just-_-me Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 heisan har en gammel pc'e her, som jeg skulle ha instalert win98 på. den har funka fint lenge, men en dag tok den kvelden, så nå skal jeg instalere windows98 på nytt. har fått formatert hardisken, lagde meg en boot-disk, og skrev; format c: /s (s fordi det er en systemdisk. så langt har det gått bra. men hvordan skal jeg få den til og boote fra cd'en? (d:\) en eller annen kommando jeg kan skrive inn, for og få den til og boote fra d:\ ? ideer? tips? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Er det oppstartdiskett du bruker? Isåfall putter du vel bare Windows 98 cd'en i og skriver e:\install Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) er en bootdisk jeg har brukt for og få formatert disken (og for og få den til boote fra cd'e, men mulig den ikke støtter den cdrom leseren); http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm men skal prøve e:\install strx back! EDIT::: e:\install funka ikke. ""bad command or file name"" andre tips? Endret 27. februar 2007 av just-_-me Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) du kan KUN bruke oppstartsdisket i eldre windows versjoner... Sett A: som 1.boot valg. edit: er ikke helt sikker på hva du spørr om, men jeg svarer likevel Sempron Endret 27. februar 2007 av Sempron Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 ja, det vet jeg. har nettop prøvd med det, men når jeg skriver E:\install sier den bare bad command or file name. så kan hende cdrom'en jeg bruker er for ny, slik at pc'en ikke støtter den. da har jeg et problem.... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Tror ikke 'E:\install' fører til noe. Kommandoen er X:\setup, hvor X da er bokstaven for din CD ROM, du sier jo i første post at du har D: Formatering fra bootfloppy er unødvendig (i alle fall på Win98SE). Du trenger bare en tom partisjon, så skjer formatering når du starter setup. Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 jeg ga opp, ble så lei den gamle dritt maskinen. ga den heller til broren min, som jobber med dette på jobben. (bestefaren min bruker pc'en til og skrive brev på, så han trenger ikke noe ny maskin akkurat...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå