Kaytona Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) Jeg har hatt så utrolig dårlig erfaring med PSData at jeg anbefaler ingen å bruke denne nettbutikken! Etter snart 1 år med rot så fikk jeg endelig en pc i dag som funket, helt til jeg oppdaget at hovedkortet jeg kjøpte A8N32 SLI Deluxe som kostet meg i overkant av 1300kr var byttet ut med et K8N DIAMOND hovedkort til 560kr, uten at jeg fikk beskjed om dette. Så jeg forteller historien min, beklager hvis det er rotete.. Jeg er rimelig forbanna! Kjøpte deler til en pc som jeg skulle bygge i mai 2006. Når jeg installerte pc-en så fikk jeg blåskjerm hele tiden. Feilmeldingen som kom opp indikerte at det var en maskinvare feil i pc-en. Jeg gjorde PSdata oppmerksom på dette og fikk beskjed om å sende harddisk i retur. Fikk ny disk etter 1 ukes tid, installerte på nytt med samme restultat. Igjen fikk jeg beskjed om at det måtte være harddisk. Fortalte PSdata at jeg nettopp hadde mottatt ny disk fra dem og at det var jo merkelig om det skulle være feil på hegge diskene. PSdata så at det var nok disken, så jeg sendte den i retur. Fikk ny disk 1 ukes tid seinere. Blåskjerm igjen.. Flyttet disk, minne brikker samt strømforsyning over i en annen pc for testing og alt funket. Tok igjen kontakt med PSdata og fortalte om problemet å hvordan jeg hadde feilsøkt, fikk beskjed om å sende minnebrikene i retur. PSData testet disse og sendte dem i retur til meg, ingenting gale med disse Blæskjerm igjen.. PSData sto på sitt med at det MÅTTE være en feil med minnebrikkene, jeg nevnte at jeg nettopp hadde sendt minnebrikkene i retur og at strømforsyning minnebrikker og harddisken var testen i en annen pc som fungerte utmerket! Dermed fikk jeg beskjed om å sende minne, skjermkort, hovedkort og cpu i retur. Etter en stund så fikk jeg tingene tilbake. Disse var testet å funnet OlK.. Jeg satt røkla sammen igjen å håpet på det beste. Men så klart så kom den berømte blåskjermen igjen. Nå var strømforsyningen sluttet å virke så jeg kjøpte en ny, men den funket som bare det. Tok igjen kontakt med PSData og fortalte hele saken, å fikk som svar at det var ikke noe feil på det som de hadde testet. Fortalte PSdata om jeg ikke kunne sende alle tingene i retur slik at de fikk testet alt sammen(minne, disk, cpu, kabinett, tv-kort og skjermkort) Fikk svar tilbake at det var ikke nødvendig å sende kabinett, skjermkort og tv-kort. Jeg gjorde som de sa(dum som jeg er). Tingene ble testet og funnet helt i orden! Liksom... Blåskjermen kom igjen! Nå var det nok! Jeg forlangte å få sendt alle varene til dem slik at de kunne sette sammen pc-en til meg, med installert programvare og hele pakken. Dette måtte jeg betale for... Jeg gadd ikke protestere mot dem, jeg var egentlig drita lei hele pc-en og PSData! Etter 2-3 uker så kom pc-en endelig i dag! Jeg koblet opp pc-en i spenning.. Alt funket...! Så fant jeg plutselig ut at PSData har satt feilt hovedkort i pc-en! Å ikke si mer at de tilfeldigvis har satt feil kort i pc-en. Et ASUS kort og et MSI kort ser totalt forskjellige ut. Et kort til 560kr og et kort til litt over 1300kr er det også mye forskjellige ting på! Bare eskene til kortene ser forskjellig ut! Jeg skal ta kontakt med PSdata i morgen og selvfølgelig kreve å få hevet kjøpet! Vi bare advare alle om hvilke erfaring jeg har hatt med PSData! Jeg bestilte delene MAI 2006 og har enda ikke fått levert ordentlig varer fra PSData! I dag er det 27 februar 2007!! Håper jeg blir tilgitt for mitt utrolige lange innlegg! Gi beskjed hvis jeg må slette eller flytte det. Endret 28. februar 2007 av Kaytona Lenke til kommentar
TEE Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Kjedelig historie, definitivt. Hva er er de store forskjellene på K8N Diamond og A8N32-SLI Deluxe, bortsett fra fabrikanten? Altså, hva er forskjellene i specs? Jeg spør ganske enkelt fordi jeg ikke vet. Dersom de er like, eller K8N Diamond er bedre enn A8N har nemlig prisen på K8N i dag lite å si for hva du har krav på. Etter å ha sendt inn 2 disker, minne, skjermkort, hovedkort og CPU i forskjellige omganger uten at PSData klarte å løse noe problem, ser jeg ikke noe problem i at de skal kunne heve kjøpet, men da burde du vel egentlig gjort det etter å ha fått de siste komponentene i retur uten at problemet var løst. Dersom hovedkortene er like i specs, er nemlig ikke det at de har brukt K8N hevingsgrunnlag i seg selv. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Skjønte jo ganske tidlig at det var hovedkortet det var noe galt med. Du skulle bare sendt det i retur. Ikke så rart de satte i et annet hovedkort når de satte den sammen for deg. Lenke til kommentar
Kaytona Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Kjedelig historie, definitivt. Hva er er de store forskjellene på K8N Diamond og A8N32-SLI Deluxe, bortsett fra fabrikanten? Altså, hva er forskjellene i specs? Jeg spør ganske enkelt fordi jeg ikke vet. Dersom de er like, eller K8N Diamond er bedre enn A8N har nemlig prisen på K8N i dag lite å si for hva du har krav på. Etter å ha sendt inn 2 disker, minne, skjermkort, hovedkort og CPU i forskjellige omganger uten at PSData klarte å løse noe problem, ser jeg ikke noe problem i at de skal kunne heve kjøpet, men da burde du vel egentlig gjort det etter å ha fått de siste komponentene i retur uten at problemet var løst. Dersom hovedkortene er like i specs, er nemlig ikke det at de har brukt K8N hevingsgrunnlag i seg selv. 8042208[/snapback] Grunnlaget for å heve kjøpet har ikke noe med hovedkortet å gjøre. Grunnlaget er basert på at PSdata ikke har klart å levere meg ordentlige varer siden jeg bestilte varene mai 2006. Har heller ikke så veldig mye peiling på om KN8 er bedre eller dårligere enn Asus, men det er for en vifte på kortet som jeg bestilte uten vifte pga støy. En ting jeg glemte å si var at når de skulle sette pc-en min sammen så fant teknikeren ut at det var en feil på hovedkortet mitt, hovedkoret som jeg hele tiden sa måtte være grunnen for feilen! Hvis du feks bestiller deg en pc, tv eller hva det måtte være i dag, om 1 år så har du enda ikke mottatt vare, er du fornøyd med servicen da?? Lenke til kommentar
Kaytona Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) Skjønte jo ganske tidlig at det var hovedkortet det var noe galt med. Du skulle bare sendt det i retur. Ikke så rart de satte i et annet hovedkort når de satte den sammen for deg. 8042233[/snapback] Ja jeg prøvde å foreslå dette jeg også, etter at minnebrikker og diverse var sendt i retur et par ganger så sendte jeg hovedkortet, som de da ikke fant feil på. Når jeg ba dem sette sammen og installere pc-en så fant teknikeren ut at hovedkortet var defekt. Som jeg hadde sagt hele tiden. Men slik jeg ser det så er KN8 hovedkortet dårligere enn ASUS kortet, kan ikke dette stemme? Jeg er ingen ekspert på dette. Vil bare si at alle kan gjøre feil! Men når de bruker 10mnd på å finne ut at hovedkortet er defekt og ikke spør meg engang om jeg ønsker et annet type hovedkoret så mener jeg det beviser at PSData ikke har gjort jobben grundig nok. Endret 27. februar 2007 av Kaytona Lenke til kommentar
TEE Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Hvis du feks bestiller deg en pc, tv eller hva det måtte være i dag, om 1 år så har du enda ikke mottatt vare, er du fornøyd med servicen da?? 8042250[/snapback] Selvfølgelig ikke, men jeg ville da heller ikke ventet til jeg faktisk satt med den fungerende varen før jeg krevde å få hevet kjøpet. Nå har jo faktisk PSData gjort det de skulle. Du ba dem sette sammen PCen så den fungerte, og det har de gjort. Nettopp på grunn av det stiller du svakere med hevingskravet ditt dersom PSData velger å kjøre på prinsipper istedet for kundebehandling. Jeg har ikke på noen måte sagt at jeg synes det her er god service av PSData. Lenke til kommentar
KeyStroke Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Hvis du feks bestiller deg en pc, tv eller hva det måtte være i dag, om 1 år så har du enda ikke mottatt vare, er du fornøyd med servicen da?? 8042250[/snapback] Selvfølgelig ikke, men jeg ville da heller ikke ventet til jeg faktisk satt med den fungerende varen før jeg krevde å få hevet kjøpet. Nå har jo faktisk PSData gjort det de skulle. Du ba dem sette sammen PCen så den fungerte, og det har de gjort. Nettopp på grunn av det stiller du svakere med hevingskravet ditt dersom PSData velger å kjøre på prinsipper istedet for kundebehandling. Jeg har ikke på noen måte sagt at jeg synes det her er god service av PSData. 8042497[/snapback] K8N Diamond @ http://www.msi.com.tw/program/products/mai...ail.php?UID=638 A8N32-SLI Deluxe @ http://www.asus.com.tw/products4.aspx?mode...=3&l2=15&l3=226 Det blir litt som å levere in en Jaguar og få igjen en Lada. Selger har rett til å prøve å rette feilen eller tilby tilsvarende vare. Men K8N Diamond kan ikke sies å være tilsvarende. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Har bare gode erfaringer med PSData, så det må nok mer til enn denne historien for å endre på dét. Vet ikke hva som er den store forskjellen på de hovedkortene heller. Er det stor forskjell (utenom merket) er det jo klart ikke bra, ihvertfall ikke uten å høre med deg først. En ting til, er at når man kjøper løskomponenter så bør man kanskje være istand til å feilsøke litt mer selv, og unngått hele smørja. Men, det blir en annen sak. Lenke til kommentar
JudgeHawk Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Nå kan jeg ta feil... men mener bestemt at når du handler deler selv for å sette sammen er det faktisk ditt anvar å finne ut av hva som faktisk ikke virker. Det trenger faktisk ikke være noe galt med hovedkortet, men at kombinasjonen av alle komponentene du har valgt fungerer dårlig. Jeg har selv hatt et eksempel med et Creative X-fi Pro lydkort som jeg ikke fikk til å virke på et A8N32-SLI Deluxe. Jeg fikk flere erstatningskort, men det var ikke sjans om at det ville virke på det oppsettet. Endte opp med å bytte til et K8N Diamond, og da funka det fra dag 1. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 En ting til, er at når man kjøper løskomponenter så bør man kanskje være istand til å feilsøke litt mer selv, og unngått hele smørja. Men, det blir en annen sak. 8044438[/snapback] Det er vel her det hele ligger. Du kan prøve selv å sitte på mars og feilsøke for en person på jorda. Det er ikke lett. Nå skal jeg ikke si hva PS Data har sagt og ikke sagt, men jeg har selv erfaring med akkurat det samme som deg og PS Data. Jeg brukte ganske mange timer med feilsøking før jeg fant feilen, sendte inn til PS Data og fikk ny vare. Jeg dro ikke de inn i feilsøkinga siden de ikke har bygd min PC. Det er heller ikke alltid det er direkte feil med en komponent, men sammensetningen av alle komponentene som skaper trøbbel. Det er derfor vitkig å ha god kunnskap selv når man skal sette ting sammen. Nei, jeg slutter nok ikke som fast kunde hos PS Data pga. denne historien Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) K8N Diamond @ http://www.msi.com.tw/program/products/mai...ail.php?UID=638 A8N32-SLI Deluxe @ http://www.asus.com.tw/products4.aspx?mode...=3&l2=15&l3=226 Det blir litt som å levere in en Jaguar og få igjen en Lada. Selger har rett til å prøve å rette feilen eller tilby tilsvarende vare. Men K8N Diamond kan ikke sies å være tilsvarende. 8042658[/snapback] Neivel? Synes kortene er svært så like jeg... Samme chipset, NVIDIA® nForce4 SLI Chipset, som skulle tilsi nøyaktig samme ytelse, samme cpu og RAMstøtte. Like mange PCI-E og PCI slotter på kortet. Like mange diskporter; 4 sata, to vanlige ata 133 porter, samt 3.part Silicon Image kontroller. 2 stk gigabit LAN. Faktisk bedre onboard lyd på MSI og du får til og med WLAN & Bluetooth på kjøpet. Så jeg kan ikke helt se annet enn at argumentet ditt for at du fikk et dårligere kort er "huffameg det er MSI" uten å kunne videre begrunne det. Faktisk synes jeg de har vært snille med deg og gitt deg et tilsvarende hovedkort som virker og faktisk har et par tillegg som gjør det bedre enn det du hadde. Endret 28. februar 2007 av Krapfoss Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) A8N32SLI deluxe har 2 16x effektivt pcieporter noe k8n ikke har. Det er dessuten helt vifteløst. K8N Diamond plus(!) hadde vært et tilsvarende bytte. Men... Det er faktisk kun Asuskortet som er igjen av denne serien, så derfor fikk du nok det andre kortet. Endret 28. februar 2007 av Xmir Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Om dette stemmer så er det en kjedelig historie. Jeg er mangeårig kunde hos Psdata og handler der veldig ofte og få eller ingen andre webbutikker har i mine øyne klart å nå opp til den service som Psdata har utvist på både salg,service og retur. Jeg har et fantastisk godt inntrykk av dem og bare gode erfaringer etter mange år som kunde der . Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Med mindere en kjører SLI er jo ikke det med 16x noe problem. Tester viste en gang i tiden at forskjellen på 2x8 og 2x16 PCI-E knapt er merkbar uansett. Ser uansett ut som du fikk det eneste 939 kortet de hadde på lager, så du kan ikke beskylde dem for å ikke prøve i det minste. Endret 28. februar 2007 av Krapfoss Lenke til kommentar
sgc Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Om dette stemmer så er det en kjedelig historie.Jeg er mangeårig kunde hos Psdata og handler der veldig ofte og få eller ingen andre webbutikker har i mine øyne klart å nå opp til den service som Psdata har utvist på både salg,service og retur. Jeg har et fantastisk godt inntrykk av dem og bare gode erfaringer etter mange år som kunde der . 8044863[/snapback] Samme her. For det første vil jeg si at det er tydelig at denne saken har vært til mye bry for deg, og det er forståelig at den har skapt mye frustrasjon. Når det er sagt så tenker jeg at hvis du ikke vet/ er i stand til å finne ut hvilken komponent som er defekt bør du overlate bygging til andre. Synes ikke PSData skal bebreides ettersom du faktisk kjøpte løskomponenter. Synes nesten de fortjener en + i margen for at de hjalp deg med feilsøkingen, og har vært så villig til å stille opp i forhold til problemet ditt. At du nå klager på at hovedkortet ikke er tilsvarende som det du hadde i utgangspunktet synes jeg er besynderlig, da dette i mine øyne fremstår som en bagatell i forhold til det de faktisk har brukt av tid og energi for å hjelpe deg å finne ut hvilken av delene du har kjøpt som er defekt. På bakgrunn av informasjonen du frembringer gir jeg PSData terningkast 5. 6 Hadde de fått hvis hovedkort hadde vært tilsvarende. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Skjønner godt frustrasjonen til trådstarter. Nå har jeg stort sett bare hatt gode erfaringer med PS-Data, og her synes jeg de har gjort så godt de kunne. Det kan like gjerne være kommunikasjons-feil mellom trådstarter/returavdeling som er årsaken i all den unødvendige retur/feilaktige antagelser om feil på annen hardware (enn hk). Det er også (dessverre) for erfarne byggere kjent at visse kombinasjoner av hk, minne ikke er trivielt (uten at jeg vil si at dette var årsaken her). Trådstarter: Neste gang.. uavhengig av hvor du bestiller.. få webshop til å levere ferdig montert.. eller få kyndig hjelp av andre. En annen ting er jo at du tidlig (tilsynelatende) avklarte at hk var synder. Da skulle du RMA'et det.. og sluppet disse tidkrevende og frustrende problemene. PS. Det Asus hk'et har forøvrig vært en gjenganger på Lagersalget til en pris på rundt kr.400. Så det har nok ikke vært ett av Asus beste for å si det sånn.. Endret 28. februar 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 ikke for å stjele tråden eller noe. men har et lite problem med psdata jeg også. printeren er litt klikk, og jeg sendte de mail om de visste om noen løsning.. de sier bare jeg må kontakte epson på telefon bla bla.. er det ikke dems ansvar? kan de bare sende meg videre sånn? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 JA, de kan jo ikke sitte med all informasjon om alle produker de selger... Tror du menneskene der inne har all mulig info om mulige problemer til tusenvis av produkter. Jeg gidder ikke engang spør webshopper når jeg har problemer med denslags. Jeg går rett til de som har laget det. Det er der ingeniørene sitter, det er de som vet noe om produktene. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Dette hadde ikke vært holdbart for meg, du ender opp med en maskin som gir mindre ytelse for pengene nå enn i mai ifjor.. Siden du har vært uten maskinen siden den tid så burde du kreve pengene tilbake så du får kjøpt en mer oppdatert maskin (ting går RASKT innen PC )... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 ikke for å stjele tråden eller noe. men har et lite problem med psdata jeg også. printeren er litt klikk, og jeg sendte de mail om de visste om noen løsning.. de sier bare jeg må kontakte epson på telefon bla bla..er det ikke dems ansvar? kan de bare sende meg videre sånn? 8045215[/snapback] Svaret er ja.. .. og du kan lese deg til litt kunnskap (om returer bl.a) ved å bruke websiden til PS-data (fanen Kundesenter og undermeny derfra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg