CaZpeR Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) Jeg var utålmodig og greide å få meg selv til å importere en PS3 fra Hong Kong. Denne er nå veldig nær (ble sendt fra Oslo i kveld og er vel fremme her tidligst i morgen). Det jeg tenkte på da var at det er sikkert veldig mange der ute med spørsmål om kanskje hvordan den ser ut (vinkler de ikke har funnet bilder av) eller hvordan den er rent teknisk. Tenkte kanskje å benytte sjansen til at dere kan komme med noen innspill her så kan jeg på best mulig måte svare på disse Jeg er selv ingen fan av hverken Playstation 3 eller Xbox 360 (da jeg også har Xbox 360) og derfor orker jeg ingen PS3 vs. Xbox 360 diskusjon igjen Uansett så har jeg en HDTV (dog kun med 1080i max oppløsning) jeg har en PSP (som jeg tenkte å prøve oppimot PS3'en) og jeg har en nylig svidd Yellow Dog 5 Linux for PS3 Så er mye som skal prøves her. Uansett... Det som dukker opp fra DHL snart er følgende: - Playstation 3 60GB Versjon (JAP, Sonefri spill, Sone A/1 BD) - Ekstra SIXAXIS - Resistance: Fall of Man (JAP utgave) - Ridge Racer 7 (US utgave) (greide ikke å få tak i Motorstorm i farten) Fant også ut i ettertid at Sony ikke shipper med noen HD-Kabel (da jeg kjøpte HDTV jækla tidlig så har jeg ikke annet enn Component) og derfor er denne allerede bestilt. Men denne aner jeg ikke når dukker opp (har ingen sporing på denne) Uansett... Er bare å skyte i vei før jeg får den slik at jeg vet hva dere vil ha EDIT: Fiksa skriveleif i Topic Endret 7. mars 2007 av CaZpeR Lenke til kommentar
viuldriftking Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 motorstorm kan du fa tak i på qxl! Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) motorstorm kan du fa tak i på qxl! 8042252[/snapback] Jeg så dette. Men er desverre raka fant akkurat nå. Tror kanskje PS3 kjøpet har noe med det å gjøre, men tenker jeg kjøper det på neste lønning Enten qxl, finn eller ebay. Whatever floats my boat atm. EDIT: Sjekka Qxl nå... Borte vekk er den nå.... Sikkert ferdig Endret 27. februar 2007 av CaZpeR Lenke til kommentar
viuldriftking Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 kan også kjøpe det på lansering i norge da. hadde du ikke RR7 a også kan du jo laste ned GTHD. burde da holde en månede det hehe Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Du kan bare få tak i den japanske versjone av motorstorm nå. Siden den litt bedre europeiske og amerikanske ikke har komt ut enda. (kommer neste uke i statene tror jeg.) Eneste jeg vil vite er om du kan kjøre .h264 format med VLC player. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Du kan bare få tak i den japanske versjone av motorstorm nå. Siden den litt bedre europeiske og amerikanske ikke har komt ut enda. (kommer neste uke i statene tror jeg.) Eneste jeg vil vite er om du kan kjøre .h264 format med VLC player. 8042491[/snapback] Denne delen skal jeg garantert teste Hehe... Er spent på MythTV også. Har sett noen som har kombinert dette med en Plextor Satelitte ting og fått digital TV på PS3'en sin. DHL Ringte akkurat og pakken ankommer i dag. Ble selvfølgelig toll på dette da, men ikke allverdens (654,-) noe jeg kan leve med Lenke til kommentar
ResidentDante Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Jeg hadde ventet på USA/Euro utgaven av Motorstorm, ettersom den har onlinefunksjon og har blitt finpusset i forhold til Jap utgaven. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Jeg hadde ventet på USA/Euro utgaven av Motorstorm, ettersom den har onlinefunksjon og har blitt finpusset i forhold til Jap utgaven. 8043348[/snapback] Jepp. Er spent på JAP utgaven av Resistance om det går an å endre til engelsk. Men det vil vel tiden vise. Men er glad for at Sony valgte sonefrie spill for oss som importerer Nå er det gått ca. 40 minutter siden DHL fyren sa han var her om en time... *sommerfugler i magen* Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Japanske spill pleier ikke å ha engelsk språk, dessverre... Men får håpe det beste for din skyld! Lenke til kommentar
ResidentDante Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Nå er det gått ca. 40 minutter siden DHL fyren sa han var her om en time... *sommerfugler i magen* 8043360[/snapback] Hehe, alltid morro når man skal få ny konsoll. Toppen av gleden er når man river opp pappesken og man møtes av ny-plast lukt. Blir artig å få den online også da, kan du laste GT HD demoen. Endret 28. februar 2007 av ResidentDante Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Har bare et ord for dette: "WOW!" Da står vidunderheten på stuebordet mitt og den er praktfull.... Den både ser, lukter og smaker (neida ) bedre enn xbox 360 Kan bare si forskjellen på utpakkinga på denne og Xbox 360 (for jeg har jo den og) er at man får et produkt som virkelig kjennes gjennomført ut. I motsetning til den store, hvite, knirkete plasten man får på 360'n (ikke noe vondt om den... en leverer jo lyden til et jet-fly og grafikken deretter). Men første som slo meg var SIXAXIS. Den er lekende lett. Kanskje litt for lett for noen. Kommer tilbake med mer... Klarer ikke å sitte her EDIT: En kjapp wikipedia fiksa det.... Endret 28. februar 2007 av CaZpeR Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Det eg er mest nysgjerrig paa er rett og slett kontrollen. Er den for lett? Er skulderknappene saa daarlige som omtalt paa webben? Og bilder er nok obligatoriske Endret 28. februar 2007 av Mala Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Det eg er mest nysgjerrig paa er rett og slett kontrollen. Er den for lett? Er skulderknappene saa daarlige som omtalt paa webben? Og bilder er nok obligatoriske 8043452[/snapback] Den er skummelt lett. Man merker lett at Rumble delen er tatt vekk. Og at det er nada vekter. Den veier ihvertfall ikke halvparten enn Dual Shock 2. Jeg kommer med en bildeserie av alt på hjemmesida mi og noen her. Men det som irriterer meg mest er at Sony har vært gjerrige på HD-kabler så sitter å spiller i steinalderoppløsning på dette beistet. Men første som skjedde med meg var at førstegangsinnstillingene frøs opp. Og jeg måtte restarte hele maskina for å starte igjen. Ikke en direkte flying-start Men ærlig talt..... Stillheten på denne er til å grine av... Man merker den ikke engang.... Endret 28. februar 2007 av CaZpeR Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Da ligger alle bildene oppe på sida mi: http://www.cazper.org/photogallery.php?album_id=6 Og her er min største hodepine: "Hva gutta hos Sony har røyka eller ser på som HD så vil jeg ikke si at compositt er akkseptabel bundle med min Playstation 3" -CaZpeR Da har jeg kjørt firmware update uten problemer og kjører opp første spill. Det som slår meg enda er hvor mye kvalitet selve konsollen oser, mens kontrollern kjennes ut som et lite leketøy fra BRIO. Synd jeg kjøpte med 2 Orginale (tenkte det ville bli best) men ser jo nå at det kanskje hadde vært bedre med en tredjepart (logitech eller noe slikt). Endret 28. februar 2007 av CaZpeR Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Jeg blir rett og slett å åpne min kontroller for å legge i noen vekter. Er det noen som har gjort dette allerede? I dag ramler lønninga inn på konto så jeg er stygt redd for at det blir en bestilling fra elkjøp. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Jeg blir rett og slett å åpne min kontroller for å legge i noen vekter. Er det noen som har gjort dette allerede? I dag ramler lønninga inn på konto så jeg er stygt redd for at det blir en bestilling fra elkjøp. 8043712[/snapback] Altså. Vi snakker den er så lett at om man legger den på lading på et bord så kan vekta av kabelen rive den ned. Det er helt latterlig Men jeg så noen som har modda den, og kretskortet til kontrollene så veldig stort ut... Kan hende det ikke er plass. Om ikke man tilpasser litt. Men disse "hankene" man holder på er litt tynnere enn DualShock 2 (tror jeg... har ingen til å sammenlikne med) Nå surrer Resistance på TV'en min Ridge Racer 7 var fair enough Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Rekner med din HD TV viser 720p også? eller så blir alle dine spill i 480p Irriterer meg GRENSELØST at jeg må sette min PS3 til 1080i (og ikke 720p som jeg bruker til vanlig) før jeg ser en BLU RAY film, vist ikke blir bare filmen i 480p Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Rekner med din HD TV viser 720p også? eller så blir alle dine spill i 480p Irriterer meg GRENSELØST at jeg må sette min PS3 til 1080i (og ikke 720p som jeg bruker til vanlig) før jeg ser en BLU RAY film, vist ikke blir bare filmen i 480p 8043734[/snapback] Har ingen HD-kabel atm. Den er bestilt og er en uke på vei, men ble sendt i vanlig brev så gudene vet hvor lenge den blir forsinket. Har ingen HDMI på TV'en, men tenkte kanskje jeg kunne kjøpe en HDMI kabel og så HDMI -> DVI (for TV'en har DVI), men er skeptisk på om lyden kan gå gjennom multiAV mens man kjører HDMI En annen ting ang. ladeUSB kabelen til kontrolleren. Jeg kjøper en ny. Halvannen meter er for kort fra konsollen og hit jeg sitter.... Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) jeg bruker HDMi - DVI kabel, fungerer fint det med lyd Du får sjekke om Component kabel ikke downscaler bildet vist du bruker 720p under filmer Endret 28. februar 2007 av kewell79 Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Hver gang jeg ser bedre bilder av PS3 blir jeg mer og mer overraska over hvor stygg formen på den er. Men håper å høre mer om hvordan det går, spesielt interessert i hvordan det er å bruke japansk(?) versjon! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå