marven Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Hei Har uten hell prøvd å hjelpe ein kompis med eit merkelig dataproblem. Vanligvis går sørfinga greit, men gutten har problem med å komme seg inn på enkelte nettsider (finn, nav, youtube, messenger). Eg tenkte det kunne være problem med ruteren hans, men det viste seg at alle nevnte sider funka fint når eg plugga kabelen i min bærbare. Har prøvd litt feilsøking: F.eks slå av brannmuren, prøvd med forskjellige browsers (firefox, opera, explorer) slå av internettbeskyttelse, justere ned sikkerheitsinnstillinger, trykke vilt og lite målretta inne i “Egenskaper for Internett”, systemgjennoppretting og et par andre slike ting. Maskina kjører kjører avast virusprog og windows-brannmur og ellers går den på vanleg preprogrammert windowsstæsj. Maskina har nylig fått seg ein komplett reinstall, så dette er ytterst rart. Saken er at han kan surfe sånn stort sett greit, men det hadde vært fint for han å finne seg ein jobb på nav, chatte med meg på messenger og eventuellt fyre opp eit humorklipp i Youtube. Har folket tips om andre ting han kan forsøke seg på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå