Inaktiv bruker 2 Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Denne tråden inneholder ikke en spesiell problemstilling, men jeg lurer på om noen har noe å bidra med her? Jeg har vært litt passiv med tanke på å søke jobb i året som gikk (når jeg var 17) med tanke på at så mange muligheter åpner seg når man blir 18 - eller gjør det faktisk det? Jeg har i alle fall tenkt å søke ny jobb som jeg kan starte i så fort jeg er 18, dvs om 1,5 måned. Problemet er å finne ut hvor jeg skal søke. Jeg trenger en deltidsjobb med rundt 25% stilling, dvs rundt 8-10 timer i uka? Jeg har kun en tidligere erfaring, det er en 4 ukers sommerjobb på et stort forsikringsfirma hvor jeg fikk med meg attest og en rosende anbefalelse som er god å ha. Jeg er på utkikk etter en jobb i Oslo eller Akershus, gjerne i/nær Follo eller sentralt i byen. Vet noen om noe egner seg for meg som 18-åring? Har du sett noen egnede stillinger som du ikke har tenkt å benytte seg av selv? Jeg er veldig interessert i sport/idrett og kunne tenkt meg en selgerjobb på en sportsbutikk eller eventuelt noe datarelatert. Hvordan er situasjonen her, er det mangel på selgere i sportsbutikker, overflødig av folk med samme tankegang som meg eller like ettertraktet som hvilken som helst annen jobb? Hva er drømmejobben jeg burde gå etter? Skal jeg se meg fornøyd med uansett hva jeg finner? Hvor skal jeg lete? Takker for all hjelpen jeg kan få! Hilsen fortvilt 17-åring. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Møt opp personlig med generell søknad og CV hos de stedene du ønsker jobb. Snakk med sjefen eller daglig leder, og presenter deg fra din beste side. Ikke bli nedbrutt hvis du får negativ tilbakemelding (hvis du i det hele tatt får tilbakemelding). Gjør det beste du kan, så er du nesten garantert jobb. Lenke til kommentar
smy Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 spør i butikker, På lager osv husk du ikke være så veldig kresen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå