Gå til innhold

Dårlig erfaring med PSData


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ikke for å stjele tråden eller noe. men har et lite problem med psdata jeg også. printeren er litt klikk, og jeg sendte de mail om de visste om noen løsning.. de sier bare jeg må kontakte epson på telefon bla bla..

er det ikke dems ansvar? kan de bare sende meg videre sånn?

 

Gå inn på dine sider på psdata.no, skriv feilmelding, vent, få returnummer og send den inn.

 

Eventuelt lese litt før du spør: http://www.psdata.no/ps.asp?docid=222&pid=273&nlevel=5

 

http://www.psdata.no/ps.asp?docid=619&pid=273&nlevel=5

Endret av DJ ZooL
Lenke til kommentar
ikke for å stjele tråden eller noe. men har et lite problem med psdata jeg også. printeren er litt klikk, og jeg sendte de mail om de visste om noen løsning.. de sier bare jeg må kontakte epson på telefon bla bla..

er det ikke dems ansvar? kan de bare sende meg videre sånn?

8045215[/snapback]

Jo, det er PSDatas (forhandlers) ansvar å ta seg av problemer. Men ofte vet de ikke alle detaljer om alle produktene de selger, slik at det ofte kan være lettere å få en løsning direkte av leverandøren. Alternativet er jo ofte å bruke tid og krefter på å sende den inn. Jeg ville ringt Epson og hørt, kanskje det er en enkel løsning på problemet.

 

Edit: Ser på PSData sine sider at det står:

 

"Epson Skrivere & Scannere

Kontakt Epson Helpdesk på telefon: 815 35 180 for returnummer."

 

Epson ønsker altså å ta reklamasjoner direkte, og dette kan ofte gå raskere enn via forhandler. Med mindre du veldig gjerne vil reklamere mot PSData (som du har rett til), kan det godt hende det er vel så bra å ta det direkte mot Epson. Du kan jo evt høre om noen har erfaringer med Epson og retur (i en annen tråd ;) ).

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Å bytte et "dyrt" hk med et "billig" for å løse et problem med kompabilitet (?) uten å si fra til kunden er å ta en sjanse med tillitsforholdet mellom butikk og kunde.

8045582[/snapback]

Ja, er nok enig der. Selv om PSData har gjort "så godt de kunne", så er en fungerende maskin bare 50% av jobben (eller mindre...). En fornøyd kunde betyr like mye, og da er god kommunikasjon sentralt. På en måte er det forståelig at de, og mange andre, vil ha saken ordnet så raskt som mulig, men de hadde spart seg denne tråden dersom de hadde hatt løpende kommunikasjon mot kunden. Så selv PSData har noe forbedringspotensiale. ;) (pluss at de kunne hatt litt bedre utvalg. :whistle: )

Lenke til kommentar
Å bytte et "dyrt" hk med et "billig" for å løse et problem med kompabilitet (?) uten å si fra til kunden er å ta en sjanse med tillitsforholdet mellom butikk og kunde.

 

Vil påstå at du har rett til å kreve full heving av kjøpet.

8045582[/snapback]

Dyrt den gangen mot billig i dag. Hvor mye kostet K8N når trådstarter handlet det andre kortet? Du har faktisk ikke krav på nytt produkt til samme pris om det er en feil, men nytt produkt med tilsvarende specs.

 

ikke for å stjele tråden eller noe. men har et lite problem med psdata jeg også. printeren er litt klikk, og jeg sendte de mail om de visste om noen løsning.. de sier bare jeg må kontakte epson på telefon bla bla..

er det ikke dems ansvar? kan de bare sende meg videre sånn?

8045215[/snapback]

Dersom du vil være prinisipprytter, nei, de kan ikke bare sende deg videre. Du kan reklamere på skriveren, sende den til PSData for feilsøking i et par uker, og i tilliegg risikere gebyr dersom det viser seg å ikke være en feil på hardware. Eventuelt kan du ta en kjapp telefon til Epson, gjøre litt enkel feilsøking pr. telefon med dem og enten få løst problemet eller få de til å konstatere hardwarefeil. Opp til deg om du vil "stå på krava" og kjøre hardt mot PSData eller få løst problemet ditt raskest mulig.

Endret av TEE
Lenke til kommentar
At de ikke har opplyst om hovedkort byttet i annen modell er jo ikke helt bra, men lå det ikke ved en rapport om hva som er gjort, eller som ble sendt pr mail når du fikk maskinen tilbake? Fint om du kunne sitere / legge den ut her.

 

Og evt hvilken tilbakemelding du får fra PS i denne saken.

8045728[/snapback]

 

Jeg har jo holdt på å sende ting retur mange ganger, men siste gang så fkk jeg beskjed om at hovedkortet var defekt å at de sulle bestille et nytt, ingenting om at dette var et annet hovedkort.

 

 

Her er mailen jeg fikk fra PSData:

 

Fant flere feil med din maskin, hovedkortet ser ut til å feile etter mye styr med å installere Vista. Bytter dette jeg. Feilen kom ikke føre en hadde begynt å installere.

Håper at jeg får maskinen sendt til deg innen onsdag neste uke. Hvis vi får delene fort.

 

Ha en god helg!

 

Med vennlig hilsen

 

Tor Magne

Teknisk Hattelco AS

 

Skal i hvert fall aldri bruke PSData mer!

Lenke til kommentar
Kontakt forbrukerombudet og fortell samme historien som her.

8058566[/snapback]

 

 

Ja jeg må jo gjerne det hvis det viser seg at dette MSI kortet virkelig er så dårlig som folk sier...?

 

Er det noen som vet mye om disse 2 kortene?

A8N32 SLI Deluxe http://psdata.no/ps.asp?IT=113899 og K8N DIAMOND http://psdata.no/ps.asp?IT=110735 (K8N korter er merket som anbefales av Hardware)

 

Når jeg snakket med PSdata i dag så ble jeg fortalt at Asus kortet var ulovlig å slelge i Norge lengre pga for høyt blyinnhold..? Så dette var ikke å få fatt i.

Når jeg spurte hvorfor jeg ikke hatt fått med original pakken til MSI kortet så fikk jeg beskjed om at det var pga MSI kortet var et erstatningskort.

Dermed så er MSI kortet også et brukt kort.

 

Blir jo bra med TV2 hjelper deg og PSdata sponser farmen reklamen etter hverandre..

Lenke til kommentar

Hvem sier at msi kortet er så dårlig? om det er msi eller asus er nok mer enn smakssak enn noe vesentlig forskjell i kvalitet.

 

Erstatningskort betyr ikke at det er brukt. Det er erstatning fra levrandør på ett kort som er returnert, og ett nytt blir sendt som erstatning, oftes uten retail pakkning.

Lenke til kommentar
Hvem sier at msi kortet er så dårlig? om det er msi eller asus er nok mer enn smakssak enn noe vesentlig forskjell i kvalitet.

 

Erstatningskort betyr ikke at det er brukt. Det er erstatning fra levrandør på ett kort som er returnert, og ett nytt blir sendt som erstatning, oftes uten retail pakkning.

8058690[/snapback]

 

 

.......og uten bakplate! Ikke så relevant her, men hvorfor alle demo kortene er ..uten bakplate? Blir de "returnet" ikke sendt tilbake til leverandør?

 

For da er kanskje mulig at noen gjøre feil på lager og levere kort som burde ikke være i systemet? For da blir fort en erstatningskort en brukt ein?

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan se så følger ingen av de kortene rohs-standarden. Derimot så ser jeg likevel at komplett selger asus kortet, så jeg synes det er litt rart dersom det skulle være ulovlig å selge det.

 

Nå skal det også sies at det er ganske så mange nye kort på am2 og s775 som heller ikke følger rohs-standarden, så tror egentlig du har fått en dose med bs.

Lenke til kommentar

Hadde man kunnet bevise at du fikk dårligere ytelse, ved f.eks. å sammenligne med en 3DMark-test før og etter, hadde du kanskje hatt en case. Men antagelig fikk du ikke kjørt 3DMark i det hele tatt før de byttet det så... :!:

Tviler sterkt på at Forbrukerombudet vil si noe på PSdata's oppførsel i denne saken.

 

PS: Ikke rart du har masse trøbbel når du kjører Vista i tillegg.

Lenke til kommentar
Å bytte et "dyrt" hk med et "billig" for å løse et problem med kompabilitet (?) uten å si fra til kunden er å ta en sjanse med tillitsforholdet mellom butikk og kunde.

Vil påstå at du har rett til å kreve full heving av kjøpet.

8045582[/snapback]

Det må i tilfellet gjelde kun hovedkortet som det var feil på. PSData kan jo umulig ha plikt til å bytte eller heve kjøpet på de delene som faktisk var i orden. Kunden har kjøpt komponenter for å bygge sin egen PC og garantien gjelder for hver enkelt komponent, ikke komponentene samlet. Ergo kan kjøpet ikke forlanges hevet for hele handelen. Det er nevnt kompabilitetsproblemer her og der ligger hele årsaken til problemene. Jeg bruker alltid å be butikken om å vurdere om de forskjellige delene jeg kjøper faktisk passer sammen. Kan jo nevne at jeg har brukt PSData siden 1998 og har passert 300.000 i kjøp, og jeg anser dem fremdeles for å være den beste nettbutikken i Norge.

Lenke til kommentar
Hadde man kunnet bevise at du fikk dårligere ytelse, ved f.eks. å sammenligne med en 3DMark-test før og etter, hadde du kanskje hatt en case. Men antagelig fikk du ikke kjørt 3DMark i det hele tatt før de byttet det så...  :!: 

Tviler sterkt på at Forbrukerombudet vil si noe på PSdata's oppførsel i denne saken.

 

PS: Ikke rart du har masse trøbbel når du kjører Vista i tillegg.

8059299[/snapback]

 

Så du tror vista har skyld i hardware og retur-problemene hans?

Lenke til kommentar
Så du tror vista har skyld i hardware og retur-problemene hans?

8059376[/snapback]

Nei, det har jeg heller ikke sagt. Er du ikke helt på nett, er du fra Bergen kanskje?

 

Mitt poeng var at om en i utgangspunktet har en ustabil maskin, er det bare dumt å utfordre skjebnen ved å installere et OS som er nytt og er fullt av "barnesykdommer" som kan gjøre ting enda verre, og ikke minst gjøre feilsøking vanskeligere.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt så utrolig dårlig erfaring med PSData at jeg anbefaler ingen å bruke denne nettbutikken!

 

Etter snart 1 år med rot så fikk jeg endelig en pc i dag som funket, helt til jeg oppdaget at hovedkortet jeg kjøpte A8N32 SLI Deluxe som kostet meg i overkant av 1300kr var byttet ut med et K8N DIAMOND hovedkort til 560kr, uten at jeg fikk beskjed om dette.

 

Så jeg forteller historien min, beklager hvis det er rotete.. Jeg er rimelig forbanna!

 

Kjøpte deler til en pc som jeg skulle bygge i mai 2006.

Når jeg installerte pc-en så fikk jeg blåskjerm hele tiden. Feilmeldingen som kom opp indikerte at det var en maskinvare feil i pc-en.

Jeg gjorde PSdata oppmerksom på dette og fikk beskjed om å sende harddisk i retur.

 

Fikk ny disk etter 1 ukes tid, installerte på nytt med samme restultat.

Igjen fikk jeg beskjed om at det måtte være harddisk. Fortalte PSdata at jeg nettopp hadde mottatt ny disk fra dem og at det var jo merkelig om det skulle være feil på hegge diskene.

 

PSdata så at det var nok disken, så jeg sendte den i retur. Fikk ny disk 1 ukes tid seinere.

Blåskjerm igjen..

 

Flyttet disk, minne brikker samt strømforsyning over i en annen pc for testing og alt funket.

Tok igjen kontakt med PSdata og fortalte om problemet å hvordan jeg hadde feilsøkt, fikk beskjed om å sende minnebrikene i retur.

 

PSData testet disse og sendte dem i retur til meg, ingenting gale med disse

Blæskjerm igjen..

 

PSData sto på sitt med at det MÅTTE være en feil med minnebrikkene, jeg nevnte at jeg nettopp hadde sendt minnebrikkene i retur og at strømforsyning minnebrikker og harddisken var testen i en annen pc som fungerte utmerket!

Dermed fikk jeg beskjed om å sende minne, skjermkort, hovedkort og cpu i retur.

 

Etter en stund så fikk jeg tingene tilbake.

Disse var testet å funnet OlK..

 

Jeg satt røkla sammen igjen å håpet på det beste.

Men så klart så kom den berømte blåskjermen igjen.

 

Nå var strømforsyningen sluttet å virke så jeg kjøpte en ny, men den funket som bare det.

 

Tok igjen kontakt med PSData og fortalte hele saken, å fikk som svar at det var ikke noe feil på det som de hadde testet.

Fortalte PSdata om jeg ikke kunne sende alle tingene i retur slik at de fikk testet alt sammen(minne, disk, cpu, kabinett, tv-kort og skjermkort)

 

Fikk svar tilbake at det var ikke nødvendig å sende kabinett, skjermkort og tv-kort.

 

Jeg gjorde som de sa(dum som jeg er).

Tingene ble testet og funnet helt i orden! Liksom... Blåskjermen kom igjen!

 

Nå var det nok!

Jeg forlangte å få sendt alle varene til dem slik at de kunne sette sammen pc-en til meg, med installert programvare og hele pakken.

 

Dette måtte jeg betale for... Jeg gadd ikke protestere mot dem, jeg var egentlig drita lei hele pc-en og PSData!

 

Etter 2-3 uker så kom pc-en endelig i dag!

 

Jeg koblet opp pc-en i spenning.. Alt funket...!

 

Så fant jeg plutselig ut at PSData har satt feilt hovedkort i pc-en!

Å ikke si mer at de tilfeldigvis har satt feil kort i pc-en.

 

Et ASUS kort og et MSI kort ser totalt forskjellige ut. Et kort til 560kr og et kort til litt over 1300kr er det også mye forskjellige ting på!

Bare eskene til kortene ser  forskjellig ut!

 

Jeg skal ta kontakt med PSdata i morgen og selvfølgelig kreve å få hevet kjøpet!

 

Vi bare advare alle om hvilke erfaring jeg har hatt med PSData!

 

Jeg bestilte delene MAI 2006 og har enda ikke fått levert ordentlig varer fra PSData! I dag er det 27 februar 2007!!

 

Håper jeg blir tilgitt for mitt utrolige lange innlegg!

 

Gi beskjed hvis jeg må slette eller flytte det.

8042096[/snapback]

 

Send dette som en mail til de.

Lenke til kommentar

Uflaks. Jeg har bare gode erfaringer med PSData og retur. Noe svak kommunikasjon men ting har ordnet seg. Er det praktiske forskjeller på hovedkortene?

 

Er forøvrig enig i at Vista er et risikoprosjekt og angrer overgangen. Jeg måtte kjøpe nye programmer (Nero og f-secure) og ny hardware (trådløs enhet). Måtte innstallere 3 gig ram før Battlefield 2142 kjører smooth. En smule irriterende! men så lenge Bill deler overskuddet til verdens fattige er jeg fornøyd :innocent:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...