Gå til innhold

Er prosjektoren kompatibel med hd?

Anbefalte innlegg

Link.

Jeg vet at dette egentlig ikke er et spørsmål direkte rettet mot konsoll, men jeg lurer rett og slett på om denne prosjektoren er kompitabel med HDMI.

Det står at den er HDTV kompitabel, men jeg vet ikke at dette er det samme som HDMI. Det står også at oppløsningen er opptil 1080i.

Jeg lurer ikke på om jeg burde kjøpe denne. Jeg har den allerede, men vet ikke så altfor mye om slikt.

Takk for all hjelp!

-V-

Endret av vict0r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kompatibel med HDMI er den hvis den har en HDMI inngang:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
HDMI-jack-large.jpg

Tror du blander begrepene litt her :p HD står for High Definition, og er i dette tilfellet bildesignaler med høy oppløsning (Godt oversatt til norsk) HDMI er en overføringsmetode for HD signaler, ergo en kabel som overfører bilde og lyd i HD kvalitet.

Om den er kompatibel med HD? Ja det er den, 1080i er HD kvalitet, men det er ikke såkalt full HD som er 1080p (p for progressive scan, en måte tegne bildet på skjermen på)

Du kan lese om Progressive scan og interlacing, som er det din prosjektor tegner med på 1080 her

Håper det var svar på det du lurte på

edit: fiksa på oversettelsen :!:

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar

Curses.. Vel, takk for hjelp ihvertfall :) Var egentlig ganske sikker på at den ikke hadde HDMI inngang, men jeg kan veldig lite om dette. :)

Hva er den beste kvaliteten jeg kan få på denne da?

Endret av vict0r
Lenke til kommentar
Jeg vet at dette egentlig ikke er et spørsmål direkte rettet mot konsoll

Hvorfor poster du i konsollkategorien da? Flyttes til riktig kategori, husk å finne en egnet kategori neste gang.

men jeg lurer rett og slett på om denne prosjektoren er kompitabel med HDMI.
Den er som sagt ikke det nei, ettersom den ikke har HDMI/DVI-inngang.
Tror du blander begrepene litt her :p  HD står for High Definition, og er i dette tilfellet bildesignaler med høy kvalitet (Godt oversatt til norsk) HDMI er en overføringsmetode for HD signaler, ergo en kabel som overfører bilde og lyd i HD kvalitet.

For å pirke litt så er vel den riktige oversettelsen på high definition "høy oppløsning". Selv foretrekker jeg begrepet HD-oppløsning fremfor HD-kvalitet, bildekvaliteten på HD-materiale er variabel.

Om den er kompatibel med HD? Ja det er den, 1080i er HD kvalitet, men det er ikke såkalt full HD som er 1080p (p for progressive scan, en måte tegne bildet på skjermen på)

Du kan lese om Progressive scan og interlacing, som er det din prosjektor tegner med på 1080 her

Projektoren viser progressive bilder og har en oppløsning på 1024*768 (XGA). Alt den viser vil skaleres til denne oppløsningen. Den støtter 1080i via VGA-inngangen via en Komponent->VGA-kabel, men kan nok også med hell brukes sammen med en PC via VGA og 1024*768, dette vil nok gi et godt resultat.

Lenke til kommentar

Beklager. Glemte å inkludere at det jeg ønsket å bruke den til var ps3! Det var derfor jeg satte den i konsolldelen av forumet! :)

Men dette er vel en bedre løsning. Som sagt, hvis det er noen som har peiling på hva den beste bildekvaliteten jeg kan få på denne fra en ps3 er så er det mitt neste spørsmål.

Igjen, beklager og takk for hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...