LucarioX Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Hei, Wiien har jo bare 512 MB minne som blir litt lite etter en stund. Har sjekket på Nintendo.no der det står hvilken filer Wiien støtter osv.. Lurer derfor på hvordan Photo Channel fungerer med SD kort. Kan du spille av musikk uten Excite Truck eller et annet spill? Må du ha et program for å få riktige filer eller får det rimelig greit og overføre til SD kortet? Har også hørt at det er slik at du kan lagre Wii Channels og VC spill på det, stemmer det? Var det ikke slik at du kan lagre så mange VC spill osv, men at du må kopiere dem over til Wiien først? Fungerer SD kort greit til bilder, film og musikk? Noen som har noen kort og anbefalle? Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) Heisann! Har ikke sett noe særlig på dette med mp3 før du nevnte det. Lastet opp en mp3 over på sd kortet men den viste ikke opp. Leste så litt på nettet at man kun kunne spille av når man hadde slideshow på bilder. Så lastet opp noen bilder og og aktiverte slideshow. Er en default "calm" melody, men ved å trykke på A og så change settings kan man velge andre mp3 filer å spille av. Så fikk spilt av mp3 filen på SD kortet... Endret 27. februar 2007 av b_cybe Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Ok, var det enkelt og bra? Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Var ganske greit, litt vanskelig å uttale meg hvor bra lyden var da jeg bare brukte tv høytalerne, men hørte ikke noe feil med lydbildet. Man får opp en liste etter man velger choose song, slik at man lett kan bytte mellom sangene. Men går ikke å f.eks. spole frem/tilbake i sangen, derimot funkerer + og - knappene på kontrolleren som volumjustering. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Takk, høres bedre ut enn jeg trodde Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Det har jeg ikke prøvd, må man legge musikkfilene et spesielt sted på kortet? Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) jeg bare la dem i den øverste folderen (tror det bør gå ellers og men skal sjekke dette...). Så må du ha ett (eller flere...) bilder slik at du får aktivert slideshow. edit: Virker ikke som det spiller noen rolle hvor du lagrer på SD kortet, lagde haugevis med submapper og lagret mp3 filene i men de kom opp i listen alikevel. Endret 28. februar 2007 av b_cybe Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Snedig, det skal prøves ASAP :!: Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Jeg skal prøve det når jeg får Excite truck! Bestilte Sonic samtidig, så får vente til den 3... Håper jeg får det på dagen! Er ikke altfor lenge til Blurs kommer heller nå.. Noen som vet om det også støtter Mp3 spilleliste også forresten? Hadde vært sinnsykt! Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Takk for all hjelp Noen forslag til et bra og billig SD kort? Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Takk for all hjelp Noen forslag til et bra og billig SD kort? 8053939[/snapback] Mener å huske at expert fører et 1 gb kort til 199,-, kvaliteten er vel kanskje ikke på topp men... Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Det hørtes veldig billig ut Er det ikke slik at Wii ikke kan lese av mere enn 2GB? Endret 1. mars 2007 av Lyn Lenke til kommentar
Juke Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Nei, jeg tror ikke man kan bruke mer enn 2GB. I følge brukere på dette forumet fungerer det bare delvis, og det høres jo ikke helt bra ut vil jeg si. Selv har jeg kjøpt dette 2GB-kortet, til en pris av kr 189,-. Tror faktisk de selger det enda litt billigere i et par andre nettbutikker også (sjekk prisguiden), så det er ikke akkurat dyrt. Kortet funker i alle fall helt ypperlig, jeg har også prøvd å fylle det helt opp for å sjekke at Wii-en klarer å lese data fra hele kortet for sikkerhets skyld. Så langt har jeg lagt inn en drøss med bilder og MP3-filer for å teste ut slideshow-opplegget (funker helt ypperlig forresten, og både bilder og mp3-filer kan ligge hvor som helst på kortet virker det som), samt at jeg har tatt backup av savegames fra diverse Wii-titler og VC-spill, og backup av diverse channels (som f.eks. Vote-kanalen og selve VC-spill). Sistnevnte er vel ikke noe stort poeng med tanke på at disse kan lastes ned på nytt fra nettet i ettertid uansett, men det er nå en annen sak. Backupfilene fra Wii havner i en egen katalog på minnekortet, tror den heter "private" eller noe sånt. Ting man IKKE får kopiert over til SD-kortet er Mii-characters, channels som Mii/Photo/Shop/Forecast/News, Gamecube savegames og savegames fra enkelte av VC-spillene. "Savegames" fra vote channel og internet channel kan heller ikke kopieres. Har heller ikke funnet noen måte å ta backup av tekst og slikt fra "Wii Message Board", får håpe Nintendo gir muligheten til det etterhvert. En annen ting jeg håper/regner med at kommer er en "Music Channel", hvor man kan spille av MP3-filer på en skikkelig måte med spillelister og slikt. Mange har jo Wii koblet til et stereoanlegg, så dette ville vært en kjempefordel. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Dette hørtes supert ut! Tusen takk for et langt og bra innlegg Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Herregud under 200 for 2 gb, dette er noe vi betalte 10 ganger så mye for et par år tilbake, nå det er bare sykt! Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Sant det... Husker jeg kjøpte 1gb for litt over 1000kr.. Nå kjøpte jeg ett på expert for 200.. gadd ikke sjekke noe rundt på det.. Men, fungerer iallefall veldig bra med MP3 filer på excite truck.. Veldig enkelt å bruke.. Lenke til kommentar
bajazzo Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Har ikke testet dette selv, men må man velge en enkelt sang som skal spilles i slideshow, eller kan den spille flere? Kan man f.eks velge å spille en spilleliste (m3u) og så går slideshowet kontinuerlig til man har spilt igjennom alle sangene i listen? Lenke til kommentar
Juke Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Den godtar ikke spillelister (.m3u) så vidt jeg kan se. Jeg testet dette selv, og da viste den ikke spillelisten i valgene som dukket opp, men kun mp3-filene. Det nærmeste man kommer er vel å velge "All MP3 files" dersom man vil spille av mer enn én låt under slideshowet. Ulempen er at denne ser ut til å spille i alfabetisk rekkefølge, uten noen andre valgmuligheter. Man får ikke velge hvilken av låtene den skal begynne på en gang, så det blir litt begrenset. Men greit å ha muligheten til å spille av mer enn én låt i alle fall. Musikken starter forresten på nytt på første låt når den siste låten har spilt ferdig. Slideshowet går videre uavhengig av dette. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Igrunn rimelig merklig at de ikke bare slenger på en channel som kan brukes til mp3 avspilling og lignende, den har jo det som trengs. Kanskje vi får se dette senere... Lenke til kommentar
Juke Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Ja, det er litt rart sånn sett, det kan jo ikke være så vanskelig å lage en enkel avspiller med støtte for spillelister og slikt når de allerede har koden som trengs for å spille av MP3-filer - skulle man tro. Men kanskje planen er å gi oss en kanal som er mer avansert enn en enkel musikkavspiller, og at det derfor tar litt lenger tid å finpusse den? Kanskje en Music Channel hvor Mii-characters kan danse i takt med musikken og slikt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå