Nutjob Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Om man tar 1år påbygging til generell studeiekompetanse etter 1 år ikt for eksempel, får man da studiekompetanse som man får etter 3 år allmenn fag? slik at man da kan gå NTNU på IKT der? må ha raske svar, skal søke skole! mvh zaltmann Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Ja, du får akkurat lik studiekompetanse. Men om du har nok matematikk for å komme deg inn på NTNU innen data, er ikke jeg sikker. Mulig du kan ta all matta du trenger på siste året (er ikke sikker), men du kan iallefall ta et forkurs på høgskolen - enten før du begynner eller mens du går. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) Ja, du får akkurat lik studiekompetanse. Men om du har nok matematikk for å komme deg inn på NTNU innen data, er ikke jeg sikker. Mulig du kan ta all matta du trenger på siste året (er ikke sikker), men du kan iallefall ta et forkurs på høgskolen - enten før du begynner eller mens du går. 8039651[/snapback] så her er planen: første året service og samferdsel andre året IKT i sandane tredje året påbygging til generell studiekompetanse(studiekompetanse) fjerde og femte året ut i IKT lærling(fagbrev/svennebrev) så til gjøvik på høgskole der for å utdanne meg i bachelorgrad i datateknikk. does it make any sense? mvh zaltmann Endret 27. februar 2007 av zaltmann Lenke til kommentar
oveovo Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Stemmer bra det der, men du må huske på at kravet til ingeniør er at du må ta 2FY og 3MX, så du må kanskje påregne et år i tillegg for å få nok realfag... Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) Nja, egentlig ikke. Sjekk hva opptakskravene er - de er somregel 3MX og 2 FY. Så vidt jeg er bekjent får man ikke det automatisk slik som du har lagt opp løpet. Hør med noen lærere om hvor mye matematikk du kan ta, og eventuelt hvordan det er å ta det du mangler som privatist. Som sagt kan du også ta et forkurs. Sjekk om høyskolen i gjøvik tilbyr dette. Edit: typo Endret 27. februar 2007 av Lofnes Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Nja, egentlig ikke. Sjekk hva opptakskravene er - de er somregel 3MX og 2 FY. Så vidt jeg er bekjent får man ikke det automatisk slik som du har lagt opp løpet. Hør med noen lærere om hvor mye matematikk du kan ta, og eventuelt hvordan det er å ta det du mangler som privatist. Som sagt kan du også ta et forkurs. Sjekk om høyskolen i gjøvik tilbyr dette. Edit: typo 8040205[/snapback] høyskolen i gjøvik tilbyr forkurs ja Lenke til kommentar
kimla Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Er jo noen vgs'er som tilbyr allmenn påbygging: spesiell studiekompetanse med fordypning i matematikk og fysikk. Tungt er det, men det er verdt å stå på ett år for det. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Hvis du faktisk klarer å få læreplass er det jo fint mulig å ta fag som privatist ved siden av læretiden, læretiden er ikke det tyngste akkurat. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Hvis du faktisk klarer å få læreplass er det jo fint mulig å ta fag som privatist ved siden av læretiden, læretiden er ikke det tyngste akkurat. 8040363[/snapback] det kan jo vere ett alternativ ja Lenke til kommentar
Linnaldo Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Hvorfor ta påbygging før du går ut i lære? Jeg er lærling nå, og skal ta påbygging fra høsten av. Da slipper jeg 10 timer/uka, kun fordi jeg har vært lærling. Og skal du ta forkurs er det da ingen grunn til å gå påbygging i heletatt? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Hvorfor ta påbygging før du går ut i lære? For du er ikke garantert skoleplasss på påbygg etter læretiden siden du da har brukt opp ungdomsretten. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Hvorfor ta påbygging før du går ut i lære? For du er ikke garantert skoleplasss på påbygg etter læretiden siden du da har brukt opp ungdomsretten. 8081811[/snapback] Jo, men du er ikke garantert å få gå der du vil. Bor du i Oslo, så kan det hende de setter opp en slik klasse i Alta, og da må du reise dit. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Hvorfor ta påbygging før du går ut i lære? For du er ikke garantert skoleplasss på påbygg etter læretiden siden du da har brukt opp ungdomsretten. 8081811[/snapback] Jo, men du er ikke garantert å få gå der du vil. Bor du i Oslo, så kan det hende de setter opp en slik klasse i Alta, og da må du reise dit. 8082184[/snapback] ok, men da er diskusjone slutt. Jeg har søkt allmenn...fant ut at jeg går for det siden jeg må selge lett mc'en min visst jeg skal på hybel 2.året... mvh zaltmann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå