Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan bli uavhengig av lypsyl?


Dhack

Anbefalte innlegg

Da var pakken kommet :)

 

Har så langt bare testet blistex lip infusion sheer liquid balm, og kan si at den var OK... Kan fint påføres når leppene er helt tørre (trenger ikke vann først elns), men hvis du spiser eller drikker noe går den lett vekk.

Den var også litt shiny :p (skinner liksom)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg prøvd Blistex complete moisture og natural ice :)

complete moisture er også god å påføre tørre lepper, men jeg må si natural ice falt i smak...

 

Inneholder for det meste naturprodukter, har en tigerbalm lignendes effekt som lypsyl extreme, men er ikke like "klissete" :p

Sitter lenge gjør den også ^^

Den skinner heller ikke noe veldig synlig, så jeg tror det blir favoritten min :D

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest stine henriksen

Hei! er avhengig av lypsyl, og kan kun bruke den blå/hvite. har vært avhengig i 5-6 år nå. Bruker en lyspsyl i uka. Og det er helt jævlig!

Til dere som har klart å slutte, hvilket merke har dere gått over til å bruke istedenfor? jeg føler alt annet bare forverrer hele greia.

 

-hilsen oppgitt

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Lavrans

Hei..

 

Noen av dere er inne på noe, der dere skriver om at de vanligste produktene som er brukt for tørre lepper, for å beskytte mot kulde og sol osv - inneholder mye dritt.

 

mineraloljer, fett og den slags, som heller kapsler inn leppene, tetter så de ikke for puste, og legger som som et lag utenfor.

 

Dette gjør at leppene råtner innvendig, og du vil på lang sikt ødelegge leppene SKIKKELIG. virkelig ØDELEGGE dem.

 

Er du såkalt "avhengig" av lypsyl, eller andre lignende produkter, og at leppene blir røde og flassete og sprekker opp om du ikke smører på, så har det gått så langt at du virkelig burde tenke på å reparere leppene dine før det er aaaalt for sent.

 

Dette kan gjøres ved å gå til anskaffelse av et kvalitets-produkt som fremmer kroppens egen evne til å produsere elastin og kollagen, tilfører fuktighet, og burde også være solfaktor i den - nå som våren står for tur.

 

Ved Så ødelagte lepper man har fått i de forskjellige situasjonene dere fremstiller, trengs det ofte noen måneder kan være 1 mnd eller et halvt år, for å reparere det igjen - men det som er fint når man velger å gjøre dette, så får man tilbake naturlig produksjon av elastin og kollagen i huden, samt at leppene har fått tilbake evnen til å holde på fuktigheten.

 

Jeg vet selv kun om ett produkt som jeg stoler 100% på, og viss du ønsker å vite hva dette er, og hvordan du kan skaffe deg det, så kan du sende meg en mail på [email protected] =)

Lenke til kommentar

Må nok si det samme som mange andre her før. Noen lipsyler inneholder faktisk ting som tørker dem ut etterhvert. Så tar du på nytt lag fordi det føles bedre. Så første du burde gjøre er å bytte merke, kanskje også lese litt om hvilke stoffer du burde unngå?

 

Vet jeg har lest om det tidligere, men husker ikke navnene i forbifarten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...