Gå til innhold

Påbygging til generell studiekompetanse

Nutjob

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, du får akkurat lik studiekompetanse. Men om du har nok matematikk for å komme deg inn på NTNU innen data, er ikke jeg sikker. Mulig du kan ta all matta du trenger på siste året (er ikke sikker), men du kan iallefall ta et forkurs på høgskolen - enten før du begynner eller mens du går.

Lenke til kommentar
Ja, du får akkurat lik studiekompetanse. Men om du har nok matematikk for å komme deg inn på NTNU innen data, er ikke jeg sikker. Mulig du kan ta all matta du trenger på siste året (er ikke sikker), men du kan iallefall ta et forkurs på høgskolen - enten før du begynner eller mens du går.

8039651[/snapback]

så her er planen:

første året service og samferdsel

andre året IKT i sandane

tredje året påbygging til generell studiekompetanse(studiekompetanse)

fjerde og femte året ut i IKT lærling(fagbrev/svennebrev)

så til gjøvik på høgskole der for å utdanne meg i bachelorgrad i datateknikk.

does it make any sense?

mvh

zaltmann

Endret av zaltmann
Lenke til kommentar

Nja, egentlig ikke. Sjekk hva opptakskravene er - de er somregel 3MX og 2 FY. Så vidt jeg er bekjent får man ikke det automatisk slik som du har lagt opp løpet. Hør med noen lærere om hvor mye matematikk du kan ta, og eventuelt hvordan det er å ta det du mangler som privatist. Som sagt kan du også ta et forkurs. Sjekk om høyskolen i gjøvik tilbyr dette.

Edit: typo

Endret av Lofnes
Lenke til kommentar
Nja, egentlig ikke. Sjekk hva opptakskravene er - de er somregel 3MX og 2 FY. Så vidt jeg er bekjent får man ikke det automatisk slik som du har lagt opp løpet. Hør med noen lærere om hvor mye matematikk du kan ta, og eventuelt hvordan det er å ta det du mangler som privatist. Som sagt kan du også ta et forkurs. Sjekk om høyskolen i gjøvik tilbyr dette.

Edit: typo

8040205[/snapback]

høyskolen i gjøvik tilbyr forkurs ja

Lenke til kommentar

Hvorfor ta påbygging før du går ut i lære? Jeg er lærling nå, og skal ta påbygging fra høsten av. Da slipper jeg 10 timer/uka, kun fordi jeg har vært lærling. Og skal du ta forkurs er det da ingen grunn til å gå påbygging i heletatt?

Lenke til kommentar
Hvorfor ta påbygging før du går ut i lære?

For du er ikke garantert skoleplasss på påbygg etter læretiden siden du da har brukt opp ungdomsretten.

8081811[/snapback]

Jo, men du er ikke garantert å få gå der du vil. Bor du i Oslo, så kan det hende de setter opp en slik klasse i Alta, og da må du reise dit.

Lenke til kommentar
Hvorfor ta påbygging før du går ut i lære?

For du er ikke garantert skoleplasss på påbygg etter læretiden siden du da har brukt opp ungdomsretten.

8081811[/snapback]

Jo, men du er ikke garantert å få gå der du vil. Bor du i Oslo, så kan det hende de setter opp en slik klasse i Alta, og da må du reise dit.

8082184[/snapback]

ok, men da er diskusjone slutt. Jeg har søkt allmenn...fant ut at jeg går for det siden jeg må selge lett mc'en min visst jeg skal på hybel 2.året...

mvh

zaltmann :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...