Hundremeterskogen Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Jeg kjenner en som ikke har noen sosiale antenner i det hele tatt... F.eks: Vi hadde noen tyske utvekslingsstudenter på besøk og det han valgte å snakke om var hitler og andre verdenskrig (fordi de var tyske)... 8041744[/snapback] Jeg tror ikke jeg har sosiale antenner, fordi jeg skjønte ikke hva som var så ille med det Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Det er et emne som tyskerne trolig ikke er så glad i å prate om. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Å ha sosiale antenner for meg er å føle/se på andre hva de tenker og føler. Altså halvt menneskekjenner og tankeleser. Du forstår hvilken sosial stemning som ligger i luften. Veldig nyttig å ha for å slippe å drite seg ut i en samtale. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Du trenger ikke være tankeleser for å ha sosiale antenner. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Skal vi være pirkete så kan vi jo først og fremst slå fast at det finnes ikke tankelesere Men du skjønte sikkert hva jeg mente. Å ha antenner som plukker opp og føler hva som er riktig å si til enhver tid. Tolkning av kroppsspråk o.l. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Det å ha sosiale antenner, er å kunne fungere godt sammen med andre mennesker. En person med høy sosial intelligens, skjønner seg på sosiale reaksjonsmønstre. 8044346[/snapback] Litt uenig i det først, men det andre du sier er jeg enig i. Jeg vil tro at det å ha sosiale antenner er at man plukker opp de signaler som er rundt deg. Og at du klarer å identifisere dem. Så går det over på sosial intelligens. Hva gjør man med den informasjonen antennene plukker opp. Her vil jeg skille på to ting: Vet man hva man skal/kan gjøre og la være å gjøre det. Enten man ikke bryr seg, har talmodighet, likegydlighet. Eller vet man ikke hva man skal/kan gjøre og ikke gjør noe, evnt. gjør noe feil pga av dette. Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Jeg kjenner en som ikke har noen sosiale antenner i det hele tatt... F.eks: Vi hadde noen tyske utvekslingsstudenter på besøk og det han valgte å snakke om var hitler og andre verdenskrig (fordi de var tyske)... 8041744[/snapback] Jeg tror ikke jeg har sosiale antenner, fordi jeg skjønte ikke hva som var så ille med det 8044562[/snapback] Ikke jeg heller. Hitler var jo østerriksk. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Jeg velger å kommentere eksempelet med Hitler og tyskerne: Ja, det er mye mulig at man har dårlige sosiale antenner når man kommer med et sånn utsagn. Men en person som etter min definisjon har dårlige sosiale evner, ville bare ungått tyskerne. Vedkommende ville ikke vært i stand til å innlede en samtale. Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Du putter tyskerne i bås. Jeg kjenner flere greie tyskere. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Du putter tyskerne i bås. Jeg kjenner flere greie tyskere. 8045985[/snapback] Ja, er du gal :) :)Tyskerne er jo tøffe, vurderer faktisk å flytte dit når jeg blir eldre. Med "tyskerne" mener jeg de tyskerne som kom på besøk, som ble fortalt om Adolf Hitler osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå