staljin1 Skrevet 8. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2002 Hei, Overskriften sier alt. Dell har ikke noe internal CDRW til Inspiron 4000. Er jeg nødt å kjøpe Dell sin eller finnes det noe annet alternativ? Har ikke peiling på bærbare. Takker for all hjelp på forhånd. Staljin [ Denne Melding var redigert av: staljin1 på 2002-12-08 10:52 ] Lenke til kommentar
hwl Skrevet 8. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2002 Du finner 24x intern CDRW til 1159,- på dells webshop, ta en titt der. Lenke til kommentar
staljin1 Skrevet 8. desember 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. desember 2002 Quote: Den 2002-12-08 12:47, skrev hwl:Du finner 24x intern CDRW til 1159,- på dells webshop, ta en titt der. Hei, Den CDRW er til Inspiron 4150. Staljin Lenke til kommentar
Oyoz Skrevet 8. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2002 Et alternativ er jo å kjøpe ekstern. Tror ikke disse koster mer enn litt over tusenlappen. Lenke til kommentar
staljin1 Skrevet 8. desember 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. desember 2002 Hei, Eksternal har jeg vurdert også, men jeg har ikke sett i BIOS mulighet til å boote fra USB slik at jeg ikke kan instalere WinXP eller Win2000. Det går an å boote via PCMCIA, men da må jeg ha både ekstern CDRW og PCMCIA USB adapter og da snakker vi om "some serious money". Jeg er ute etter "student løsning". Hilsen Staljin Lenke til kommentar
talisar Skrevet 8. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2002 Er det ikke en dvdrom eller cdrom i maskinen altså? Løsningen er å ta ut hardisken, kjøpe en 2.5" til 3.5" konverter, koble den på en vanlig pc, kopiere inn innstall filene og lage bootsektor på hardisken (dos 6.22 boot) også kjøre setup rett fra disken når du har satt den tilbake i laptoppen. Lenke til kommentar
staljin1 Skrevet 8. desember 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. desember 2002 Quote: Den 2002-12-08 16:33, skrev talisar:Er det ikke en dvdrom eller cdrom i maskinen altså? Løsningen er å ta ut hardisken, kjøpe en 2.5" til 3.5" konverter, koble den på en vanlig pc, kopiere inn innstall filene og lage bootsektor på hardisken (dos 6.22 boot) også kjøre setup rett fra disken når du har satt den tilbake i laptoppen. Hei, Been there, done that, og ødela HD i det jeg mista den på gulvet ved flytting c:. Nå har jeg kjøpt en ny HD. Lurer bare på hvordan jeg lager den BOOTSECTOR på HD? Er ikke akkurat ekspert. Takker Staljin Lenke til kommentar
knut Skrevet 8. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2002 Inspiron 4000 har vel en diskettstasjon? da kan du lage en oppstartsdiskett og boote fra den. Ellers tror jeg at inspiron 4000 har et modulært system til floppy/CD, du kan prøve å ringe rekvisita avdelingen til dell, og spørre om de har mer peiling på det. Hvis den er modulbasert vil jeg tro at den cd'rw driven til 4150 passer. Lenke til kommentar
DellDude Skrevet 9. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2002 Inspiron 4100, og alle andre Inspiron fra 3700 og oppover, har samme mediabay som 4150 slik at du kan bruke det ekstrautstyret som finnes til dagens modeller i din maskin. Siden det er snakk om Inspiron, og ikke Latitude, er det ikke nødvendigvis en løsning Dell garanterer vil virke, men fysisk sett skal det ikke medføre problemer. (Og hvis du ikke får det til å funke har du jo mulighet for å returnere spilleren i.h.t. kjøpsloven...) Lenke til kommentar
chrissa Skrevet 12. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2002 4150=4000. alle modulære enheter som passer i 4150 passer i 4000... og kan kjøpes på http://www.dell.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå