bjoen2 Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Er kjempelei av forstyrrende viftestøy. Vurderer vannkjøling, men vil det ikke støye fra vifte på radiator samt i strømforsyning? Noen erfaringer? Så tidligere denne uken et sted på "nettet" der en kar (tror han var dansk???) bygde vannkjøling. Radiator m/2 vifter integrerte han i toppen av kabinettet. Var lærerikt med mange gode bilder, men har mistet "adresse" er det noen som har sett det samme som meg, som fortsatt "sitter" på adressen? På forhånd takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 "nei" fordi de fleste gjør det akkurat "sånn". "" Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Vil anbefale deg å lete litt i forumet, du finner sannsynligvis svar på det meste du lurer på. "søk"-funksjonen er til for å brukes :smile: Lenke til kommentar
bjoen2 Skrevet 8. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2002 Søk funksjonen er til for å brukes?? Bedre med ingen svar....enn svar som ikke er til nytte! Har sittet noen timer foran skjermen for å finne igjen den gode og velforklarende avhandlingen om montering av vannkjøling jeg kom over for noen dager tilbake. Har desverre rotet bort adressen, hadde et lite håp om at andre kunne ha sett det samme som meg? Ser stadig noen blir avfeid med "SØK" er til for å brukes o.s.v. Jeg personlig har vært igjennom det uten å finne akkurat det jeg ønsket.......... la derfor inn en forespørsel her! Så vennligst bedre med ingen svar, enn.........! Lenke til kommentar
serok Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 jeg skal selge vannkjølinga mi den er komplett bare å sette inn enklere blir det ikke. den der stille. vifter følger med... http://bruktmarked.overklokking.no/marked/...query=retrieval _________________ amd duron 1.2G @ 1413 amd pro waterkitt 2*papst 80*80 12db ++ gforce 2 ti 500xp 501@274 64 mb 4.0 ns ddr golden 40 gb hd msi k7t raid turbo 3.0 1Gb sdram 133 [ Denne Melding var redigert av: serok på 2002-12-08 12:42 ] Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Vifta i PSU vil fortsatt bråke ja, såfremt du ikke gjør noe aktivt med PSU. Vifte på radiatoren vil gi fra seg lyd ja, men her kan du bruke store 120mm vifter som på et lavt turtall vil pushe mye luft i forhold til små 60 og 80mm vifter samtidig som 120mm viftene er mer stillegående. Den sida du tenkte på var nok http://www.overclocking.dk (BOOKMARK!) Hvis det eneste du er ute etter er å få en stille PC er IMO luftkjøling et bedre valg enn vann. Vann er overlegent når det kommer til støy/ytelse forhold, men er ikke overlegent på støy. Både pumpa og viftene vil være støyfaktorer i et vannkjølt system. Lenke til kommentar
serok Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 kan ikke si at 12db papst vifter bråker så mye på 7 volt akkurat vannpumpen er også ikke så mye bråk av . ville hørt det viftesystemet som er like stille som vannkjøling. jeg har vannpumpa inne i vanntanken så den dempes jo en del der. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Må si meg enig med serok her. Etter min oppfatning er det lettere å redusere støy ved å montere vannkjøling, enn ved å "sloss" med de forskjellige kjøleviftene i et luftkjølt system. Luftbehovet gjennom en vannkjølt maskin vil være vesentlig mindre, og dermed kan man faktisk utelukke kabinettvifter. Enkelte vil kanskje protestere nå, og etterlyse luft for kjøling av GPU etc. I de fleste tilfelle vil PSU-vifta sørge for tilstrekkelig luftgjennomstrømming, og benytter man attpåtil et stillegående PSU, så blir støynivået behagelig lavt. Jeg vil tro at man må slite litt for å oppnå det samme i et luftkjølt oppsett. Vannpumpe og 120mm radiatorvifte® er i utgangspunktet ganske stillegående, og riktig montert vil støy fra disse komponentene praktisk talt ikke eksistere. Lenke til kommentar
serok Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 jeg bruker 80*80 vifter på radiatoren. stille. kunne sikkert fått bedre temp med 120 vifter. lenge leve papst.12db Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Quote: Den 2002-12-08 13:37, skrev MrA|:Hei Skrue! Heisann ja! Jeg er her fremdeles... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå