Nervevrak Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) Har 2 brukte Wester digital WD80EB (8Gb) disker som jeg selv aldri har brukt. Når jeg kobler de som slave i en PC med Win XP pro dukker de opp i BIOS på oppstarten. Men ikke i Win. Heller ikke i Disk management, eller my computer. MEN: De dukker hele tiden opp i Bios og oppstart. Samt når jeg booter med Win boot disk Da kan jeg se på innholdet på disken i DOS. Men får kun "Format not suported on C:" når jeg prøver å formatere de. (Vil tro det er pga Win boot disketene ikke tilater formatering?). Vet å kjøre chkdsk får jeg opp navn på harddisk og at den er på 2 091 008 bytes total disk space). Noe som vel er for lite siden den er på 8Gb? Når jeg booter med DOS 6.22 disketer. Finner jeg ikke C:\ i det hele og store. Og når jeg prøver fdisk finner den da heller ikke noe å partisjonere. Hva i kloden kan gjøres for å formatere de. Og få de til å virke i Win For når jeg setter de som master og booter fra win CD finner den ikke hardiskene. Så jeg kan ikke bruke formateringen som da vanlighvis starter. Kan de feks en gang i tiden vært partisjonert med et spesielt program. Som gjør at jeg sliter nå :? Endret 27. februar 2007 av Nervevrak Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Søkte litt på Google etter WD80EB. Det kan se ut som om dette er harddisker beregnet fpr PS2 og Xbox og "Western Digital WD80EB drive isn't one that is publicly available". Dette kan forklare problemene du har men å kunne lese harddiskene. Lenke til kommentar
Nervevrak Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Så litt på det tidligere jeg også. Og det kan se ut som at de er kompatible for å bruke i PS2 og Xbox. Og ikke kun til det. For diskene kommer fra noen kaserte forsvars PC`er. Og firmaet som vanligvis mottar de ser til at de er slettet grundig før de blir puttet inn igjen for å gies bort til skoler etc. Så kan det være at de er partisjonert, eller sperret på en måte som gjør de vanskelig å formatere/partisjonere tro? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Fra xp via diskpart og kommando clean. (obs! select riktig disk) Fra Vista Dvd plate.....diskpart og kommando clean. Fra diskprodusenter laste ned verktøy og low formatere dem. Lenke til kommentar
Nervevrak Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Fra xp via diskpart og kommando clean. (obs! select riktig disk)Fra Vista Dvd plate.....diskpart og kommando clean. Fra diskprodusenter laste ned verktøy og low formatere dem. 8047103[/snapback] Det blir vel litt vanskelig siden win ikke finner diskene i det hele og store. Kun med reboot i DOS de dukker opp. Lenke til kommentar
carbon_nisse Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 CMD diskpart list disk select disk clean format active eller noe i den duren.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå