Gå til innhold

problemer med P5NSLI

Lucifer89

Anbefalte innlegg

PC status:

Alt kjorer paa stock (ingen over klokking)

RAM: funker paa en annen PC helt fint, ja den er kompatibel

GFx: Har provd med ATI-x1900AIW og nVidia-7600

Drivere: Alle nyeste drivere er instalert

BIOS: Nyeste Bios er instalert BOIS v901 samme problemer

Problem:

POST/Bios:

Noen ganger starter ikke skjermen (ingen start Beep)

Noen ganger Starter Post men gaar over til Fordreid skjermbilde (bare sett før ved for mye overklokking)

Windows:

kan sitte i timer paa spill

hvist jeg begynner aa gjore mange enkle opperasjoner saa blir alt veldig treigt, kan ikke aapne nye programmer,

nar jeg hoyre klikker og vist det opp den vanlige menyen saa mangler diverse valg slikt som New, Propertier Refresh og Catalys Controll Center,

Losninger til naa

Windows

Jeg lukker programmer og alt returnerer til vanlig men kommer fortere til bake til treghet igjen, saa er Re-Boot er den vanlige losningen (plagsomt aa reboote hver 2 time)

BIOS/POST

Ingen losning bare reboter til jeg kommer inn i windows

noen som her no ideer? Open case warning er disabled har provd litt rundt i BIOS men kansje dere paa forum har hatt samme eller lignende problemer

Takk paa forhand

Endret av Lucifer89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du proevd memtest-86? er det nok kjoeling paa prosessoren?

Det hoeres litt ut som om du kan ha mer enn ett problem her.. Det foerste problemet i forbindelse med boot er nok enten defekt hovedkort, for liten stroem-forsyning eller feil instillinger.

Feil som dette vil nok ogsaa gjoere windows ustabilt. Du kan jo formatere og se om det hjelper, men det er nok mer sannsynlig at det er foraarsaket av det samme problemet som gjoer at du sliter med aa boote.

Naar pcen er treg i windows: aapne task manager, og se etter om det er noen prosess der som sluker resurser. PCen min ble drittreg etter at jeg la inn microsoft sin anti spware scanner..

Lenke til kommentar
PC status:

BIOS: Nyeste Bios er instalert BOIS v901 samme problemer

Har du P5N SLI eller P5N-E SLI? Det finnes ikke noen bios ved navn 901. P5N SLI har 0903 og P5N-E SLI har 0401.

nar jeg hoyre klikker og vist det opp den vanlige menyen saa mangler diverse valg slikt som New, Propertier Refresh og Catalys Controll Center,

8039665[/snapback]

Er du sikker på at du kjører de nyeste Nforce driverne?

Har du oppdatert xp til sp2 og installeret alle oppdateringer?

Hva er cpu og hovedkort tempraturen din når systemet blir tregt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...