Spaz Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Jeg har et 3com 3C905C-TX nettverkskort som jeg satt inn i det nye hovedkortet mitt. Når jeg skulle prøve å tweake hovedkortet og prosessor klarte jeg ikke å komme opp i "mer enn" 190 FSB stabilt. Jeg har hardware som skal klare minst 200FSB så jeg kunne ikke skjønne hvorfor det ikke skulle gå. Jeg prøve det meste. Til slutt leste jeg på et Nforce2 forum at A7N8X ofte hadde problemer med 3com nettverkskort, så jeg tok ut 3com nettverkskortet og "enablet" det ene onboard nettverkskortet i BIOS (ironisk nok er det ene intergrerte nettverkskortet av merket 3com). Nå kjører jeg stabilt på 200Mhz FSB :smile: Har ikke prøvd høyere enda. Skal kjøre Prime95 i noen timer først. Poenget med denne posten var at hvis du har problemer med å overklokke på Asus A7N8X hovedkortet, kan det være lurt å bruke et av de 2 onboard nettverkskortene Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Hmm... okay... men hva er egentlig vitsen med å bruke et tillegs NIC, når du allerede har 2 fra før på HK?? Bare lurer... :wink: Lenke til kommentar
Calm Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Ja, godt spørsmål :smile: Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 9. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2002 Jeg trodde at det var best med eget NIC card (minst mulig prosessorforbruk), men jeg ser nå at jeg tok feil. Onboard NIC er minst like bra og like raskt :smile: Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 3Com problemer med A7N8X må jo være unntaksvis. Har sett et slikt HK som kjører de integrerte (3Com og nVidia) og et PCI (3C509-TX-M) bridget og vanlig uten problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå