Ninjahamster Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Det er ikke vanskeligere enn å legge frem sporingsnummer av alle pakkene for å finne ut hvem som har vært treg i denne saken... Lenke til kommentar
Kaytona Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Det er ikke vanskeligere enn å legge frem sporingsnummer av alle pakkene for å finne ut hvem som har vært treg i denne saken... 8089871[/snapback] Det er jo ikke tiden som er mitt problem. Jeg har jo aldri fått levert vare som funker eller rett vare. Når jeg fikk noe som funket så var det feil vare. Kunne gjerne brukt enda lengre tid bare det hadde funket. Hadde feilen blitt funnet med en gang så hadde det ikke tatt noe tid. Og ja, på slutten av alle retur sendingene så var jeg rimelig lei og lite motivert av hele greie og hadde mest lyst til å drite i pc-en! Endret 6. mars 2007 av Kaytona Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Hvis ikke tid er noe problem for deg så har du jo fortsatt god tid på å få løst denne saken på. Jeg fikk bare inntrykk av at tid var et problem etter at du gjentatte ganger nevnte faktoren tid i første post. Men da tok jeg feil. Send tilbake det kortet med vifte og få et annet uten vifte? Lenke til kommentar
Kaytona Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Hvis ikke tid er noe problem for deg så har du jo fortsatt god tid på å få løst denne saken på. Jeg fikk bare inntrykk av at tid var et problem etter at du gjentatte ganger nevnte faktoren tid i første post. Men da tok jeg feil. Send tilbake det kortet med vifte og få et annet uten vifte? 8090102[/snapback] Jeg hevet kjøpet på kortet og bestilt nytt et annet sted, så problemet i seg selv er løst. Det her jeg også skrevet tidligere;) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Vi bruker som regel ikke å kommentere det som blir postet i dette forumet, men her må vi gjøre et unntak. Dette blir på grensen til useriøst, så vi vil gjerne komme med den rette historikken. Vi registrerer også at denne kunden har postet flere negative tråder mot oss den siste tiden. Her er historikken i denne saken: Hovedkort som kunde snakker om ble kjøpt av oss: 05/08-2006 Første gang kortet ble sendt i retur var 01/09-2006. Da ble hovedkort, ram og prosessor sendt inn sammen til oss med feilmelding ”ikke bilde på skjerm.” Hovedkort, ram og prosessor ble da testet ok mot en Windows XP installasjon, sendt i retur til kunde samme dag 01/09-2006 uten testgebyr. Andre retur til oss ble opprettet 11/09-2006. Kortet kom ikke inn til oss før 30/11-2006, kortet ble da byttet på grunnlag av mistanke om feil. (over 2 mnd etter returgodkjenning ble sendt ?) Tredje retur til oss ble opprettet 15/12-2006, og kom ikke inn til oss før 18/1-2007. Da satt vi sammen maskin for kunde med de delene han har kjøpt av oss. Vi testet hovedkortet og fant da at det ikke var noen drivere for Windows Vista. Vi byttet da hovedkort til K8N Diamond et kort som har tilnærmet samme spesifikasjoner som A8N-32 Sli Deluxe uten om at kortet ikke har vifte løs chipset kjøling. Maskinen ble så returnert fra oss 20/2-2007 ferdig montert og testet, Windows Vista var også ferdig installert og testet. Kunden betalte 858,75 Kr Inkl Mva for denne servicen, siden kunden selv har valgt å bygge maskinen er dette normal pris for å få den ferdig montert og testet. 27/02-2007 legger kunden ut denne på Hardware.no: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=724060&st=0 Etter samtale med kunde pr. tlf. av vår Finn H, krediterer vi forskjellen på det gamle kortet med det nye kortet kunden har fått. Forskjellen er 67,50 inkl mva. Kunden hevder at pris forskjellen mye høyere, men han refererer til feil pris på forum. (Dette kortet kostet 1219,-) Etter flere samtaler med kunde på telefon hvor vi da forklarer til kunden at A8N-32 Sli Deluxe er et kort som vi ikke lenger leverer pga RoHs ikke er godkjent. Kunden henger seg veldig opp i dette og sender flere mail til andre konkurrenter. De sier at kortet er RoHs godkjent, men etter litt nærmere undersøkelse så er det ikke A8N-32 SLI Deluxe som er godkjent men et kort som heter A8N-32 Sli Deluxe Green Edition, et kort som vi ikke har tatt inn til oss. Vi ringer kunde og avtaler da at han skal få igjen fulle kjøpesummen på hovedkortet den 02/03-2007. Vi anbefaler han da å gå til en av våre konkurrenter for å kjøpe kortet som han opprinnelig kjøpte av oss. Håper moderator er seriøs og fjerner/stenger denne da det er urimelig kritikk av den gode servicen PS Data er kjent for. Petter Aaland – Dagelig leder - PS Data AS 8081420[/snapback] dette stiller saken i et helt annet lys,jeg kan overhode ikke se at PsData har gjort noe galt,tvert om synest jeg de har strukket seg langt her og utvist en service som er over det kunden kunne forvente. Han har tross alt fått første sjekk gratis,de har skiftet hk med et tilnærmet likt,noe som er lov, når så kunden ikke er fornøyd med det heller får han pengene igjen. Hva er det kunden egentlig forventer her? Vil si 10-0 til Psdata her Endret 6. mars 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
Kaytona Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Vi bruker som regel ikke å kommentere det som blir postet i dette forumet, men her må vi gjøre et unntak. Dette blir på grensen til useriøst, så vi vil gjerne komme med den rette historikken. Vi registrerer også at denne kunden har postet flere negative tråder mot oss den siste tiden. Her er historikken i denne saken: Hovedkort som kunde snakker om ble kjøpt av oss: 05/08-2006 Første gang kortet ble sendt i retur var 01/09-2006. Da ble hovedkort, ram og prosessor sendt inn sammen til oss med feilmelding ”ikke bilde på skjerm.” Hovedkort, ram og prosessor ble da testet ok mot en Windows XP installasjon, sendt i retur til kunde samme dag 01/09-2006 uten testgebyr. Andre retur til oss ble opprettet 11/09-2006. Kortet kom ikke inn til oss før 30/11-2006, kortet ble da byttet på grunnlag av mistanke om feil. (over 2 mnd etter returgodkjenning ble sendt ?) Tredje retur til oss ble opprettet 15/12-2006, og kom ikke inn til oss før 18/1-2007. Da satt vi sammen maskin for kunde med de delene han har kjøpt av oss. Vi testet hovedkortet og fant da at det ikke var noen drivere for Windows Vista. Vi byttet da hovedkort til K8N Diamond et kort som har tilnærmet samme spesifikasjoner som A8N-32 Sli Deluxe uten om at kortet ikke har vifte løs chipset kjøling. Maskinen ble så returnert fra oss 20/2-2007 ferdig montert og testet, Windows Vista var også ferdig installert og testet. Kunden betalte 858,75 Kr Inkl Mva for denne servicen, siden kunden selv har valgt å bygge maskinen er dette normal pris for å få den ferdig montert og testet. 27/02-2007 legger kunden ut denne på Hardware.no: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=724060&st=0 Etter samtale med kunde pr. tlf. av vår Finn H, krediterer vi forskjellen på det gamle kortet med det nye kortet kunden har fått. Forskjellen er 67,50 inkl mva. Kunden hevder at pris forskjellen mye høyere, men han refererer til feil pris på forum. (Dette kortet kostet 1219,-) Etter flere samtaler med kunde på telefon hvor vi da forklarer til kunden at A8N-32 Sli Deluxe er et kort som vi ikke lenger leverer pga RoHs ikke er godkjent. Kunden henger seg veldig opp i dette og sender flere mail til andre konkurrenter. De sier at kortet er RoHs godkjent, men etter litt nærmere undersøkelse så er det ikke A8N-32 SLI Deluxe som er godkjent men et kort som heter A8N-32 Sli Deluxe Green Edition, et kort som vi ikke har tatt inn til oss. Vi ringer kunde og avtaler da at han skal få igjen fulle kjøpesummen på hovedkortet den 02/03-2007. Vi anbefaler han da å gå til en av våre konkurrenter for å kjøpe kortet som han opprinnelig kjøpte av oss. Håper moderator er seriøs og fjerner/stenger denne da det er urimelig kritikk av den gode servicen PS Data er kjent for. Petter Aaland – Dagelig leder - PS Data AS 8081420[/snapback] dette stiller saken i et helt annet lys,jeg kan overhode ikke se at PsData har gjort noe gaalt,tvert om synest jeg de har strukket seg langt her og utvist en service som er over det kunden kunne forvente. Han har tross alt fått første sjekk gratis,de har skiftet hk med et tilnærmet likt,noe som er lov, når så kunden ikke er fornøyd med det heller får han pengene igjen. Hva er deet kunden egentlig forventer her? Vil si 10-0 til Psdata her 8090282[/snapback] Jeg prøvde å få hevet kjøpet for mange mnd siden, men dette var ikke noe de ville gjøre da. Hvis jeg ikke hadde prøvd å få hevet kjøpet eller sendt ting i retur som jeg skulle så hadde jeg heller aldri tatt dette opp. Når jeg får under 100kr i kompensasjon for et kort som koster 560 mot original kortet som kostet 1360kr (koster fremdels ca1300kr hos de fleste andre forhandlere), de snakker om at kompetansen min ikke er god nok, de forteller meg at kortet er ulovlig å selge samtidig som jeg finner dette til salgs hos andre forhandlere og deres egen salgsavdeling sier at kortet er fult lovlig å selge i Norge. Når de tester kortet flere ganger uten å finne feil på det, men når de skal installere noe på det så finner de feilen(i etter tid så har psdata sagt at dette var et annet kort), da synes ikke jeg de har gjort en god nok jobb eller en god service. Bare det at daglig leder i Psdata går ut i et forum i stedet for å ta kontakt med meg sier vel det meste. Jeg har flere ganger prøvd å få fatt i han for å få en løsning på denne saken. At Asus kortet ikke er kompatibel med Vista finner jeg jo snart ut av. Igjen så sier jeg det, nytt kort er bestilt og MSI kortet er sendt i retur. Synes også det er rart at A8N-32 Sli Deluxe Green Edition kortet som psdata snakker om ikke er å finne på Asus sine sider. http://www.asus.com.tw/products3.aspx?l1=3...20nForce4%20SLI Endret 6. mars 2007 av Kaytona Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Så jeg vet med sikkerhet at de prøver å "slippe unna" returer ved å henvise til den ulovlige teksten på demosiden sin, de gjorde det jo med meg. Men som sagt tenkte jeg bare de burde reise ett viss sted Krangle om småpenger med ett såppas fattig firma gidder jeg bare ikke 8087471[/snapback] Du "gidder" ihverfall å uvtvise ganske så tydlig irritasjon/agressjon.. mot PS-Data for dette forholdet. (Tenker da på ett tidligere innlegg.. hvor du faktisk kaller de (PS-Data) for svindlere.. Litt å overdrive vel? Det er helt korrekt det du beskriver. De (PS-Data) har "drillet" enkelte av sine RMA-behandlere til å "påstå" at man ikke kan reklamere på deres demovarer etter 3 mndr. Opplevde det for en tid siden, og ble faktisk selv overbevist inntil jeg fikk tenkt meg litt om. Men jeg "gidder" ikke ta en RMA-sak på dette hk'et (som kostet meg ca. 250-300 mener jeg), og ikke "gidder" jeg bli så sur heller. Mulig jeg tar og gjenopptar saken, for jeg har utvilsomt rett på tilsvarende vare eller refusjon (av utlegg). For hk'et (som forøvrig var en erstating på ett demokort). ... fungerer dessverre ikke (MSI K8 Neo Platinum). 8087693[/snapback] Klart jeg overdriver litt, jeg er jo irritert som du sier Men du deler jo uansett litt av samme oppfatning som meg Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Synes også det er rart at A8N-32 Sli Deluxe Green Edition kortet som psdata snakker om ikke er å finne på Asus sine sider. http://www.asus.com.tw/products3.aspx?l1=3...20nForce4%20SLI 8090682[/snapback] At det finnes en "RoHS" og en "non-RoHS" utgave av dette kortet, kan du lett få bekreftet ved et lite søk på Google. Antar Asus ikke har sett noe poeng i å opplyse om det selv. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Jeg prøvde å få hevet kjøpet for mange mnd siden, men dette var ikke noe de ville gjøre da. Hvis jeg ikke hadde prøvd å få hevet kjøpet eller sendt ting i retur som jeg skulle så hadde jeg heller aldri tatt dette opp. Når jeg får under 100kr i kompensasjon for et kort som koster 560 mot original kortet som kostet 1360kr (koster fremdels ca1300kr hos de fleste andre forhandlere), de snakker om at kompetansen min ikke er god nok, de forteller meg at kortet er ulovlig å selge samtidig som jeg finner dette til salgs hos andre forhandlere og deres egen salgsavdeling sier at kortet er fult lovlig å selge i Norge. Når de tester kortet flere ganger uten å finne feil på det, men når de skal installere noe på det så finner de feilen(i etter tid så har psdata sagt at dette var et annet kort), da synes ikke jeg de har gjort en god nok jobb eller en god service. Bare det at daglig leder i Psdata går ut i et forum i stedet for å ta kontakt med meg sier vel det meste. Jeg har flere ganger prøvd å få fatt i han for å få en løsning på denne saken. At Asus kortet ikke er kompatibel med Vista finner jeg jo snart ut av. Igjen så sier jeg det, nytt kort er bestilt og MSI kortet er sendt i retur. En vare kan erstattes med en tilsvarende,det sier jo kjøpsloven,dessuten se jeg at Psdata sier de har kontaktet deg flere ganger og at du fikk hevet kjøpet, det eneste jeg kan se om jeg skulle sette fingeren på noe var at de kunne spurt om du ville ha et annet kort eller om du ville ha pengene tilbake,men som sagt de har lov å bytte til et kort med tilsvarende ytelse utstyr,så kan en diskutere om med eller uten vifte er bedre eller ei,for de fleste er det bedre da det gir bedre kjøling om lydløst er å foretrekke er vel uten vifte best,men akkurat det betyr neppe noe ifølge kjøpsloven. At du så synest det er beklagelig at Psdata svarer her er meg forunderlig,det er jo helt vanlig at nettbutikker svarer her på forumet og jeg vil si avgjørende for å balansere uttalelser, med mindre det er noe en ikke ønsker skal komme frem . Og hvor sier det at kortet ikke er kompitabelt med Vista? De sier følgende : Da satt vi sammen maskin for kunde med de delene han har kjøpt av oss. Vi testet hovedkortet og fant da at det ikke var noen drivere for Windows Vista. Noe som er noe helt annet,du kan få et hk til å fungere uten kompitable drivere,det kan også feile eller det kan bli periodevise feil grunnet nettop dette, at det så ikke var lagt ut drivere til kortet er vel neppe Psdata sin feil. Jeg må iallefall si jeg overhode ikke kjenner igjen din beskrivelse av Psdata en begrunnelse jeg gjør fordi jeg har handlet svært mye der i flere år og både salg,service og retur har vært enestående hver gang. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Synes også det er rart at A8N-32 Sli Deluxe Green Edition kortet som psdata snakker om ikke er å finne på Asus sine sider. http://www.asus.com.tw/products3.aspx?l1=3...20nForce4%20SLI 8090682[/snapback] At det finnes en "RoHS" og en "non-RoHS" utgave av dette kortet, kan du lett få bekreftet ved et lite søk på Google. Antar Asus ikke har sett noe poeng i å opplyse om det selv. 8090934[/snapback] Bekreftet: http://www.directron.com/a8n32slideluxe1.html Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Så du har faktisk sendt det kortet som systemet ditt virket med (MSI) i retur og bestilt et nytt mandagskort ? Kan ikke se hvorfor du går gjennom så mye stress for en fillesak som dette, du har verken betalt noen blodpris for retur eller oppsetting av maskin, og så legger du opp til så mye bråk for et par hundrelapper. Og hvis du viste at hk var feilkilden hvorfor sendte du da ikke dette inn tidligere sammen med komponenetene. Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Det er hvertfall en grunnleggende ulikhet i virkelighetsforståelse mellom partene. Trådstarter sier (i den andre tråden sin om samme sak) at han mottok delene 11. mai. PsData sier at hovedkortet ble bestil 5. august. Når man ikke engang kan bli enige om basisen for kravet så er det ikke lett å få enighet om ting som er i gråsonene. Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 PS Data er på det jevne veldig bra på service, har bare hatt 1 problem med de og det var i bunn og grunn posten sitt problem, som nekta å fikse det - kjipt for meg .. men fremdeles har PS Data god historikk når det kommer til service. Problemet er bare at de ikkje har ansvar for hele maskinen når du kjøper delene. Og om de tester enkelt komponenter sammen med andre deler hos seg, så kan det fungere fint der og da. Feilsøking er kostbart og tidkrevende, og det høres ut som de har brukt mye ressurser på å teste komponenter. Det som kanskje er kritikkverdig er at de bytta ut hovedkortet uten å kontakte deg, men RoHS godkjenning er litt utenfor PS Data sin kontroll, og et stort 'problem' for oss Europeere. Bare det at de bygger, tester og sender maskinen i løpet av 2 dager viser at PS Data har servicen sin i orden.. Lenke til kommentar
Kaytona Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) En vare kan erstattes med en tilsvarende,det sier jo kjøpsloven,dessuten se jeg at Psdata sier de har kontaktet deg flere ganger og at du fikk hevet kjøpet, det eneste jeg kan se om jeg skulle sette fingeren på noe var at de kunne spurt om du ville ha et annet kort eller om du ville ha pengene tilbake,men som sagt de har lov å bytte til et kort med tilsvarende ytelse utstyr,så kan en diskutere om med eller uten vifte er bedre eller ei,for de fleste er det bedre da det gir bedre kjøling om lydløst er å foretrekke er vel uten vifte best,men akkurat det betyr neppe noe ifølge kjøpsloven. At du så synest det er beklagelig at Psdata svarer her er meg forunderlig,det er jo helt vanlig at nettbutikker svarer her på forumet og jeg vil si avgjørende for å balansere uttalelser, med mindre det er noe en ikke ønsker skal komme frem . Og hvor sier det at kortet ikke er kompitabelt med Vista? De sier følgende : Da satt vi sammen maskin for kunde med de delene han har kjøpt av oss. Vi testet hovedkortet og fant da at det ikke var noen drivere for Windows Vista. No 8090943[/snapback] Synes ikke det er beklagelig at psdata svarer her, men synes det er merkelig at de ikke daglig leder tok kontakt med meg i stedet. Angående "i testet hovedkortet og fant da at det ikke var noen drivere for Windows Vista." så fikk jeg til svar de hadde funnet feil med kortet på tlf og en e-post angående dette er tidligere postet. 1 gangen psdata tok kontakt med meg etter at kortet var testet og feilet så var det ingen som fortalte meg at det skyldes pga Vista drivere. Hadde jeg visst det så hadde jeg gjerne ikke kjøpt Vista, men installert XP på det i stedet. Så kunne jeg ventet med å kjøpe Vista til Windows eller Asus kom med drivere til dette kortet. Uansett så burde de vel opplyst om at dette kortet ikke var kompatibel med Vista så kunne jeg få tatt valget selv og problemet hadde vært løst! At Asus ikke skal lage drivere som er kompatibel med Windows Vista men med Windows XP høres jo også litt merkelig ut, men uansett så fikk jeg aldri beskjed om dette. Angående MSi kortet så har jeg aldri sagt at dette er noe bedre eller dårligere enn Asus kortet. Det er heller ikke poenget mitt! Kortet lager for mye støy til at jeg kan ha pc-en stående i stuen som mediacenter. Dette er grunnen til at jeg vil ha et annen kort! Om Msi er bedre enn Asus eller omvendt er kan andre bedømme. Som også sagt mange ganger tidligere (hvis dere leser alle postene) så er jeg ferdig med psdata og saken. Kortet er i retur og Asus kortet er på vei. PS! Har handlet hos PSdata tidligere uten at det har vært noe å klage på her, har heller aldri måtte sende noe i retur før denne gangen. Endret 6. mars 2007 av Kaytona Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Som også sagt mange ganger tidligere (hvis dere leser alle postene) så er jeg ferdig med psdata og saken. Da anser vi saken ferdig diskutert og tråden stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg