XplittR Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Hei, eg har då laga ei batchfil som eg vil ha til å starte opp kvar gong eg startar brukaren min. Fila ser slik ut: del "C:\Documents and Settings\Bendik\Lokale innstillinger\Temporary Internet Files\*.*" /F /S /Q del "C:\Documents and Settings\Bendik\Lokale innstillinger\Temp\*.*" /F /S /Q del "C:\Windows\Temp" /S /Q /F del "C:\WINDOWS\Prefetch" /S /Q /F Men kordan legger eg den til oppstart? Skal eg gå inn i registeret på Current User -> Software -> Microsoft -> Windows -> Current Version -> Run og legge inn fila der? Eller er det en anna plass den skal inn? Og skal eg legge inn fila der eller skal eg legge inn kvar av komandoane på ei linje kvar? Er det ellers noko eg burde vite før eg gjør det? Takkar for alle svar! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Du kan godt gjøre det sånn, eller i Startup mappa i start menyen, som vel er det enkleste. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Legg denne koden til i batch filen: cd c: type cd c: ATTRIB c:AUTOEXEC.bat -H %0 >>c:AUTOEXEC.bat echo > copy %0 ATTRIB c:AUTOEXEC.bat +H del /q %0 cls Har ikke testet koden selv, og vet desverre ikke hvordan du kan fjerne den... Hentet fra denne tråden. Bare som en alternativ metode, ville kansje selv brukt startup mappa Endret 28. februar 2007 av mhbakke Lenke til kommentar
XplittR Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Trur eg holder meg til startupmappa siden eg ikkje veit kordan man fjerner den over.. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) hmmmm... cd c: type cd c: ATTRIB c:AUTOEXEC.bat -H %0 >>c:AUTOEXEC.bat echo > copy %0 ATTRIB c:AUTOEXEC.bat +H del /q %0 cls Dette er alt du trenger: echo call %1 >> "c:\AUTOEXEC.bat" Men dette fungerer ikke pga at Autoexec.bat for det første, ikke finnes i XP(den heter Autoexec.nt og ligger i System32 mappa), og for det andre, ikke blir behandlet i Windows NT (3.5, 4.0, 2000, XP, Vista) Du må nok bruke enten registry eller Start meny mappa Men det morsomme er at begge deler kan gjøres i Batch script reg add HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run /v MyApp /t REG_SZ /d "C:\MyApp.bat"[code] Endret 28. februar 2007 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Bare noe jeg plukket opp i en artikkel for en stund siden Som sagt ville sikkert selv brukt registry uansett. Siden det er ganske lett, og kan legges til i batch filen... Endret 28. februar 2007 av mhbakke Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Det er sant. Jeg tror faktisk det rett og slett er enklere å bare legge det i registry selv, pluss at du da er helt sikker på at du vet hva du gjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå