Nauz Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Hei. I forbindelse med skolen skal jeg lage et pc kabinett. Skal lage kabinettet av hobbyplater som er 2cm tykke. Kabinettet vil få en "vanlig" form. Har noen spørsmål til dere: 1: De "vinduskitta"(plexi) de selger på microplex, er de kun beregnet vanlige kabinetter og hvordan fester man de? 2: Har noen et forslag til hvordan sidedøren kan tas av og på, uten å måtte skru ut og inn skruer i treverket? Håper noen kan hjelpe meg litt her! Har btw laget tegning i sketchup men har ikke fila på denne pcen! mvh Mr.Nauz Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) 1. Det med en list som legges rundt vinduet. Den blir liggende mellom vinduet og sidedøra..(tror jeg?) Som kan bli litt vrient med 2cm tykt treverk 2. Hengsler med en slags lås? Mvh Espen. Endret 27. februar 2007 av Espen56 Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Siden du skal lage av 20 millimeter tre, kan du frese ned et spor på kanskje seks milimeter (kommer an på tykkelsen på plexien), legge lim i det nedfreste, og så legge plexiglasset nedi. Plexi til trekabinett kjøper du ikke på Microplex (de hadde ren plexi før), men hos en glassmester som du ganske sikkert har i nærheten Goscinny Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 På trkabinettet jeg lagde Tok jeg fres og freste så dypt at plexien lå på samme høyde som treverket. Jeg brukte en skrue i hver hjørne små skruer.. Ble ganske bra det egentlig. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Har bestemt meg litt mer nå. Tror jeg skal bruke plexi på hele den ene siden! Enkelt og lage samt tror det kan bli ganske stilig takk for svar! Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Var et skole prosjekt så får sikkert plexi av skolen... Vi fikk ta så mye plexi vi bare ville på gamle skolen min.... Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Du kan jo lagge spor i bunn front og topp og skyve inn plexin fra baksiden, så slipper du lim skruer hengsler osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå