Gå til innhold

Msi S-939 nForce-4 Ultra vs Asus A8N32-SLI Deluxe

Kaytona

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp fått en pc i retur fra PSData med feilt hovedkort :(

Hovedkortet jeg har fått er: Msi Mainboard S-939 nForce-4 Ultra ATX 2xPCI-E Audio 2xGbLAN SATA 1394 BT WLAN

https://www.psdata.no/ps.asp?IT=110735

Og hovedkortet jeg skulle ha hatt er: Asus Mainboard S-939 nForce 4 SLI ATX 2xPCI-E 2xGbLAN SATA 1394 Retail

https://www.psdata.no/ps.asp?IT=113899

Jeg har liksom ikke funnet noe god informasjon om MSI hovedkortet så jeg lurer på om noen vet om dette er et godt hovedkort?

Godt nok til at jeg bør beholde MSI kortet i stedet for ASUS kortet?

Pc-en skal stå i stuen så viften på MSI kortet teller kraftig ned.

Håper det er noe som kan hjelpe meg med dette:)

Endret av Kaytona
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville ikke godtatt den "handelen" der.Etter mitt syn,er Asus kortet der et mye bedre kort enn MSI.Du nevner også at du skal ha pcen i stua,og chipset vifta på MSI kortet er ikke akkurat lydløst.

8040799[/snapback]

Takk for svar!

Nei jeg har vel egentlig konkludert med det samme.

Det står K8N Diamond N1996 på hovedkortet, jeg fant en artikkel på HW om dette kortet men her står det N1995, vet ikke om dette her noe å si?

https://prisguiden.no/product.php?produc...266&view=images

Lenke til kommentar

Asus kortet bruker et nyere nividia brikkesett enn msi kortet, og har 2 stk pcie x16 kanaler mot msi korets 2x8. Ergo ville jeg nok ha følt meg en smule lurt. Broblemet er vel tilgjengelighet da mest sannsynlig ingen av disse kortene produseres lengre. Uansett er det et dårlig 'bytte'.

Lenke til kommentar

Regner med at det er 2. utgava av Diamond kortet du har fått (derfor merkinga på kortet er med 1996, istedet for 1995 som det HW testa kortet).

"

2. utgava har 2 PCIe 16 slotter, første generasjon fikk 8 på hver ved SLI. Har brukt 1. generasjon Diamond fra januar 05 til romjula 06, fikk ny prosessor i desember (inn med Opty175, ut med 3200) for og fortsatt bruke den "gamle" maskina fremover til "neste generasjon" AMD / intelprosessorer dukker opp.

Avbruddet kom for at det skulle bli ei julegave av "restene" av mi 939 maskin, siden eg skifta til ATI grafikk "gikk eg over" til et 939 Crossfire hovedkort, og fra MSI til ASUS.

MSI kortet fungerte "perfekt" til mitt bruk, skaffa tilogmed SLI vannblokk til NB siden planen i begynnelsen av desember var at maskina skulle være i mi eie ei stund (år) til, og CPU hadde vært vannkjølt siden våren 05.

Snodig nettside hos PS, beskriver kortet som Ultra, men linker til Diamond, 2 ulike chipsett :hmm: , men siden det står Diamond på det feil leverte kortet og linkene videre er for et Diamond kort har kortet "samme" chipsett som ASUS kortet som skulle vært levert..

Lenke til kommentar
Regner med at det er 2. utgava av Diamond kortet du har fått (derfor merkinga på kortet er med 1996, istedet for 1995 som det HW testa kortet).

"

2. utgava har 2 PCIe 16 slotter, første generasjon fikk 8 på hver ved SLI. Har brukt 1. generasjon Diamond fra januar 05 til romjula 06, fikk ny prosessor i desember (inn med Opty175, ut med 3200) for og fortsatt bruke den "gamle" maskina fremover til "neste generasjon" AMD / intelprosessorer dukker opp.

Avbruddet kom for at det skulle bli ei julegave av "restene" av mi 939 maskin, siden eg skifta til ATI grafikk "gikk eg over" til et 939 Crossfire hovedkort, og fra MSI til ASUS.

MSI kortet fungerte "perfekt" til mitt bruk, skaffa tilogmed SLI vannblokk til NB siden planen i begynnelsen av desember var at maskina skulle være i mi eie ei stund (år) til, og CPU hadde vært vannkjølt siden våren 05.

Snodig nettside hos PS, beskriver kortet som Ultra, men linker til Diamond, 2 ulike chipsett :hmm: , men siden det står Diamond på det feil leverte kortet og linkene videre er for et Diamond kort har kortet "samme" chipsett som ASUS kortet som skulle vært levert..

8042282[/snapback]

Jeg er litt grøn på dette her så dere for bare beklage.

Men vil dette bety at MSI kortet er omtrent like god som ASUS kortet?

Jeg vil selvfølgelig ha den varen jeg har bestilt, men etter så mye rot fra PSData så vet jeg rett og slett ikke om jeg stoler på dem lengre. Så hvis MSI kortet er en greit erstatting eller sammenligning med ASUS kortet så beholder jeg dette.

Hva mener dere? Er MSI kortet en god nok erstatting?

Her er link til MSI kortet http://www.msi.com.tw/program/products/mai...ail.php?UID=638

Lenke til kommentar

Jeg ville fortsatt ventet på Asuskortet.Hvis du skal ha pcen i stua,så kan den chipsetvifta høres godt.En løsning er passiv kjøling,som du finner en del av på Microplex.

Har hatt to MSI 939 kort med støyende vifte.Ellers var de meget stabile og gode.Klokket bra også.

Lenke til kommentar

Jeg ble fortalt av PSData at Asus A8N32-SLI Deluxe kortet ikke er lovlig å selge i Norge lengre, pga for høyt blyinnhold... Vet noen om dette kan stemme??

Jeg ser at Komplett, pluss mange andre nettbutikker fremdeles selger kortet.

Lenke til kommentar

ASUS A8N32-SLI Deluxe har for mye blyinnhold? Hmmmm. Det var snodig. Men uannsett.

MSI Kortet der som du linker til har jeg liggende i skuffen her og det kortet tok kvelden. Årsak er ukjent, men den ene Chipsetvifta bråke ganske mye, men ellers var det et helt greit kort det MSI kortet, men etter at MSI kortet tok kvelden så bestemte jeg meg. Nei nå blir det ASUS for min del, og derfor kjøpte jeg ASUS A8N32-SLI Deluxe.

Kjempe kort det synes jeg :D

Kjøpte mitt på komplett jeg da, men det går jo for det samme.

Lenke til kommentar
ASUS A8N32-SLI Deluxe har for mye blyinnhold? Hmmmm. Det var snodig. Men uannsett.

MSI Kortet der som du linker til har jeg liggende i skuffen her og det kortet tok kvelden. Årsak er ukjent, men den ene Chipsetvifta bråke ganske mye, men ellers var det et helt greit kort det MSI kortet, men etter at MSI kortet tok kvelden så bestemte jeg meg. Nei nå blir det ASUS for min del, og derfor kjøpte jeg ASUS A8N32-SLI Deluxe.

Kjempe kort det synes jeg :D

Kjøpte mitt på komplett jeg da, men det går jo for det samme.

8061097[/snapback]

Har bestilt et nytt Asus kort i dag,

Snakket med Datakjeden, Komplett, Psutstyr, MPX og alle disse kunne enten fortelle meg at dette ar ROHS godkjent eller at ikke hadde hørt at det ikke skulle være godkjent.

Ring til salgsavdelingen til PSdata som kunne fortelle meg de ikke solgte produktet pga at det var gått ut. Når jeg spurte om et var pga ROHS godkjenningen så sa PSdata at det hadde ikke noe med ROHS godkjenning og gjøre.

Vedkommende som fortalte meg dette i går, kunne fortelle meg i dag at det så absolutt var forbudt å selge i Norge og at det ikke var ROHS godkjent, alle de andre butikkene kunne ikke reglene.... Det var altså ulovlig men man kunne selge ut varer som man allerede hadde på lager.

Han kunne også fortelle meg at jeg ikke var kompetent nok til å feilsøke hovedkortet mitt. Fantastisk service eller??

Hva i all verden vet han om det.. Jeg påpekte i august 2006 at hovedkortet var defekt men i februar 2007 så fant PSdata ut et samme.

PSdata kunne også fortelle meg at de fulgte nøye med på hardware forumet, som en slags trussel til meg om det negativ jeg sier om dem.

Jeg forteller dessverre bare sannheten.

Vel jeg kommer nok mest sannsynlig ikke til å ta kontakt med forbruker rådet eller TV2hjelper deg og får pengene tilbake for ASUS kortet og leverer gledelig tilbake dette MSI kortet.

Kommer aldri til å handle fra PSData igjen og vil anbefale alle andre om å styre unna denne butikken!

Lenke til kommentar
Kan anbefale Komplett har brukt de i et år og har kjøpt en data, masse ekstra utstyr og vannkjøling derfra. Hk mitt slutta og virke ikke noe problem leverte det inn de sender tilbake nytt....

8063322[/snapback]

Har selv brukt Komplett mange ganger med god support. Men det også mange som har hatt problemer med Komplett.

At feks hovedkortet mitt ikke fungerte er jo ikke PSdata sin feil, men det er servicen og suporten de leverer jeg er missfornøyd med.

Jeg tok kontakt med Komplett i dag angående dette Asus kortet og MSI kortet å de hjalp meg veldig mye. Uten at de prøvde å selge meg noe.

Den servicen er jeg fornøyd med.

Styr unna PSdata.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg bare skulle legge til at ASUS A8N32-SLI Deluxe kortet fungerer med Vista. Riktignok så har ikke ASUs laget drivere til feks Nvidia chipsettet med det er ikke verre enn å gå inn på nvidia sine sider så er problemet løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...