lockdog Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Har gått til ikkjøp av en xbox på grunn av at jeg trengte et mediacenter, og xbox er vel den billigste (og beste?) man får tak i. Kjøpte en brukt en med executer 2 chip. Dashet den bruker er evox greiene. avalaunch ligger også inne, men er ikke i bruk. Så. Jeg la inn xbmc2 og testa det, og det funker fint. Men hvordan får jeg xboxen til å boote xbmc som standard dash? Lenke til kommentar
mago Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 http://www.xboxmediacenter.com/wacko/dashi...llsetupv2?v=8s1 Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Jeg finnner ingen xboxmediacenter.xml i XBMC mappa mi, og det virker som den burde ha vært der.. Lenke til kommentar
Daje.P Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Jeg finnner ingen xboxmediacenter.xml i XBMC mappa mi, og det virker som den burde ha vært der.. 8057850[/snapback] Gamle versjoner brukte den fila, den er borte nå. En eller annen gang ikke så altfor lenge før 2.0 release ble strukturen endret, og denne brukes ikke mer. Den "offisielle" wikien for xbmc ligger her, bruk den i stedet: http://www.xboxmediacenter.com/wiki/index....r_Online_Manual Lykke til, det finnes ikkeno kulere enn xbmc Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Metoden for å endre dash er litt varierende basert på hvilken Mod du har så jeg tør ikke si noe om hva som ligger hvor på din Xbox slik at du får gjort det på den elegante måten, gjør det derfor heller på den litt styggere, men trygge måten: P.S: Dersom det finnes noen måte for deg å boote til Avalaunch uten bruk av boot-disk så trenger du ikke lage noen XBMC bootdisk. Da kan du bruke Avalaunch isteden (hvis du er kjent med bruken av det da). 1) Lag deg en boot-disk med XBMC på. (Dvs en Xbox ISO som kun inneholder de filene som ligger i XBMC2 folderen) Bruk f.eks. Craxtion for å lage denne. Hvis du mener du ikke har behov for noen XBMC bootdisk i fremtiden så kan du jo brenne den på en DVD +rw plate. 2) Start xboxen din med boot-disken i DVD-skuffen. 3) Finn Evox-Folderen din i filbehandleren til XBMC og gi EvoX folderen et nytt navn 4) Legg XBMC folderen der hvor EvoX opprinnelig lå (hvis det er nok plass - det bør være det), med samme navn på folder og på XBE-fila i denne. (Dette kan bety at XBMC blir liggende i en folder som heter EvoX og med en XBE som heter EvoX.XBE o.l., med andre ord ikke så vakkert, men det bør i alle fall fungere) 5) Hvis du har lyst til å ta vare på gamle EvoX dashboardet ditt som en App: Flytt det over til Apps-folderen din. (Husk å kalle XBE fila for default.xbe da, dersom den ikke allerede heter dette.) 6) Ta ut DVDen fra skuffen og reboot maskina. 7) Funka det? Hvis ja er det bare å nyte XBMC som Dash, hvis nei kan du slenge inn XBMC boot-disken din igjen og flytte EvoX folderen tilbake der den lå tidligere (og med samme navn på XBE som tidligere) så får du tilbake EvoX dashboardet ditt. Så får vi evt heller ta det videre derfra. Endret 2. mars 2007 av Asmodeus Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 Takk Asmodeus, skal prøves i dag. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 (endret) Men xboxen vil jo overhode ikke boote discen :S Nero sier det er et cd-image, er det riktig, eller burde det vært et dvd-image? Jeg har brent det image på cd-rw, cd-r og dvd+r og intet funker. Vil ikke boote. Noen som vet hvor evox mappa ligger? Finner den ikke noen steder. Verken C, D, E eller F. Skal C og D være kliss like? Endret 3. mars 2007 av lockdog Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 (endret) Men xboxen vil jo overhode ikke boote discen :SNero sier det er et cd-image, er det riktig, eller burde det vært et dvd-image? Jeg har brent det image på cd-rw, cd-r og dvd+r og intet funker. Vil ikke boote. Noen som vet hvor evox mappa ligger? Finner den ikke noen steder. Verken C, D, E eller F. Skal C og D være kliss like? 8069118[/snapback] For det første så trenger du ikke egentlig bootdisken. Den er kun et "sikkerhetsnett" som er kjekt å ha dersom Xboxen din IKKE fungerer når du har kommet til punkt 7. Som jeg sa tidligere så er det mulig å bruke Avalaunch også til å kopiere filene (og endre navn på dem) problemet er bare det at du risikerer at xboxen din ikke vil boote til HDD i det hele tatt etter endringen, og da kan det være fint å ha en bootdisk å redde seg i land med slik at du kan gjøre om de endringene du gjorde tilbake til slik det var før du gjorde endringen. Dersom du er villig til å sjanse på at det går (og så heller får laget deg en bootdisk etter at ting evt har gått til ...) så kan du bruke avalaunch til å endre navn på foldere og slikt. En annen mulighet (hvis du misliker Avalaunch) er å lage en ekstra kopi av XBMC f.eks. på E-disken og bruke den til å gjøre endringene. (Så lenge du ikke bruker noen av de programmene du har tenkt til å flytte på så burde det gå greit. men det er litt håpløst å flytte på et program akkurat mens du er inne og jobber i det, det var en annen av årsakene til at jeg foreslo en boot-disk) Når det gjelder CD-r og CD-rw så er det noen av DVD-spillerne i xboxene som sliter litt med dem. Derimot burde DVD+r funka uansett så da er jeg litt usikker på hva som er galt. Hva gjorde du? Det jeg ville gjort er å legge XBMC i en folder på maskina di, f.eks. C:\XBMC, deretter ville jeg brukt Craxtion til å lage en .ISO fil av alt som ligger i XBMC katalogen. Til slutt ville jeg brukt imgburn/dvd-decrypter/Nero/whatever til å brenne denne ISO fila enten til en CD+-rw, eller hvis det ikke funker - til en DVD. Husk at Xboxen kan ikke lese CD/DVD som er brent for bruk på en PC. Dersom PC'en din klarer å lese innholdet av CD'en så vil ikke Xboxen klare å lese det (og motsatt) Dette kommer av at filsystemet til Xbox er FATX og filsystemet til windows XP er NTFS. Du må brenne en FATX .ISO for at xboxen skal kunne lese den, og det er der Craxtion kommer inn i bildet. den lager FATX/xbox ISOer. P.S: Før du leser videre bør jeg gjøre deg oppmerksom på at når jeg ba deg endre navn på EvoX folderen så var det en annen måte å si: Ta en backup av EvoX folderen. Jeg mistenker at du ikke har noen EvoX folder så da er det alle EvoX filene du må ta backup av isteden ettersom du ikke får tatt noen backup ved å endre navn på en folder som ikke finnes!! Når det gjelder lokasjon av evoX så mistenker jeg at det ligger på root av C-disken din. (altså at det ikke finnes noen folder som evox ligger i) Bruk filexploreren i XBMC og prøv å klikke på de .XBE filene som ligger på rota av C-disken din. Se hva som skjer. Hvis EvoX starter så har du (mest sannsynlig) funnet den .XBE fila som starter EvoX dashboardet ditt. og da er det denne fila du må bytte ut med XBMC fila. Pass på at du ikke overskriver noen av filene som ligger på rota av C-disken det kan du komme til å angre VELDIG på. Selv den XBE fila som du skal erstatte med XBMC XBE fila må du huske å ta en backup av. Jeg hadde håpet at det IKKE var slik fordi det i så fall betyr at du må legge hele XMBC strukturen ned på rota av C-disken din... XBMC inneholder en hel haug med foldere så det blir veldig uoversiktlig og lite lekkert. Men heldigvis finnes det veier rundt det: http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=220144 Legg merke til at det som står etter "NEXT PART OF TUTORIAL IS OUTDATED AND ONLY KEPT FOR NOSTALGIA" er den samme fremgangsmåten som mago postet. Og som d-s-j sa så er den infoen oppdater etter en eller annen nyere versjon av XBMC (er usikker på nøyaktig når endringen skjedde) så det er de to første fremgangsmåtene du må benytte siden du har en ny versjon av XBMC. Ellers må jeg innrømme at jeg heller hadde installert en gammel versjon av XBMC (MED xboxmediacenter.xml fila) enn å legge hele XBMC strukturen ned på rota av C-disken - that's just me. Skal C og D være kliss like? C er den disken som MSDashboardet ligger på. De fleste modder legger også det modda dashboardet her. Men noen (deriblant Krayzie NDure som jeg bruker) legger dashboardet inn i en folder som f.eks. heter E:\Dashboard (Legg merke til at navnet her er generelt så alle dashboard hører like mye "hjemme" der - vakkert ikke sant? ) D er DVD-spilleren din. Alle filene du finner under D er de filene som ligger på den DVD'en som ligger i DVD skuffen. Dersom du tar ut DVD-skiva så vil ikke D inneholde noen filer i det hele tatt. Så nei... C og D skal ikke være kliss like. I det hele tatt er det mye som ligger på C som skal få ligge der i fred. Endret 3. mars 2007 av Asmodeus Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) det er lettere å lage en bios til xboxen, der du bestemer hvilken dashbord du vil bruke, alt ligger på xbox-scene.com, jeg brukte m8-biosen for å starte XBMC først. da slipper du også å flytte på filene du har inne, du også bare legge inn Biosen på c, slik at den oppdatere der vis Evo-X... Endret 8. mars 2007 av killerboy85 Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg brukte en shortcut maker og lagde en shortcut til e:\apps\xbmc\default.xbe, gav den navnet evoxdash.xbe, og overskrev den evoxdash.xbe fila som lå på C, og alt funket som det skal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå