EvilDick Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 K8N Diamond @ http://www.msi.com.tw/program/products/mai...ail.php?UID=638 A8N32-SLI Deluxe @ http://www.asus.com.tw/products4.aspx?mode...=3&l2=15&l3=226 Det blir litt som å levere in en Jaguar og få igjen en Lada. Selger har rett til å prøve å rette feilen eller tilby tilsvarende vare. Men K8N Diamond kan ikke sies å være tilsvarende. 8042658[/snapback] Ville heller si: Det blir litt som å levere in en Lada og få igjen en Hyundai. Hovedkortet han sendte inn blir ikke akurat sett på som en "Jaguar" LOL! Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Vel, siden A8N32 var relativt kranglete, kan du ikke sammenligne det med noe så driftssikkert som en Lada. Jeg ville heller si "Levere inn en Morris (fra 80-tallet) ... " :!: Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Det det virker som om de fleste her ikke tenker på, er at kunden bestilte seg et vifteløst hovedkort. Jeg har samme hovedkort som det trådstarter har, kjøpte det ene og alene fordi det var vifteløst... Om kunden ikke har fått et vifteløst kort tilbake, har han ikke fått det han skal ha, uavhengig av ytelse. Blir som å levere inn en varebil til service, for så å få en sportsbil tilbake... Det er en vesentlig forskjell Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Er det feil med varen skal kunden har tilsvarende eller bedre vare tilbake på rma. Er det noen sære komponenter eller spesifikasjoner på det gamle kortet kan han kreve å få noe med de samme tingene tilbake. Finns ikke det kan butikken tilby et kompromiss med eventuellt mellomlegg pris. Eller de kan la han oppheve kjøpet. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Det det virker som om de fleste her ikke tenker på, er at kunden bestilte seg et vifteløst hovedkort. Jeg har samme hovedkort som det trådstarter har, kjøpte det ene og alene fordi det var vifteløst... 8059571[/snapback] Det kan være relevant om vedkommende faktisk har brukt mye tid og ressurser på valg av komponenter for at maskinen skal være stillegående. Det har ikke blitt nevnt i denne tråden. Men om han f.eks. har et ATI X1800XT eller nyere skjermkort, CoolerMaster PSU eller rett og slett bruker Boxed-kjølern til AMD for å nevne noen eksempler, er dette fullstendig irrelevant... Men vi vet ikke noe mer om komponentene hans så. Til trådstarter: Har du bedt om å få pengene igjen for hovedkortet du kjøpte, så du heller kan kjøpe det et annet sted, og fått negativt svar? Endret 2. mars 2007 av Krapfoss Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Edit: Sorry... Var trøtt og leste JMdata istendenfor PSdata..... doh. Jaja.... HAr handlet fra PSdata jeg... Funka fett det. Ingen feil med noe og godt fornøyd Endret 3. mars 2007 av alla737 Lenke til kommentar
Kaytona Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Det det virker som om de fleste her ikke tenker på, er at kunden bestilte seg et vifteløst hovedkort. Jeg har samme hovedkort som det trådstarter har, kjøpte det ene og alene fordi det var vifteløst... 8059571[/snapback] Det kan være relevant om vedkommende faktisk har brukt mye tid og ressurser på valg av komponenter for at maskinen skal være stillegående. Det har ikke blitt nevnt i denne tråden. Men om han f.eks. har et ATI X1800XT eller nyere skjermkort, CoolerMaster PSU eller rett og slett bruker Boxed-kjølern til AMD for å nevne noen eksempler, er dette fullstendig irrelevant... Men vi vet ikke noe mer om komponentene hans så. Til trådstarter: Har du bedt om å få pengene igjen for hovedkortet du kjøpte, så du heller kan kjøpe det et annet sted, og fått negativt svar? 8059590[/snapback] Jeg kjøpte vifteløst hovedkort, vifteløst skjermkort, en strømforsyning som skal være stille samt et vifteløst skjermkort. Pga at pc-en skulle brukes som HTPC og plasseres i stuen. PSData forklarte årsaken med at Asus kortet var ulovlig å selge pga for høyt bly innhold og at det ikke var ROH godkjent. Jeg har tatt kontakt med Datakjeden og Komplett som kan fortelle at dette hovedkortet er ROH godkjent og fult lovlig å selge. Jeg har prøvd flere ganger å få hevet kjøpet men da snakker de bort temaet. Viften på K8N hovedkortet bråker mye!! Men jeg ser at noen sier at det har vært mye problemer med Asus kortet... Mener eller tror dere at MSI kortet er bedre eller mer stabil? Takker for alle som har svart og hjulpet meg:) Endret 2. mars 2007 av Kaytona Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 MSI kortet er bra det,men ditt problem er vel i grunn at du skal ha et vifteløst hovedkort,noe du ikke har fått.Det fins endel passive chipsetkjølere å få kjøpt. Kontakt PS Data og spør om de kan sende deg en slik kjøler vederlagsfritt. Lenke til kommentar
BobTheBeetle Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Sorry, jeg gidder ikke lese alle postene - men jeg vil gjerne legge en kommentar til trådstarter: Lær deg elementær problemløsing før du setter igang med pc bygging! Dette er noe du vil få bruk for på mange plan i livet. Det vil si: Før du klager så må du selv være istand til å ha en brukbar oppfatning av hva problemet er. PsData kan umulig (og burde holde seg for gode til) improviserte løsninger over telefon. Det du som Pc-bygger burde ha gjort (istedet for å sitte i telefon med PsData og rive deg i håret) er å skaffe de nødvendige komponentene for å kunne starte problemsøket. Dvs. ekstra harddisk, minne, skjermkort evt. også hovedkort. Hvis dette er noe du ikke har liggende, så er det noe man kan få låne av familie, venner og kjente. ...På en annen side så er jeg ikke sikker på at jeg hadde lånt mitt utstyr til deg. Problemene du har hatt med PSData er du skyld i selv. BOb Lenke til kommentar
Kaytona Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Sorry, jeg gidder ikke lese alle postene - men jeg vil gjerne legge en kommentar til trådstarter: Lær deg elementær problemløsing før du setter igang med pc bygging! Dette er noe du vil få bruk for på mange plan i livet. Det vil si: Før du klager så må du selv være istand til å ha en brukbar oppfatning av hva problemet er. PsData kan umulig (og burde holde seg for gode til) improviserte løsninger over telefon. Det du som Pc-bygger burde ha gjort (istedet for å sitte i telefon med PsData og rive deg i håret) er å skaffe de nødvendige komponentene for å kunne starte problemsøket. Dvs. ekstra harddisk, minne, skjermkort evt. også hovedkort. Hvis dette er noe du ikke har liggende, så er det noe man kan få låne av familie, venner og kjente. ...På en annen side så er jeg ikke sikker på at jeg hadde lånt mitt utstyr til deg. Problemene du har hatt med PSData er du skyld i selv. BOb 8059846[/snapback] Hva i all verden har dette med saken å gjøre? Om jeg hadde hatt 60års datautdannelse så kan jeg ikke gjøre noe med at PSdata leverer feile varer! Og jeg fant feil med hovedkortet og påpekte dette til PSdata, men de nektet. Til slutt så ba jeg dem installere windows og bygge pc-en for meg, noe jeg selvfølgelig betalte for, og først da fant PSdata feilen på hovedkortet. Når det altså var umulig å få installert noe på denne disken. Med andre ord så måtte jeg faktisk betale dem penger for at de tok å feilsøkte hovedkortet ordentlig. Men du høres veldig ut som en ansatt i PSData. Til slutt 1 spørsmål: Hvordan kan du med din datakompetanse gjøre noe med at din dataleverandør leverer feilen varer?? Hvis du noen gang har mottatt feil vare så betyr dette at du ikke er datakyndig nok?? Så bør du kanskje lese alle postene før du kommer med kritikk. Endret 2. mars 2007 av Kaytona Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Kan du ikke bare be om å få sende tilbake MSI-hovedkortet og få penger igjen, så kan du kjøpe hovedkort et annet sted? Har PSData nektet deg å få penger igjen for det i steden? Uansett mener jeg at man kanskje bør ha et minimum av datakunskap for å bestille løse deler til en pc man skrur sammen selv. Er du ikke av den pc-kyndige typen (eller har noen venner som kan hjelpe deg) bør du bestille ferdig skrudd og testet PC mener nå jeg... Lenke til kommentar
Kaytona Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 Kan du ikke bare be om å få sende tilbake MSI-hovedkortet og få penger igjen, så kan du kjøpe hovedkort et annet sted? Har PSData nektet deg å få penger igjen for det i steden? Uansett mener jeg at man kanskje bør ha et minimum av datakunskap for å bestille løse deler til en pc man skrur sammen selv. Er du ikke av den pc-kyndige typen (eller har noen venner som kan hjelpe deg) bør du bestille ferdig skrudd og testet PC mener nå jeg... 8067294[/snapback] Jo etter litt om og men så har jeg nå fått pengene tilbake og bestilt meg kort et annet sted. Så klart bør du har litt kompetanse når du skal sette sammen en pc, noe jeg mener å ha. Har ikke skrudd sammen hundrevis av pc-er men det er i hvert fall blitt 30-40 pcer de siste årene. Problemet er jo ikke at jeg ikke klarte å sette sammen pc-en, det har jeg gjort hver gang delene har kommet i retur, problemet er at jeg påpekte at hovedkortet måtte være defekt i fjor sommer men PSdata mente at det var ikke defekt. De ville ikke ta i mot hovedkortet de første gangene jeg sendte pc-en i retur, men ville ha harddisk i retur 2 ganger, minne brikker 2 ganger før de tok inn hovedkort, cpu og minnebrikker. Jeg fortalte hele tiden at harddisk og minnebrikker brukte jeg i en annen pc og har gjort dette hele tiden så jeg tvilte på at noe av dette var defekt. Når de hadde tatt alt dette i retur for feilsøking så kom de fram til at alt funket... men bare ikke hos meg. Det var da jeg tok kontakt med dem for at de skulle sette sammen pc-en og installere Windows på denne, mot betaling selvfølgelig. Under bygging og installasjon så fikk jeg en e-post fra PSdata om at de hadde funnet flere feil under installasjon og måtte bytte ut hovedkortet, med andre ord: hovedkortet var problemet hele tiden! Så da vil jeg heller påstå at kompetanse problemet ligger et annet sted enn hos meg. Jeg mente jo at hovedkortet var problemet fra starten av, alle andre deler untatt cpu har jeg fått testet i en annen pc. Har også prøvd andre strømforsyninger, harddisker, med og uten kabinett, annet kabinett. Blåskjermen og feilkoden indikerte også at det var en maskinvare feil. Men ja jeg har fått beskjed om at pengene vil bli kreditert og jeg har bestilt nytt vifteløst hovedkort fra Datakjeden. Sel om dette er ulovlig i følge PSdata... Må også få med at Komplett, Datakjeden, MPX, Pcutstyr, xf.no, mener at dette er tull! Selv salgsavdelingen til PSdata kunne fortelle meg at dette var tull. Men jeg er forhåpentligvis ferdig med saken og PSdata nå, aldri meg PSdata for min del! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Den er kjipt den der as, har hatt endel problemer med hardware selv. Men ikke med PSdata. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Forstår at du er frustrert. Men det er nå sånn at mann tar en sjanse når man kjøper en pc i deler og setter den sammen selv. -Det man risikerer er kompabilitetsproblemer mellom komponentene, en mengde firmware versjoner og driver versjoner. I tillegg er feilprosenten fra ALLE merker til stede. Denne siste faktoren er betydelig. -I tillegg har vi jo vår kjære venn Posten og andre transportører som gir pakker ganske røff behandling. -Grad av bruk av utstyr for å lede bort statisk elektrisitet under montering. -Overklokking -Kjøling -Fuktighet Det går sikkert ann å liste opp mer. Men som dere ser er det en mengde usikkerhetsfaktorer som må multipliseres sammen. Jeg vil råde alle som ikke har spesielle interesser om å kjøpe pcer ferdig sammenskrudd og testet. Det er ikke så enkelt for PS Data for den saks skyld alle leverandører å ha kontroll på alle ledd i logistikken. Jeg har veldig god erfaring med PS Data når det gjelder retur. PS Data er også ISO 9001 sertifisert. Jeg vet ikke om andre hardware leverandører som har dette sertifikatet. Hilsen LL Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Hvis dette hadde vært meg hadde jeg bare gitt dem valget mellom å ta inn og teste hele pcen eller hovedkortet andre når det ikke var harddisken det var noe i veien med. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Her er mailen jeg fikk fra PSData: Fant flere feil med din maskin, hovedkortet ser ut til å feile etter mye styr med å installere Vista. Bytter dette jeg. Feilen kom ikke føre en hadde begynt å installere. Håper at jeg får maskinen sendt til deg innen onsdag neste uke. Hvis vi får delene fort. Ha en god helg! Med vennlig hilsen Tor Magne Teknisk Hattelco AS Skal i hvert fall aldri bruke PSData mer! 8058548[/snapback] Det jeg ikke skjønner er hvorfor de (PSdata) plutselig skulle begynne å installere Vista? Da du kjøpte delene i 2006 eksisterte ikke Vista, så du kan jo ikke ha hatt noe nyere enn Windows XP på den oprinnelig?? Lenke til kommentar
Kaytona Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Her er mailen jeg fikk fra PSData: Fant flere feil med din maskin, hovedkortet ser ut til å feile etter mye styr med å installere Vista. Bytter dette jeg. Feilen kom ikke føre en hadde begynt å installere. Håper at jeg får maskinen sendt til deg innen onsdag neste uke. Hvis vi får delene fort. Ha en god helg! Med vennlig hilsen Tor Magne Teknisk Hattelco AS Skal i hvert fall aldri bruke PSData mer! 8058548[/snapback] Det jeg ikke skjønner er hvorfor de (PSdata) plutselig skulle begynne å installere Vista? Da du kjøpte delene i 2006 eksisterte ikke Vista, så du kan jo ikke ha hatt noe nyere enn Windows XP på den oprinnelig?? 8071141[/snapback] Når jeg kjøpte pc-en så installerte jeg XP selv, men når PSdata skulle sette sammen pc-en så kjøpte jeg også Vista, derfor så installerte de Vista. Å som sagt PSdata selv skriver, under installasjon så fant de feil med hovedkortet. Akkurat som jeg prøvde å fortelle dem for mange mnd siden. Jeg ba dem ikke om å ta inn hele pc-en og spesielt hovedkortet, men hva hjelper vel det når de ikke fant feilen da de endelig tok hovedkortet inn. Ikke vet jeg men det virker på meg som om de ikke har testet hovedkortet slik som de skal. At Asus kortet var defekt er ikke PSdata sin feil, men at de ikke klarer å finne feilen eller gi meg et nytt kort i løpet av 6-7mnd er elendig service! Å komme med negetive synspunkt om min kompetanse pga det de har lest om denne saken her på hw-forumet er vel heller ikke akkurat noe smart. Hadde de bare kunne gitt god service så hadde nok problemet vært løst for lenge siden. Jeg kommer aldri meg til å bruke PSdata verken privat eller via bedriften. Begge disse kontoene skal bli stengt og beravet så snart denne saken er over! Skal også si at de fleste jeg har snakket med hos PSdata har vært hyggelig og hjulpet meg så godt de kunne, selv om dette ikke har løst problemet. Men sistemann jeg snakket med burde aldri vært i et service yrke! Lenke til kommentar
Kaytona Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Jeg har hatt så utrolig dårlig erfaring med PSData at jeg anbefaler ingen å bruke denne nettbutikken! Etter snart 1 år med rot så fikk jeg endelig en pc i dag som funket, helt til jeg oppdaget at hovedkortet jeg kjøpte A8N32 SLI Deluxe som kostet meg i overkant av 1300kr var byttet ut med et K8N DIAMOND hovedkort til 560kr, uten at jeg fikk beskjed om dette. Så jeg forteller historien min, beklager hvis det er rotete.. Jeg er rimelig forbanna! Kjøpte deler til en pc som jeg skulle bygge i mai 2006. Når jeg installerte pc-en så fikk jeg blåskjerm hele tiden. Feilmeldingen som kom opp indikerte at det var en maskinvare feil i pc-en. Jeg gjorde PSdata oppmerksom på dette og fikk beskjed om å sende harddisk i retur. Fikk ny disk etter 1 ukes tid, installerte på nytt med samme restultat. Igjen fikk jeg beskjed om at det måtte være harddisk. Fortalte PSdata at jeg nettopp hadde mottatt ny disk fra dem og at det var jo merkelig om det skulle være feil på hegge diskene. PSdata så at det var nok disken, så jeg sendte den i retur. Fikk ny disk 1 ukes tid seinere. Blåskjerm igjen.. Flyttet disk, minne brikker samt strømforsyning over i en annen pc for testing og alt funket. Tok igjen kontakt med PSdata og fortalte om problemet å hvordan jeg hadde feilsøkt, fikk beskjed om å sende minnebrikene i retur. PSData testet disse og sendte dem i retur til meg, ingenting gale med disse Blæskjerm igjen.. PSData sto på sitt med at det MÅTTE være en feil med minnebrikkene, jeg nevnte at jeg nettopp hadde sendt minnebrikkene i retur og at strømforsyning minnebrikker og harddisken var testen i en annen pc som fungerte utmerket! Dermed fikk jeg beskjed om å sende minne, skjermkort, hovedkort og cpu i retur. Etter en stund så fikk jeg tingene tilbake. Disse var testet å funnet OlK.. Jeg satt røkla sammen igjen å håpet på det beste. Men så klart så kom den berømte blåskjermen igjen. Nå var strømforsyningen sluttet å virke så jeg kjøpte en ny, men den funket som bare det. Tok igjen kontakt med PSData og fortalte hele saken, å fikk som svar at det var ikke noe feil på det som de hadde testet. Fortalte PSdata om jeg ikke kunne sende alle tingene i retur slik at de fikk testet alt sammen(minne, disk, cpu, kabinett, tv-kort og skjermkort) Fikk svar tilbake at det var ikke nødvendig å sende kabinett, skjermkort og tv-kort. Jeg gjorde som de sa(dum som jeg er). Tingene ble testet og funnet helt i orden! Liksom... Blåskjermen kom igjen! Nå var det nok! Jeg forlangte å få sendt alle varene til dem slik at de kunne sette sammen pc-en til meg, med installert programvare og hele pakken. Dette måtte jeg betale for... Jeg gadd ikke protestere mot dem, jeg var egentlig drita lei hele pc-en og PSData! Etter 2-3 uker så kom pc-en endelig i dag! Jeg koblet opp pc-en i spenning.. Alt funket...! Så fant jeg plutselig ut at PSData har satt feilt hovedkort i pc-en! Å ikke si mer at de tilfeldigvis har satt feil kort i pc-en. Et ASUS kort og et MSI kort ser totalt forskjellige ut. Et kort til 560kr og et kort til litt over 1300kr er det også mye forskjellige ting på! Bare eskene til kortene ser forskjellig ut! Jeg skal ta kontakt med PSdata i morgen og selvfølgelig kreve å få hevet kjøpet! Vi bare advare alle om hvilke erfaring jeg har hatt med PSData! Jeg bestilte delene MAI 2006 og har enda ikke fått levert ordentlig varer fra PSData! I dag er det 27 februar 2007!! Håper jeg blir tilgitt for mitt utrolige lange innlegg! Gi beskjed hvis jeg må slette eller flytte det. 8042096[/snapback] Send dette som en mail til de. 8059404[/snapback] Ja jeg bør jo kanskje det, så slipper andre å måtte oppleve det samme;) Takk skal du ha. Lenke til kommentar
ps.no Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Vi bruker som regel ikke å kommentere det som blir postet i dette forumet, men her må vi gjøre et unntak. Dette blir på grensen til useriøst, så vi vil gjerne komme med den rette historikken. Vi registrerer også at denne kunden har postet flere negative tråder mot oss den siste tiden. Her er historikken i denne saken: Hovedkort som kunde snakker om ble kjøpt av oss: 05/08-2006 Første gang kortet ble sendt i retur var 01/09-2006. Da ble hovedkort, ram og prosessor sendt inn sammen til oss med feilmelding ”ikke bilde på skjerm.” Hovedkort, ram og prosessor ble da testet ok mot en Windows XP installasjon, sendt i retur til kunde samme dag 01/09-2006 uten testgebyr. Andre retur til oss ble opprettet 11/09-2006. Kortet kom ikke inn til oss før 30/11-2006, kortet ble da byttet på grunnlag av mistanke om feil. (over 2 mnd etter returgodkjenning ble sendt ?) Tredje retur til oss ble opprettet 15/12-2006, og kom ikke inn til oss før 18/1-2007. Da satt vi sammen maskin for kunde med de delene han har kjøpt av oss. Vi testet hovedkortet og fant da at det ikke var noen drivere for Windows Vista. Vi byttet da hovedkort til K8N Diamond et kort som har tilnærmet samme spesifikasjoner som A8N-32 Sli Deluxe uten om at kortet ikke har vifte løs chipset kjøling. Maskinen ble så returnert fra oss 20/2-2007 ferdig montert og testet, Windows Vista var også ferdig installert og testet. Kunden betalte 858,75 Kr Inkl Mva for denne servicen, siden kunden selv har valgt å bygge maskinen er dette normal pris for å få den ferdig montert og testet. 27/02-2007 legger kunden ut denne på Hardware.no: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=724060&st=0 Etter samtale med kunde pr. tlf. av vår Finn H, krediterer vi forskjellen på det gamle kortet med det nye kortet kunden har fått. Forskjellen er 67,50 inkl mva. Kunden hevder at pris forskjellen mye høyere, men han refererer til feil pris på forum. (Dette kortet kostet 1219,-) Etter flere samtaler med kunde på telefon hvor vi da forklarer til kunden at A8N-32 Sli Deluxe er et kort som vi ikke lenger leverer pga RoHs ikke er godkjent. Kunden henger seg veldig opp i dette og sender flere mail til andre konkurrenter. De sier at kortet er RoHs godkjent, men etter litt nærmere undersøkelse så er det ikke A8N-32 SLI Deluxe som er godkjent men et kort som heter A8N-32 Sli Deluxe Green Edition, et kort som vi ikke har tatt inn til oss. Vi ringer kunde og avtaler da at han skal få igjen fulle kjøpesummen på hovedkortet den 02/03-2007. Vi anbefaler han da å gå til en av våre konkurrenter for å kjøpe kortet som han opprinnelig kjøpte av oss. Håper moderator er seriøs og fjerner/stenger denne da det er urimelig kritikk av den gode servicen PS Data er kjent for. Petter Aaland – Dagelig leder - PS Data AS Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Flott at dere tok dere tid til å svare og som alltid; en sak har to sider Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg