_sindre_ Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Flott at dere tok dere tid til å svare og som alltid; en sak har to sider 8082545[/snapback] jepp, jeg kan ikke se at psdata har gjort noe kritikkverdig... Lenke til kommentar
Kaytona Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Mye er riktig har men mye er også galt i det PSdata sier her! Hovedkort (cpu og minnebrikker) ble helt riktig sendt tilbake til dere 01/09-2006, da hadde jeg allerede bedt dere om å teste hovedkortet siden juni 2006, men det ville dere ikke. Dette kortet ble testet og funnet ok av dere.. På nytt ble hovedkortet sendt til dere 30/11-2006. igjen fikk jeg til svar at dette var testet og funnet ok. Hvis dere har gitt meg et nytt kort her så har jeg ikke fått beskjed om dette fra dere! 3 retur av kun hovedkortet er 20/2 2007, der er da jeg for første gang får beskjed om at det er funnet feil med hovedkortet. Jeg får samtidig beskjed om at jeg vil selfølgelig vil få et nytt kort i retur. 28/02 2007 så mottar jeg varen og alt funker, men med et annet hovedkort. Slik jeg har forstått det så kan dere gjøre dette uten at kunden trenger å få beskjed. Problemet her er jo at hovedkortet ikke er tilfredsstiller de kravene jeg ønsker, som et vifteløst hovedkort. Når jeg igjen tar kontakt med dere angående dette så får jeg beskjed om at A8N32 SLI Deluxe kortet som jeg ønsker er ulovlig. Dermed så er MSI kortet det beste dere kan tilby meg. Jeg tar da kontakt med andre Asus leverandører som kan fortelle meg at dette kortet ER godkjent og kan selges i norge, yar også kontakt med PSdata som også forteller meg at dette kortet er godkjent. Prisforkjellen på kortene er også over 500kr, dette kunne jeg få en prisreduksjon på under 100kr. Jeg spør også om hvorfor jeg ikke har fått med bluetooth, wlan adapter orginal esken samt manual til hovedkortet. Da får jeg også vite at jeg har fått et "nytt" kort som har vært brukt! som erstatning på et kort til 1360 kr så får jeg altså tilbud om under 100kr i prisforskjell samt et brukt kort. Når jeg klager til dere så får jeg beskjed om at jeg ikke har kompetanse nok til å kunne feilsøke hovedkortet, og at dere følger med meg på hardware forumet.. Noe du har bekreftet nå. Utrolig dårlig service, utrolig lite profesjonelt! (Noe dere igjen har bekreftet) Steng hjerne tråden, men la den gjerne være åpen slik at folk kan få lese om en vanlig brukers erfaring med PSdata. Har også gått til konkurrenten og kjøpt akkurat det kortet som jeg bestilte fra PSdata. Vil også legge til at jeg har prøvd sendt e-post til daglig leder i psdata uten at han har svart. Flott at han gidder å svare nå.. Endret 5. mars 2007 av Kaytona Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Syns PSData begynner å få ganske råttene priser på demovarer i det siste. Problemet er ikke bare prisen, men også det faktum at de kun gir deg 3mnd reklamasjonsfrist på varene. Jeg hadde selv en retursak der de hardnakket nektet å erstatte en vare som var defekt (demovare). Skal man selge ting uten å ha noe som helst for form ansvar i ettertid holder det ikke at man kun kjører 10-15% avslag i forhold til ny vare. Styr for langt unna med mindre du ønsker å bli ranet for alle rettigheter! Kan nevnes at jeg i det siste halvåret er begynt å benytte meg av amentio.no, de har et helt enormt utvalg og extremt lave priser. Kjempebra sjappe Endret 5. mars 2007 av ArcticOC Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Problemet er ikke bare prisen, men også det faktum at de kun gir deg 3mnd reklamasjonsfrist på varene. Jeg hadde selv en retursak der de hardnakket nektet å erstatte en vare som var defekt (demovare). Det tror jeg neppe de lovlig har anledning til.. Kan nevnes at jeg i det siste halvåret er begynt å benytte meg av amentio.no, de har et helt enormt utvalg og extremt lave priser. Kjempebra sjappe 8084205[/snapback] Det kjedelige med Amentio, og andre med WebMercs-systemet, er at man får bestillingen som ørten pakker bedriftspakke-på-døren. Det takler jeg ikke. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Syns PSData begynner å få ganske råttene priser på demovarer i det siste. Problemet er ikke bare prisen, men også det faktum at de kun gir deg 3mnd reklamasjonsfrist på varene. Jeg hadde selv en retursak der de hardnakket nektet å erstatte en vare som var defekt (demovare). 8084205[/snapback] Jeg har ikke de samme erfaringene som deg når det gjelder dette, jeg syns at prisene er ganske gode på demovarene. Noe er jo drøyt også der, som når de prøvte å selge Pentium 2-prosessorer til rundt 400 kroner Når det gjelder retur av ødelagt vare har det så langt bare vært positive opplevelser på den fronten, også på demovarer. Har riktignok ikke trengt å reklamere på noe de siste månedene. Juridisk har du 2 års reklamasjonsrett på varer du kjøper der. Derfor er det egentlig litt tåpelig av psdata å skrive følgende på nettsiden: --------------------------------------------------------------------- Lagersalg Alle varene i vårt lagersalg er varer vi har fått i retur fra våre kunder og/eller våre leverandører eller produktet har blitt benyttet som et demonstrasjonsprodukt. Varene er testet og er fullt operative. Det kan forekomme mangler av driverekabler o.l. eller emaballasje kan være skadet. Alle varer leveres med 3 måneders garanti og reklamasjonsrett i følge norsk lov. ---------------------------------------------------------------------- Det de trolig mener, er at det er 3 måneders garanti, og 2 års reklamasjonsrett, og dette kan være misvisende, da du så og si i alle tilfeller benytter deg av reklamasjonsretten, og ikke garantien. Dette syns jeg at psdata kunne spart seg for...ikke ser jeg noen fordel for psdata når de skriver dette heller, for det eneste dette fører til er at gjerne ferre kjøper lagersalgvarene deres.. Endret 5. mars 2007 av _sindre_ Lenke til kommentar
TEE Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Mye er riktig har men mye er også galt i det PSdata sier her! Hovedkort (cpu og minnebrikker) ble helt riktig sendt tilbake til dere 01/09-2006, da hadde jeg allerede bedt dere om å teste hovedkortet siden juni 2006, men det ville dere ikke. 8083882[/snapback] Hvordan klarte du å be om å få det testet i juni når du ikke kjøpte det før i august? Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Syns PSData begynner å få ganske råttene priser på demovarer i det siste. Problemet er ikke bare prisen, men også det faktum at de kun gir deg 3mnd reklamasjonsfrist på varene. Jeg hadde selv en retursak der de hardnakket nektet å erstatte en vare som var defekt (demovare). 8084205[/snapback] Jeg har ikke de samme erfaringene som deg når det gjelder dette, jeg syns at prisene er ganske gode på demovarene. Noe er jo drøyt også der, som når de prøvte å selge Pentium 2-prosessorer til rundt 400 kroner Når det gjelder retur av ødelagt vare har det så langt bare vært positive opplevelser på den fronten, også på demovarer. Har riktignok ikke trengt å reklamere på noe de siste månedene. Juridisk har du 2 års reklamasjonsrett på varer du kjøper der. Derfor er det egentlig litt tåpelig av psdata å skrive følgende på nettsiden: --------------------------------------------------------------------- Lagersalg Alle varene i vårt lagersalg er varer vi har fått i retur fra våre kunder og/eller våre leverandører eller produktet har blitt benyttet som et demonstrasjonsprodukt. Varene er testet og er fullt operative. Det kan forekomme mangler av driverekabler o.l. eller emaballasje kan være skadet. Alle varer leveres med 3 måneders garanti og reklamasjonsrett i følge norsk lov. ---------------------------------------------------------------------- Det de trolig mener, er at det er 3 måneders garanti, og 2 års reklamasjonsrett, og dette kan være misvisende, da du så og si i alle tilfeller benytter deg av reklamasjonsretten, og ikke garantien. Dette syns jeg at psdata kunne spart seg for...ikke ser jeg noen fordel for psdata når de skriver dette heller, for det eneste dette fører til er at gjerne ferre kjøper lagersalgvarene deres.. 8084487[/snapback] Joda, kjenner rettigheten mine og kunne godt krangle vidre, men jeg gidda rett og slett ikke legge meg opp i en sånn idiotisk diskusjon men en så arrogant selger for et produkt jeg hadde betalt like over 100kr. for! Tenkte bare de kunne reise ett visst sted.. ja skal ikke si hvor Og jeg er veldig enig om at det er idiotisk å skrive det der om 3mnd på siden da det rett og slett er unødvendig. Som jeg sier på nytt, bare å holde seg unna svindler som det der! :!: Tenk om de hadde begynt på samme måten for en bærbar jeg hadde betalt flere tusen for? Endret 5. mars 2007 av ArcticOC Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Jo det er jo litt forvirrende når de skriver slikt, men jeg har forsatt såpass mye tiltro til psdata at jeg regner med at jeg ikke hadde fått trøbbel om jeg måtte reklamert på prosjektoren til over 10k Jeg har sikkert kjøpt for nermere 20 000 på lagersalg, så hadde vært surt om de bestemmte seg for å gjøre seg vanskelige på reklamasjonen der.. Men som sagt har jeg veldig positive erfaringer med psdata, så tipper de bare ikke har tenkt på at det kan være misvisende det de har skrevet. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Jo det er jo litt forvirrende når de skriver slikt, men jeg har forsatt såpass mye tiltro til psdata at jeg regner med at jeg ikke hadde fått trøbbel om jeg måtte reklamert på prosjektoren til over 10k Jeg har sikkert kjøpt for nermere 20 000 på lagersalg, så hadde vært surt om de bestemmte seg for å gjøre seg vanskelige på reklamasjonen der.. Men som sagt har jeg veldig positive erfaringer med psdata, så tipper de bare ikke har tenkt på at det kan være misvisende det de har skrevet. 8086735[/snapback] Ja det er så absolutt forvirrende, og den teksten som ligger der har vel vært der i flere år. Det er på høy tid de forandrer den isåfall. For de har faktisk brukt den for å fraskrive seg ansvar, jeg kan gjerne trekke fram den aktuelle saken om det skulle være ønskelig fra noen side, men det dreide seg om en helt enkel reklamasjonsak! Så jeg vet med sikkerhet at de prøver å "slippe unna" returer ved å henvise til den ulovlige teksten på demosiden sin, de gjorde det jo med meg. Men som sagt tenkte jeg bare de burde reise ett viss sted Krangle om småpenger med ett såppas fattig firma gidder jeg bare ikke Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Så jeg vet med sikkerhet at de prøver å "slippe unna" returer ved å henvise til den ulovlige teksten på demosiden sin, de gjorde det jo med meg. Men som sagt tenkte jeg bare de burde reise ett viss sted Krangle om småpenger med ett såppas fattig firma gidder jeg bare ikke 8087471[/snapback] Du "gidder" ihverfall å uvtvise ganske så tydlig irritasjon/agressjon.. mot PS-Data for dette forholdet. (Tenker da på ett tidligere innlegg.. hvor du faktisk kaller de (PS-Data) for svindlere.. Litt å overdrive vel? Det er helt korrekt det du beskriver. De (PS-Data) har "drillet" enkelte av sine RMA-behandlere til å "påstå" at man ikke kan reklamere på deres demovarer etter 3 mndr. Opplevde det for en tid siden, og ble faktisk selv overbevist inntil jeg fikk tenkt meg litt om. Men jeg "gidder" ikke ta en RMA-sak på dette hk'et (som kostet meg ca. 250-300 mener jeg), og ikke "gidder" jeg bli så sur heller. Mulig jeg tar og gjenopptar saken, for jeg har utvilsomt rett på tilsvarende vare eller refusjon (av utlegg). For hk'et (som forøvrig var en erstating på ett demokort). ... fungerer dessverre ikke (MSI K8 Neo Platinum). PS og edit: Litt kraftig tilsvar fra daglig leder PS-Data synes jeg. Forståelig, men ikke nødvendig å kjøre såpass hardt ut mot trådstarter. Han er jo åpenbart den "svake" part.. som trolig ikke er helt "konge" på å kommunisere. Selv om jeg er enig med PS-data i dette tilfellet, så kan man med fordel svare noe mer kjølig/saklig tilbake. Endret 6. mars 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
eivind04 Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Har handlet det meste av datadelene hos Psdata og er kjempefornøyd med servicen. Har aldri hatt problemer med dem. Anbefalte dem på jobb og nå kjøper de også alle datamaskiner og deler fra psdata. Synes faktisk de har forsøkt å helpe trådstarter på vei her o forsøkt å finne løsninger. Hvis psdata har funnet ut at alt virker med operativsystemet XP og trådstarter bruker vista og han ikke har opplyst om dette, så er det kanskje trådstarter som har feilen. Det finnes alltid 2 sider av en sak. Lenke til kommentar
Kaytona Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Har handlet det meste av datadelene hos Psdata og er kjempefornøyd med servicen. Har aldri hatt problemer med dem. Anbefalte dem på jobb og nå kjøper de også alle datamaskiner og deler fra psdata. Synes faktisk de har forsøkt å helpe trådstarter på vei her o forsøkt å finne løsninger. Hvis psdata har funnet ut at alt virker med operativsystemet XP og trådstarter bruker vista og han ikke har opplyst om dette, så er det kanskje trådstarter som har feilen. Det finnes alltid 2 sider av en sak. 8087695[/snapback] Når jeg bestilte hovdkortet i mai 2006 så ikke Vista kommer enda. Jeg har hele tiden opplyst om hvilke opperativ system og hva jeg har gjort og hvordan jeg har gjort det. Jeg har også fortalt psdata det er under installasjon eller rett etter installasjon problemet har oppstått. Men jeg sier igjen, jeg leverer inn hovedkortet flere ganger, psdata finnner ingen feil på dette. Når jeg bestiller Vista og ber dem sette sammen pc-en og installere Vista (betaler for alt) først da finner psdata feil med hovedkortet. Da er det vel rimelig å tro at mitt problem hele tiden har skyldes hovedkortet. At psdata nå hevder at dette er et nytt hovedkort har jeg ikke fått beskjed om. Når jeg mottar et brukt kort i erstating så synes jeg heller ikke det er den beste måten å behandle kunden på. Så kommer de nå i ettertid i hardware forumet å forteller at det kortet de først fortalte meg at var ulovlig er kommet i en annen versjon. Etter nærmere undersøkelser.. Hvorfor tar de ikke kontakt meg meg å forteller dette?? Uansett hva de skulle mene om meg som kunde, så vet vel alle som driver med salg at man ikke skal kalle kunden inkompetent?? Jeg kjøpte ikke kortet 5. august,men 8.mai. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Når jeg bestilte hovdkortet i mai 2006 så ikke Vista kommer enda. Jeg har hele tiden opplyst om hvilke opperativ system og hva jeg har gjort og hvordan jeg har gjort det. 8088635[/snapback] Har du kjørt 3Dmark med MSI kortet og sett at det scorer mye dårligere enn ASUS' eller? Sist jeg slekket var det ikke mulig å klokke over 250Mhz på minnet med 1T command rate på A8N-kortene. Merkelig at alle konkurrentene ikke hadde problemer med det. Håper også for din del at du ALDRI planlegger å bruke det integrerte lydkortet på ASUS' hovedkort... Og hva er et "opperativ system"? Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Kan nevnes at jeg i det siste halvåret er begynt å benytte meg av amentio.no, de har et helt enormt utvalg og extremt lave priser. Kjempebra sjappe 8084205[/snapback] Det kjedelige med Amentio, og andre med WebMercs-systemet, er at man får bestillingen som ørten pakker bedriftspakke-på-døren. Det takler jeg ikke. 8084241[/snapback] Deler ikke Amentio samme systemet med Stretto, Papyrus, PC Express, Techlife.no m.fl.? Jeg kaller dem bare "gjengen" og ignorerer dem glatt når jeg søker i Prisguide.no. Har handlet fra en av dem en gang, og da fikk jeg en slik bedriftspakke på døra (og jeg var ikke hjemme, siden jeg var på jobb). Virker som de bare pusher fra lageret til diverse importører. Er glad jeg aldri skal kjøre noen retursaker mot dem... Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Deler ikke Amentio samme systemet med Stretto, Papyrus, PC Express, Techlife.no m.fl.? Jeg kaller dem bare "gjengen" og ignorerer dem glatt når jeg søker i Prisguide.no. Har handlet fra en av dem en gang, og da fikk jeg en slik bedriftspakke på døra (og jeg var ikke hjemme, siden jeg var på jobb). Virker som de bare pusher fra lageret til diverse importører. Er glad jeg aldri skal kjøre noen retursaker mot dem... 8088833[/snapback] Nja, de "deler" ikke system, men de bruker samme systemet: WebMercs. http://www.webmercs.com/ Dette systemet speiler varelageret til diverse leverandører, og varene sendes også direkte ut derfra til sluttkunde. Avansen går til forhandler. Teoretisk en veldig kurant ordning, man slipper jo hele varelageret. "Problemene" starter når noen legger inn en ordre på flere ting, og hver ting må sendes fra ulik leverandør. Noen bryr seg sikkert ikke om dette, mens jeg synes det er håpløst. Det som også er irriterende er at det blir så usystematisk, og ofte dårlige varebeskrivelser. F.eks. Komplett.no har i mange tilfeller mye bedre produktbeskrivelser enn WebMercs-gjengen. Men, vi får kanskje heller ta videre diskusjon om WebMercs i Amentio-tråden e.l., denne var jo tilegnet PSData. Lenke til kommentar
Kaytona Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Når jeg bestilte hovdkortet i mai 2006 så ikke Vista kommer enda. Jeg har hele tiden opplyst om hvilke opperativ system og hva jeg har gjort og hvordan jeg har gjort det. 8088635[/snapback] Har du kjørt 3Dmark med MSI kortet og sett at det scorer mye dårligere enn ASUS' eller? Sist jeg slekket var det ikke mulig å klokke over 250Mhz på minnet med 1T command rate på A8N-kortene. Merkelig at alle konkurrentene ikke hadde problemer med det. Håper også for din del at du ALDRI planlegger å bruke det integrerte lydkortet på ASUS' hovedkort... Og hva er et "opperativ system"? 8088814[/snapback] Jada jeg så at det var et par skrivefeil her, men det er det vel i ditt innlegg også... Sist du slekket..?? Nei jeg har ikke sjekket om det scorer dårligere eller bedre enn Asus kortet, det viktigste for meg er at dette kortet er stille. Jeg har jo bygget pc-en nettopp pga at det skal være stille. viften på MSI kortet bråker for mye. Jeg har kjøpt en strømforsyning, vifteløst skjermkort, byttet cpy vifte nettopp pga at pc-en skal være stille. Slik det er nå er er det veldig mye støy fra chipset viften, ja støyen kommer fra denne viften. Har heller ingen planer om å klokke kortet. Om MSI kortet er bedre har heller ingenting å si, så lenge det er stille. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Ut frå kva eg les frå psdata så Retur 1: ingen testgebyr (mellom 350,- og 450,- spart) Retur 2: Skifte av hk ( RMA ok) Retur 3: Vista-kompabilitet, og bytte av hk og PSdata bygger maskina for kunde. Pris 858,75,- Så klager kunde på både pris og service. Når PSdata likevel vil returnere kjøpssummen for hket så er forsatt kunde sur. Diverre for trådstarter men du veit ikkje eigentleg kva god service er. Psdata ser ut til å ha gjort ganske mykje for å tilfredstille kunde men likevel er kunde ikkje fornøyd. Men ein liten ting, blei dette bestilt via web? Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Så kort fortalt har du fått nytt hovedkort 2 ganger (1. gang, samme type, 2. gang et tilsvarende)? Og nå får du igjen full kjøpesum? Skjønner ikke hva du klager på nå da? Du har jo selv vært treg med å returnere ting, så ikke legg skylden på PSData for at ting har tatt tid. Endret 6. mars 2007 av Krapfoss Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Trådstarter har vel allerede indikert hva han er sur for? At han i lengre tid har eid ett system som ikke har fungert? Og at han synes det har tatt for lang tid før PS-Data fikset problem(ene).. Oooggg.. at han i ettertid mener han er lurt og dårlig behandlet av PS-Data. Dette er det som kalles virkelighetsoppfatning. Som alment kjent? kan denne variere sterkt fra individ til individ i en gitt setting. PS og edit: Og å kommunisere er også noe mange sliter med.. Dette demonstrerer denne tråden med all tydelighet. Endret 6. mars 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Kaytona Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Så kort fortalt har du fått nytt hovedkort 2 ganger (1. gang, samme type, 2. gang et tilsvarende)? Og nå får du igjen full kjøpesum? Skjønner ikke hva du klager på nå da? Du har jo selv vært treg med å returnere ting, så ikke legg skylden på PSData for at ting har tatt tid. 8089674[/snapback] Hvem sier at jeg har vært treg?? Psdata... Jeg har fått byttet hovedkort 1 gang da til MSI, at psdata nå kommer og sier at de har byttet kortet tidligere har jeg ikke fått beskjed om. Så dermed vet jeg kun om at jeg har fått 1 MSI kort i erstatting for et ødelagt Asus kort. Psdata forteller meg nå i forumet her at de 1 gang tidligere har erstattet dette Asus kortet når jeg har sendt det i retur. Teknikeren som jeg snakket med fortalte meg ikke dette, han sa at kortet var testet og funnet OK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg