Gå til innhold

Installere 2 OS på pc


Anbefalte innlegg

Hei

Tenkte å ta en full cleanup på maskina mi, og tenkte derfor å kjøre 2 OS i dualboot; XP Pro og en eller annen Linux-distro.

 

Spørsmålet er....hvilken distro? Kjører Fedora 6 på servern, og tenkte du kunne være morsomt med noe annet på pc'n...noe jeg kan teste ut diverse spill på, kanskje litt musikk og film, og torrents. Så en demo på Mandriva 2007, men denne koster vel penger. Det så ihvertfall fett ut. Noe som ligner på den kanskje?

 

Har en kraftig pc, så systemressurser skal jeg ha nok av. Har også et rimelig bra Radeon skjermkort, så det burde ikke være noen begrensninger der.

 

Det viktigste kravet er vel at man kan spille "Windows"-spill på den. Gjerne muligheter for litt fet dekstop-modding også.

 

Kom med forslag.

 

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Tenkte å ta en full cleanup på maskina mi, og tenkte derfor å kjøre 2 OS i dualboot; XP Pro og en eller annen Linux-distro.

 

Spørsmålet er....hvilken distro? Kjører Fedora 6 på servern, og tenkte du kunne være morsomt med noe annet på pc'n...noe jeg kan teste ut diverse spill på, kanskje litt musikk og film, og torrents. Så en demo på Mandriva 2007, men denne koster vel penger. Det så ihvertfall fett ut. Noe som ligner på den kanskje?

 

Har en kraftig pc, så systemressurser skal jeg ha nok av. Har også et rimelig bra Radeon skjermkort, så det burde ikke være noen begrensninger der.

 

Det viktigste kravet er vel at man kan spille "Windows"-spill på den. Gjerne muligheter for litt fet dekstop-modding også.

 

Kom med forslag.

 

 

 

mvh

Pantera

8039365[/snapback]

 

 

 

Ubuntu er jo et godt alternativ.. Mange Windows spill funker via Wine, Cedega eller crossover office, og desktopmodding går fint d også...

Lenke til kommentar
jeg innså akkurat nåh at det eksisterer kanskje 3 millioner sånne tråder på dette forumet.

8046784[/snapback]

 

Ikke flere :p

 

Ubuntu er lett å installere hvertfall :)

Og det er bra støtte for nvidia kort hvertfall, men det er også ati drivere i pakesystemet.

Lenke til kommentar
Gnome er mer brukervenlig og fokuserer mer på estetikk enn funksjoner, i manges øyne er Gnome penest.

8054041[/snapback]

 

Har prøvd Suse med KDE og Fedora med Gnome, og synes helt klart Gnome "ser best ut".....mer ryddig ihvertfall. Men om den ene er teknisk bedre enn den andre skal jeg overhodet ikke uttale meg om :) ...det får andre gjøre.

 

Men satser på Fedora 6 på pc'n også...har jo alle cd'ene liggende, og rett og slett digger YUM.

 

 

Pantera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...