Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

kjæreste med kyssesyke

Jimstar

Anbefalte innlegg

hei alle sammen.. jeg er ganske deprimert, fordi det viser seg at min kjæreste har kyssesyken.. hun har hatt det i snart 3 uker, men har bare visst om det i snart en uke.. Jeg har ikke vært noe hjemme i ferien, og var sammen med henne uken før.. nå får jeg ikke se henne i det hele tatt, og jeg blir helt gal av hvor mye jeg savner å ikke kunne se henne.

Jeg har av en merkelig grunn ikke blitt smittet av henne! Nå har det gått 14 dager siden jeg skulle ha blitt smittet, men jeg har alikavel ikke fått noe utbrudd. Noen som vet hvorfor jeg ikke blir syk? Vet at det kan være mange grunner, men hva er mest sannsynlig?

Og hva skal jeg gjøre med savnet med kjæresten... er det noen gode råd?=) takk til alle som hjelper meg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo ha en godt imunforsvar, kanskje du har vært borti viruset før slik at det er dannet og lagret antistoffer? I og med at det smitter med væske er det jo noe merkelig at du ikke skulle bli smittet, når det er kjæresten din det er snakk om :hmm:

Hvis kyssesykeviruset oppfører seg som mange andre virus så er man ikke smitsom når sykdommen først har brutt ut, men heller i tiden etter at man selv er blitt smittet.

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar

Ok, har vært i en lignenes situasjon før.

Kan være mange grunner til at du ikke har fått det ennå/ikke kommer til å få det.

1. Den er bare smittsom i tiden før selve utbruddet av sykdommen og tiden etter.

2. Om du er smittet vil det kunne ta mye lengere tid enn to uker før sykdommen "trer i kraft" hos deg. Ifølge legen jeg snakket med da jeg trodde jeg hadde fått det kan man få kyssesyken flere måneder etter at kjæresten ens, eller personen man har vært i kontakt med har fått den.

3. Du kan ha hatt en mildere form for kyssesyken tidligere i livet uten å vite det, og dermed blitt immun.

:)

Endret av Demille
Lenke til kommentar

det kan jo hende at jeg har hatt det før ja, men jeg tror ikke det... bør vel ta å ringe legen.. håper ikke den slår ut flere måneder etter jeg har fått det, det hadde vært dårlig.. Jeg ringte foressten legesenterret for noen dager siden, og de nektet å gi meg blodprøve før jeg har fått symptomer.

Lenke til kommentar

Mange har det som barn uten å merke det. Det slår nemlig hardere ut hos voksne.

Legesenter, ja.. Noen ganger lurer jeg på hva de forer disse damene i skranken med. De må lide av ekstrem mangel på sex og ha noe stort og stappet opp i rumpa. Makan til vanskeligere folk skal du lete lenger etter.

Ring legekontoret ditt og si at du mistenker at du har fått kyssesyken. Det burde holde. Hvis de prøver å nekte deg time, så si dem et par sannhetens ord.

Angående det med smittefare, så er legene veldig uenige angående når smittefaren er over. Legen til mannen min sa at han ikke var smittefarlig lenger, men jaggu fikk jeg kyssesyken likevel.

Lenke til kommentar
det kan jo hende at jeg har hatt det før ja, men jeg tror ikke det... bør vel ta å ringe legen.. håper ikke den slår ut flere måneder etter jeg har fått det, det hadde vært dårlig.. Jeg ringte foressten legesenterret for noen dager siden, og de nektet å gi meg blodprøve før jeg har fått symptomer.

8043794[/snapback]

Bare si du har noen symptomer. Jeg måtte juge for å få selve legetimen :dontgetit:

Angående det med smittefare, så er legene veldig uenige angående når smittefaren er over. Legen til mannen min sa at han ikke var smittefarlig lenger, men jaggu fikk jeg kyssesyken likevel.

8043975[/snapback]

Man er som regel smittefarlig en stund etter at man har hatt kyssesyken, flere måneder i følge legen min. Men kan jo hende du fikk den mye før at han ble frisk. At du har hatt bakterien i kroppen, men at sykdommen ikke har tredd i kraft før seinere.

Lenke til kommentar
hei alle sammen.. jeg er ganske deprimert, fordi det viser seg at min kjæreste har kyssesyken.. hun har hatt det i snart 3 uker, men har bare visst om det i snart en uke.. Jeg har ikke vært noe hjemme i ferien, og var sammen med henne uken før.. nå får jeg ikke se henne i det hele tatt, og jeg blir helt gal av hvor mye jeg savner å ikke kunne se henne.

Jeg har av en merkelig grunn ikke blitt smittet av henne! Nå har det gått 14 dager siden jeg skulle ha blitt smittet, men jeg har alikavel ikke fått noe utbrudd. Noen som vet hvorfor jeg ikke blir syk? Vet at det kan være mange grunner, men hva er mest sannsynlig?

Og hva skal jeg gjøre med savnet med kjæresten... er det noen gode råd?=) takk til alle som hjelper meg..

8039836[/snapback]

symptomene kommer ca. en måned etter smitten...

Du bør krysse fingrene dine... :ph34r:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Jorchi: HÆ?

Hehe, kom kanskje ikke helt fram hva jeg mente med den posten :blush: Jeg mente at du hadde hatt flaks fordi du ikke ble smittet av kjæresten din. Da du nevnte at du ville gå til angrep på personen som smittet henne, noe som krever fysisk kontakt og en ny "smittefare"... Mente jeg å si at det ville være å utfordre flaksen... No one gets licky twice you know?

Lenke til kommentar
Jorchi: HÆ?

Vaio: Det du sier går imot sånn ca alle legeforklaringer.. hehe

8062520[/snapback]

Jaså.... Forklar..

8062606[/snapback]

beklager, var litt bråkjekkt svar. men symptomene kommer senest en måned etter smitte. altså er det en ganske sliten sjanse for at jeg fremdeles kan få den. Symptomene hadde dessuten vært her også, og det er de langt ifra. Så jeg tror jeg er klarert. Leger jeg har snakket med sier at jeg mest sannsynlig hadde det som barn. har ordna legetime, men er ikke før den 26 eller noe..

Takk for all hjelp:) underholdene hjelp også, hehe.. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...