TEC_olsen Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Jeg har en motorola v3x som jeg kjøpte sommern 06. (Juli) Allerede i september leverte jeg den inn på reparasjon. Når julen kom var samme problemet der igjen og jeg leverte mobilen inn straks over nyttår. Mobilen er enda ikke ferdig! Skal ikke garantisaker gjennomføres innen rimelig tid? ha er rimelig tid, og hva har jeg krav på nå som telefonen har vært inne på reparasjon i 2 mnd? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 2 månder vil jeg, og de fleste her på forumet, regne som urimelig lang tid. Foreslår at du går ned til mobilsjappen og ber om en løsning på dette. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Hva er galt med den? -snubbel Lenke til kommentar
TEC_olsen Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Den låser seg. Plutselig kommer det opp ugyldig batteri, og så er det nesten umulig å få den på igjen. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Tipper du ikke har fått den tilbake fordi verkstedet venter på nytt batteri. Dessverre sier ikke verkstedet fra til forhandler når slikt skjer, og forhandler har så mange telefoner på service at de ikke følger opp hver enkelt sak. Stikk innom forhandler og si fra at du gjerne vil ha tilbake telefonen reparert snarest. Hvis de svarer "den venter på deler" så ber du dem reklamere til Motorola. -snubbel Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Butikken har kanskje ikke muligheter til å følge opp alle saker fortløpende, men den har mulighet til å fange opp saker som tar for lang tid. Telefonen burde vært purret på for en måned siden. Venter den fortsatt deler burde trådstarter kunne ta med seg en ny telefon fra butikken på dagen. snubbel: Pleier du ikke skrive ut servicestatistikk regelmessig for å fange opp saker som tar for lang tid? Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Jeg pleier det jo, men vet at det dessverre er mange forhandlere som ikke følger opp. -snubbel Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Slik statistikk er det ingen som har lært meg. Men jeg bruker å si at de må mase om det nærmer seg en måned og de ikke har hørt noe fra oss. Lenke til kommentar
Jomac Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Jeg skjønner svært godt du er frustrert. Nesten alle telefonene jeg har hatt, har måttet sendes til reperasjon.. min nokia 8310 måtte 4ganger på rep. uten at de klarte å fixe det.. verste er at jeg måtte vente 3-4 måneder. jepp... 4måneder måtte jeg vente 2. gang jeg sendte den inn... så jeg skjønner hva du mener med å vente 2mnd kan være for lenge. jeg tenkte ikke noe over hvilke rettigheter man har, siden det er en del år siden, men om man har noen rettigheter så vil jeg gjerne få vite det, for der jeg sender inn telefonene mine, bruker de alltid greit over 1-3mnd før jeg får de tilbake, og gjerne med de samme feilene igjen, så jeg må sende de en gang til, og da må vente 1-3mnd IGJEN.. hva gjør egentlig disse folka? telefonene mine blir aldri fikset når jeg sender dem inn på rep... så idet siste så har jeg ikke orket å sende inn telefonen selvom det er flere feil ved den.. men orker ikke å være uten telefon i 2mnd igjen.. Lenke til kommentar
Lillevold Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 To gode råd: 1)Kontakt forbrukerrådet. Der får du for det første vite nøyaktig hva du har krav på, og for det andre så har det ofte en mirakuløs virkning på servicen når forhandler/verksted får vite at FR er koblet inn i saken... 2)Skriftlig kommunikasjon. Så snart som mulig når du skjønner at ting kan ta tid, så bør du begynne å skrive, ikke ringe, når du purrer. Da kan du senere dokumentere forløpet hvis det ender i en tvistesak, f.eks. via forbrukerrådet. Lykke til! Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Har samme modell som deg og har og hatt den 2 ganger allerede....tror d va 2 måneder per levering....forferdelig Lenke til kommentar
nathea Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Hei! 5 uker er maks tid ett verksted har lov å ha telefonen inne:) Etter 5 uker har man ofte krav på ny telefon! ( Da kan det gå en uke til før man får ny...) Så lengre enn 6 uker er urimelig..Vanligvis ligger mobilservice på 14 dager....+/-... Lenke til kommentar
cnil Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Hei!5 uker er maks tid ett verksted har lov å ha telefonen inne:) Etter 5 uker har man ofte krav på ny telefon! ( Da kan det gå en uke til før man får ny...) Så lengre enn 6 uker er urimelig..Vanligvis ligger mobilservice på 14 dager....+/-... 8135527[/snapback] Hvilke grunnlag finnes det for det du sier her? Lenke til kommentar
auchaunn Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Som regle tar dette bare 10 arbeidsdager, dette står under forbruker rådet. du kan klage som F nå sånn du orske, ikke vær snill, du har betalt for produkte ditt. Du har rett til å også få em låne mobil i den reparasjons tiden. BTW Hev kjøpe ditt og kjøpe deg en ny mobil for pengene som du får tilbake, siden dette er bare urimelig dårlig service... Mvh LeeZarD Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Jeg skjønner svært godt du er frustrert. Nesten alle telefonene jeg har hatt, har måttet sendes til reperasjon.. min nokia 8310 måtte 4ganger på rep. uten at de klarte å fixe det.. 8135162[/snapback] du har rett på ny mobil/vare hvis mobilen/varen ikke fungerer som den skal etter 2 reperasjoner Lenke til kommentar
Loko Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Jeg skjønner svært godt du er frustrert. Nesten alle telefonene jeg har hatt, har måttet sendes til reperasjon.. min nokia 8310 måtte 4ganger på rep. uten at de klarte å fixe det.. 8135162[/snapback] du har rett på ny mobil/vare hvis mobilen/varen ikke fungerer som den skal etter 2 reperasjoner 8137436[/snapback] Feil! Forhandler har rett til å utføre 2 avhjelpsforsøk på SAMME feil. Hvis samme skade oppstår 3 gang har forhandler rett til å sende denne inn for å få konstantert at det er samme feil. Er det samme feil har du rett på omlevering/heving av kjøpet. Hvis det oppstår forskjellige feil på telefonen kan de i teorien holde på i det uendelig. Lenke til kommentar
mckvakk Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 En uskreven regel (eller er den skreven et sted?) er at det er ny telefon etter 4 gang for forskjellige feil. Den må fremdeles i gjennom de samme reklamasjonsprosedyrene Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Jeg skjønner svært godt du er frustrert. Nesten alle telefonene jeg har hatt, har måttet sendes til reperasjon.. min nokia 8310 måtte 4ganger på rep. uten at de klarte å fixe det.. 8135162[/snapback] du har rett på ny mobil/vare hvis mobilen/varen ikke fungerer som den skal etter 2 reperasjoner 8137436[/snapback] Feil! Forhandler har rett til å utføre 2 avhjelpsforsøk på SAMME feil. Hvis samme skade oppstår 3 gang har forhandler rett til å sende denne inn for å få konstantert at det er samme feil. Er det samme feil har du rett på omlevering/heving av kjøpet. Hvis det oppstår forskjellige feil på telefonen kan de i teorien holde på i det uendelig. 8137496[/snapback] nja, er uenig der. Står at avhjelp skal skje innen rimelig tid, og 20 avhjelpsforsøk feks er ikke innen rimelig tid. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 nja, er uenig der. Står at avhjelp skal skje innen rimelig tid, og 20 avhjelpsforsøk feks er ikke innen rimelig tid. 8140156[/snapback] Innen rimelig tid ja. Jeg vil definere det slik at de mener rimelig tid pr avhjelpsforsøk. Er dog helt enig i at ved mange avhjelpsforsøk, uansett om det er samme skade eller ikke, burde resultere i heving/omlevering. Desverre er det ikke det som står i loven.... Lenke til kommentar
vidfje Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Er riktig det. Har mobilen vært på reperasjon 4 ganger uansett feil så har man krav på en ny en eller heve kjøpet. Sliter eg og. Er forbanna irriterenede. Men er ikkje komt lenger enn til 2 gangen den blir sendt til rep. Men samme feilen da. Eg har en nokia n80 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå