Gå til innhold

Forskjell på mobile og desktop-cpu


klarsen91

Anbefalte innlegg

Jeg lurer kort og godt på hva som er de viktigste forskjellene på mobile og desktop cpu for bærbar pc, utenom strømforbruket.

 

Jeg har tenkt å kjøpe bærbar, og kommer i all hovedsak til å bruke nettstrøm, så batterienes levetid er nærmest uvesentlig. Temperaturen er heller ikke kritisk, så lenge maskinen virker som den skal (og man ikke brenner seg på fingrene!)

 

Det viktigste for meg er ytelse, og støynivå. Noen som har noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis ikke varme og batterilevetid er så viktig, så kan du kanskje spare noen kroner på å kjøpe en bærbar med skrivebordsprosessor...

 

men, når den utvikler mer varme, vil dette også føre til at viftene brukes mye mer, og dette lager støy...

 

jeg sitter selv med en dell i8200, som har relativt stillegående vifter, og mobile prosessor, og jeg synes at denne bråker mer enn nok...men, det blir bare plagsomt når man skal sitter på lesesal, forelesning, eller ser en dvd...(ofte bråker cd-rommen mer enn viftene)

 

uansett så blir det en vurderingssak...jeg ville anbefalt de fleste å kjøpe mobile prosessor, men hvis du har sett deg ut en spesiell maskin men skrivebordsprosessor så er det ikke verdens undergang!;)

 

vh

krister

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...