Gå til innhold

Hvilken antennekabel skal man kjøpe til LCD TV?

Anbefalte innlegg

Jeg er iferd med å bestille meg en 40' LCD TV, har forstått det slik at disse tv'ene er veldig sensitive for gode signaler, enten det er digitale eller analoge.

Fra DVD spiller blir det HDMI, såvidt jeg vet er dette den beste løsningen.

Hva med signalkabelen fra anntenneuttaket i veggen? finnes det bra løsninger her?

Jeg er avhengig av en kabel som er 8-10 meter, har det noen betydning for signalet/TV-forholdene?

Kom gjerne med tips om hvilke antennekabler som er å anbefalle.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv har jeg nok i underkant av 10 meter jeg også fra antenneuttak til TV. Bruker 2 stk antennekabler fra Monster (koblet sammen en 6 meter og 4 meter).

Har digital-tv fra GET og signalstyrken inn til boksen ligger på rundt 94% mens kvaliteten er på mellom 99-100%.

Har ikke prøvd andre kabler enn de fra Monster så jeg vet ikke om det egentlig har noe å si. Men jeg er i alle fall fornøyd med de jeg bruker i dag.

Lenke til kommentar

Sikkert brukbar den også. Men jeg har som sagt kun erfaring med kablene fra Monster.

Skulle også tro at det ville svekke signalkvaliteten vesentlig ved å skjøte to kabler, men det gir faktisk ingen merkbare forskjeller. Gikk i alle fall greit for min del å skjøte en 6 meter og 4 meter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...