. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Nyeste vlc for windows og mac kjører jo mkv med x264 out of the box, ikke den til fedora core altså? Siden det ikke støttes wlan får jeg ikke testet selv enda, har for mye å gjøre frem til eksamen, så det får stå på vent. Jeg har i alle fall fått inn ydl, det gikk smurt. Men liker ikke enlightment. 8097569[/snapback] Du kan jo kjøre gateway via en annen linux eller windows da. Men ang. enlightenment. Om du la inn den samme som meg så har du gnome også. Der du skriver inn Brukernavn og Passord så velger du nederst: "sesjon/session" så har du en liste om du vil starte med Enlightenment (som er standard), Gnome eller Avansert Terminal. EDIT: Har søkt litt rundt på nettet ang. x264 og blir linket til en video på YouTube som liksom skal være HD. Men ser at det er en vanlig .avi fil som ikke ser no særlig HD ut. Fant på PS3Forums at siden vi ikke har tilgang til skjermkortet så vil vi ikke klare å kjøre x264 før noen lager en x264 kodek for Cell sin PPC + 6 SPU's. Om dette er tilfellet så tror jeg skal ta å legge x264 prosjektet på hylla for øyeblikket til PS3 treffer Europa. Endret 7. mars 2007 av CaZpeR Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Nyeste vlc for windows og mac kjører jo mkv med x264 out of the box, ikke den til fedora core altså? Siden det ikke støttes wlan får jeg ikke testet selv enda, har for mye å gjøre frem til eksamen, så det får stå på vent. Jeg har i alle fall fått inn ydl, det gikk smurt. Men liker ikke enlightment. 8097569[/snapback] EDIT: Har søkt litt rundt på nettet ang. x264 og blir linket til en video på YouTube som liksom skal være HD. Men ser at det er en vanlig .avi fil som ikke ser no særlig HD ut. Fant på PS3Forums at siden vi ikke har tilgang til skjermkortet så vil vi ikke klare å kjøre x264 før noen lager en x264 kodek for Cell sin PPC + 6 SPU's. Om dette er tilfellet så tror jeg skal ta å legge x264 prosjektet på hylla for øyeblikket til PS3 treffer Europa. 8097587[/snapback] Så- PS3 er ikkje noko HD mediacenter endo? Leit.Synd for dei som hadde håpt på dette. Eg håpar nokon får det til innan eg kjøper PS3. Endret 7. mars 2007 av dark by design Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå