Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor lurer vennene mine!!

Anbefalte innlegg

Der jeg bor, har vi både tilgang til sdsl og adsl.

13.12 skal Telenor bygge ut sentralen hos meg. da vil alle få tilgang til adsl. I denne anledning har Telenor tatt en ringerunde til alle folka! De har tilbydt oss begrenset online adsl, noe som er uaktuelt for de fleste. Men de utelukker dette i telefonsamtalen og gir en ubegrenset pris som er 100,- dyrere enn vanlig. Dessuten forteller de ikke oss om at vi kan betale 1,- ekstra og få surround 4.1 pakke eller en usb pen. Noe som står på deres internett side.

Dette beviser at Telenor prøver å få de fleste til å velge begrenset nedlastning til en svindyr pris.

F.eks sa de at jeg kan få gratis fram til nyttår, og betale 349,- pr. mnd for 1gb hver mnd. Deretter spurte jeg om jeg ønsket å gå til ubegrenset med en hastighet på 720kb. da sa vedkommende at prisen på denne er 550,- pr. mnd. jeg sjekket også dette på deres hjemmeside og der står det 449,- for samme hastighet. Jeg spurte også om dette var noen kampanje tilbud, og vedkommende sa ja, men det innebærer bare fri nedlasting fram til neste år. ikke noe mer. Nok en gang står det på telenor sine hjemmesider at man betaler 1,- for samme ``kampanje pakke`` og får i tillegg 4.1 pakke eller usb pen.

Dette vil jeg rett og slett kalle svindel. dessverre for oss er telenor den eneste som kan tilby rask bredbånd i bygda. hadde vi hatt andre ville vi ha valgt dette. jeg vil kontakte forbrukerrådet ang. dette siden dette ikke er akseptabelt!!

At det går an å lure folk på denne måten. det er kanskje ikke alle som vet så mye!

Jeg har direkte nr. til selger. Fristende å legge ut på hw.no slik at alle kan gi han en omgang!! han fortjener dette!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-12-08 10:53, skrev Divxdude:

Dette vil jeg rett og slett kalle svindel. dessverre for oss er telenor den eneste som kan tilby rask bredbånd i bygda. hadde vi hatt andre ville vi ha valgt dette.

Hvis Telenorplus kan tilby ADSL så kan Bluecom, Tiscali og en haug med andre gjøre det samme, det er _ingen_ grunn for dere og velge TN hvis derre ikke ønsker dette.

Lenke til kommentar

AFAIK har ikke telenor noen telefonselgere så selgeren er ansatt i et annet firma som skal selge ADSL på vegne av telenor. Å plage selgeren er derfor totalt nyttesløst (og ekstremt barnslig).

Quote:

Deretter spurte jeg om jeg ønsket å gå til ubegrenset med en hastighet på 720kb. da sa vedkommende at prisen på denne er 550,- pr. mnd. jeg sjekket også dette på deres hjemmeside og der står det 449,- for samme hastighet.

hehe, Telenor har 2 priser. En hvis du har Online Internett-abonnement fra før og en hvis du ikke har.

For 704kbps uten internett abonnement fra før koster det deg 550kr som selgeren sa. Den prisen du fant (452kr) gjelder bare hvis du har Online Internett-abonnement fra før. Du kan selv se dette på Telenors prisliste over ADSL.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-08 11:23, skrev Kjetil77:

Jo de bør de jo kunne!

Bluecom låner TN's nett, så når TN har ADSL klart i din sentral, burde jo Bluecom være et GODT alternativ enn TN.

Bluecom fornøyd kunde. :smile:

Bluecom leier seg inn akuratt som Telenorplus må gjøre på nettet til Telenor Networks.

Derfor kan alle levere så fort det er klart, mange tror jo at det er Telenor+ som bygger ut og det er feil, de er bare en ISP på lik linje med Bluecom.

Lenke til kommentar

men jeg har snakket med Bluecom, Tele2 og de har ikke noen planer om å leie ut nettet av Telenor der jeg bor. derfor blir Telenor nettop den eneste løsningen vi får. men uansett går ikke tråden ut på dette, siden jeg snakker om at Telenor prøver å lure alle folka!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-08 14:31, skrev Divxdude:

men jeg har snakket med Bluecom, Tele2 og de har ikke noen planer om å leie ut nettet av Telenor der jeg bor. derfor blir Telenor nettop den eneste løsningen vi får. men uansett går ikke tråden ut på dette, siden jeg snakker om at Telenor prøver å lure alle folka!

Prøv igjen, Tele2 driver et litt annet spill men Tiscali og Bluecom skal da kunne gjøre dette.

Jeg kan sjekke nærmere hos Bluecom hvis du sender nummeret ditt på mail til [email protected]

Vi prøver og skaffe deg alternativer så dette er helt innenfor tema.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-08 14:31, skrev Divxdude:

jeg snakker om at Telenor prøver å lure alle folka!

Det eneste telefonselgeren ikke opplyste om var høytaler/usb pen tilbudet. Prisen du fikk oppgitt er som jeg sa i et tidligere svar korrekt. Jeg vil ikke kalle det "å lure alle folka".

Det er jo også godt mulig at du hadde fått tilbudet om høytalere/usb pen til 1kr også om du hadde takka ja til adsl.

Forøvrig står Telenor fritt til å la et tilbud gjelde ved webbestilling, men ikke ved telefonsalg.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-08 11:11, skrev Anders Leipsland:

AFAIK har ikke telenor noen telefonselgere så selgeren er ansatt i et annet firma som skal selge ADSL på vegne av telenor. Å plage selgeren er derfor totalt nyttesløst (og ekstremt barnslig).

Quote:

Deretter spurte jeg om jeg ønsket å gå til ubegrenset med en hastighet på 720kb. da sa vedkommende at prisen på denne er 550,- pr. mnd. jeg sjekket også dette på deres hjemmeside og der står det 449,- for samme hastighet.

hehe, Telenor har 2 priser. En hvis du har Online Internett-abonnement fra før og en hvis du ikke har.

For 704kbps uten internett abonnement fra før koster det deg 550kr som selgeren sa. Den prisen du fant (452kr) gjelder bare hvis du har Online Internett-abonnement fra før. Du kan selv se dette på
.

Jeg har jobba på telenor via sån vikarbyrå ja,men de som jobber lenge og gjør det bar får tilbud om fast ansettelse. Jeg bor selv sammen med 2 faste telenor ansatte, som er telefonselgere på heltid. vi satt og på telenor bygget i kristiansand :smile:

Så du tar nok litt feil der ja .. men uff den jobben sugde slutta etter 1 mnd ,masse sinte folk og sånt (forståelig) og når en hater jobben like mye som de

som du ringer til, så går det bare ikke holde moralen

oppe og gjøre en god jobb.. så jeg slutta :smile:

BTW .. vikarbyråene lesser på med dumme kjerringer som såvidt vet hva en pc er , og selger noe de ikke

vet hva er .. jobba med en del sånne, tragiskt .. får

bare ordrene kanselert når en ringer opp og bekrefter,

og de får høre ting de kjerringene glemte å nevne..

Edit : Og ja det stemmer det at en opplyser "to" priser, fordi en er nødt å ha et Online BASIS Internett abonemang , som koster 99,- , dette har mange folk fra før , og det er inkludert i ADSL prisen på f.eks 550,- .. så om man har et abonemang

fra før fra f.eks. isdn bruk , så fortsetter man med

det (99 i mnd) og betaler 451,- ekstra i tilegg i mnd

for selve ADSL linja , så uansett åssen en vrir på

det så blir det 550,- TOTALT uansett :smile: Men så kan

det jo være de som har 12 måneders forskudsbetalt

abonemang f.eks. ved kjøp av pc hos elkjøp og sånt..

da betaler man 451 i mnd for 704/128.

[ Denne Melding var redigert av: CdBuRnR på 2002-12-08 17:00 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-08 16:44, skrev agvg:

Prøv igjen, Tele2 driver et litt annet spill men Tiscali og Bluecom skal da kunne gjøre dette.

Jeg kan sjekke nærmere hos Bluecom hvis du sender nummeret ditt på mail til [email protected]

Vi prøver og skaffe deg alternativer så dette er helt innenfor tema.

hey, takk for at du prøver. har sendt deg nr. mitt til deg privat på hw.no! sjekk den og gi meg tilbake melding over denne tråden!

takk på forhånd!

Og til han på slutten her. Jeg spurte om det medfølgte noe annet i denne kampanjeprisen, og vedkommende sa nei, og jeg spurte også om det var samme tilbud på andre steder, som f.eks over hjemmesiden sin telenor. Her også svarte han nei!!

Pokker meg, han skal få gjennomgå imorgen tidlig. er lei av selgere som prøver å lure vanlige folk! dette gjør meg forbanna til de grader.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-08 19:46, skrev Divxdude:

hey, takk for at du prøver. har sendt deg nr. mitt til deg privat på hw.no! sjekk den og gi meg tilbake melding over denne tråden!

Sjekket nummeret ditt på http://www.bluecom.no og her er svaret:

XXXXXXXX

Linjene skal oppgraderes til ADSL ca.dato 13.12.2002

Bestilling for bedrifter

Bestilling for privatpersoner

Noe som bør tilsi at du fint kan bestille linjene hos Bluecom.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-08 11:10, skrev agvg:

Quote:

Den 2002-12-08 10:53, skrev Divxdude:

Dette vil jeg rett og slett kalle svindel. dessverre for oss er telenor den eneste som kan tilby rask bredbånd i bygda. hadde vi hatt andre ville vi ha valgt dette.

Hvis Telenorplus kan tilby ADSL så kan Bluecom, Tiscali og en haug med andre gjøre det samme, det er _ingen_ grunn for dere og velge TN hvis derre ikke ønsker dette.

Har kunne hatt telenor her i flere år nå. men ingen andre leverer :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-09 11:08, skrev Divxdude:

takk, men jeg ringte dem ang. dette og da sa de at de ikka hadde noen planer klare!

Å joda, jeg har en del med Bluecom og gjøre så jeg tok en telefon, det er bare og legge inn bestilling, du kan eventuelt vente til den 12 med og legge den inn så får du garamtert linje fra dem hvis det ikke er noe teknisk i veien for leveringen.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-09 13:12, skrev Divxdude:

jeg ringte dem idag. og de sa at det var en feil på siden! de har ikke planer om å bygge ut!!

Selgere sier så mye rart, TN nektet jo for at det gikk ann med ADSL her flere uker etter at sentralen var utbyggd. Bluecom bygger ikke ut noen sentraler, der hvor TN networks har bygget ut kan de også levere, de har identisk dekning som TN. Uansett har jeg snakket med de og de kan levere fra og med utbyggingsdato, det er fakta.

Lenke til kommentar

og du er helt sikker? har du et tel. jeg kan ringe deg på? ( send privat ) jeg vil gjerne snakke med deg, siden jeg ikke tror at Bluecom klarer å levere til 13.12, siden de går gjennom Telenor sitt nett.

[ Denne Melding var redigert av: Divxdude på 2002-12-09 13:20 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...