Lucifer89 Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) PC status: Alt kjorer paa stock (ingen over klokking) RAM: funker paa en annen PC helt fint, ja den er kompatibel GFx: Har provd med ATI-x1900AIW og nVidia-7600 Drivere: Alle nyeste drivere er instalert BIOS: Nyeste Bios er instalert BOIS v901 samme problemer Problem: POST/Bios: Noen ganger starter ikke skjermen (ingen start Beep) Noen ganger Starter Post men gaar over til Fordreid skjermbilde (bare sett før ved for mye overklokking) Windows: kan sitte i timer paa spill hvist jeg begynner aa gjore mange enkle opperasjoner saa blir alt veldig treigt, kan ikke aapne nye programmer, nar jeg hoyre klikker og vist det opp den vanlige menyen saa mangler diverse valg slikt som New, Propertier Refresh og Catalys Controll Center, Losninger til naa Windows Jeg lukker programmer og alt returnerer til vanlig men kommer fortere til bake til treghet igjen, saa er Re-Boot er den vanlige losningen (plagsomt aa reboote hver 2 time) BIOS/POST Ingen losning bare reboter til jeg kommer inn i windows noen som her no ideer? Open case warning er disabled har provd litt rundt i BIOS men kansje dere paa forum har hatt samme eller lignende problemer Takk paa forhand Endret 27. februar 2007 av Lucifer89 Lenke til kommentar
amelbye Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 har du proevd memtest-86? er det nok kjoeling paa prosessoren? Det hoeres litt ut som om du kan ha mer enn ett problem her.. Det foerste problemet i forbindelse med boot er nok enten defekt hovedkort, for liten stroem-forsyning eller feil instillinger. Feil som dette vil nok ogsaa gjoere windows ustabilt. Du kan jo formatere og se om det hjelper, men det er nok mer sannsynlig at det er foraarsaket av det samme problemet som gjoer at du sliter med aa boote. Naar pcen er treg i windows: aapne task manager, og se etter om det er noen prosess der som sluker resurser. PCen min ble drittreg etter at jeg la inn microsoft sin anti spware scanner.. Lenke til kommentar
Freddyfire666 Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 PC status: BIOS: Nyeste Bios er instalert BOIS v901 samme problemer Har du P5N SLI eller P5N-E SLI? Det finnes ikke noen bios ved navn 901. P5N SLI har 0903 og P5N-E SLI har 0401. nar jeg hoyre klikker og vist det opp den vanlige menyen saa mangler diverse valg slikt som New, Propertier Refresh og Catalys Controll Center, 8039665[/snapback] Er du sikker på at du kjører de nyeste Nforce driverne? Har du oppdatert xp til sp2 og installeret alle oppdateringer? Hva er cpu og hovedkort tempraturen din når systemet blir tregt? Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 ops mente 903 kjorer med ZALMAN CNPS9500 LED 92mm CPU kjoler, har kjort memtest feil fritt, eneste jeg kan tenke er siden det er en fanless design paa hovedkortet saa bilr north bridge VELDIG VARM er det vanlig? Lenke til kommentar
Freddyfire666 Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Pass på at du har standard instillinger på ram og cpu. Hvis du overklokker kan det ofte bli veldig varmt. Jeg har ikke noe problemer med varme på mitt vifteløse kort. Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 åpn kassa og ta på nord broen og se om det er brennende varmt, for vist ikke så har jeg en rimelig god idee om hva som kan vere feilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå