Gå til innhold

2.gangs rep tar laaaang tid

Anbefalte innlegg

nja, er uenig der. Står at avhjelp skal skje innen rimelig tid, og 20 avhjelpsforsøk feks er ikke innen rimelig tid.

8140156[/snapback]

Innen rimelig tid ja. Jeg vil definere det slik at de mener rimelig tid pr avhjelpsforsøk. Er dog helt enig i at ved mange avhjelpsforsøk, uansett om det er samme skade eller ikke, burde resultere i heving/omlevering. Desverre er det ikke det som står i loven....

8141283[/snapback]

Nja, slik jeg ser §30 så koker den ikke ned til noe så spesfikt som du sier, men er mer anvennelig i både og.

av første ledd ligger det at avhjelp skal skje uten vesentlig ulempe for forbruker, og jeg vil mene at når servicetiden på en ny telefon blir mer enn eiertiden så eller nære feks, så begynner det å bli urimelig. Men en kan alltids studere forarbeidene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde lignende problem med min medion laptop. ble sendt ut sent i november, som gikk over i desember, og over i januar. så var det vel et sted midt i januar fikk jeg vite at de trengte navnet på fyren som opprinnelig kjøpte maskinen (fikk den selv over qxl). så gikk det vel et par uker, og da fikk jeg vite at maskinen hadde grillet to hovedkort, og da hadde de gitt opp. hadde satan's mye på den harddisken, men fikk den ikke tilbake fattern snakka med dem, men kom ikke til noe svar, utenom å betale 2500kr pga noen høyst tilbakestående regler ved verkstedet. NEVER medion igjen på meg eller noen i familien...jeg hadde jo masse piratlisenser på den :*(

Lenke til kommentar
Er riktig det. Har mobilen vært på reperasjon 4 ganger uansett feil så har man krav på en ny en eller heve kjøpet. Sliter eg og. Er forbanna irriterenede. Men er ikkje komt lenger enn til 2 gangen den blir sendt til rep. Men samme feilen da. Eg har en nokia n80

8142410[/snapback]

Det står ingenting i forbrukerkjøpsloven om at du har krav på ny/heving hvis det er forskjellige feil... du har kun krav på heving av kjøp/ny telefon hvis SAMME feil er fortsatt tilstede/dukker opp etter 2 avhjelpsforsøk (dvs. sendes inn på verskted).

Lenke til kommentar
Som regle tar dette bare 10 arbeidsdager, dette står under forbruker rådet. du kan klage som F nå sånn du orske, ikke vær snill, du har betalt for produkte ditt. Du har rett til å også få em låne mobil i den reparasjons tiden. BTW Hev kjøpe ditt og kjøpe deg en ny mobil for pengene som du får tilbake, siden dette er bare urimelig dårlig service...

Mvh LeeZarD

8136807[/snapback]

ikke bare er det du skriver galt, du skriver også som en kråke.

on topic: er bare for butikken å ringe til motorola, så vil de fikse slik at du kan få en ny telefon, er null problem når det har tatt så lang tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...