co2 Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Jeg trenger å vite hvordan poengsystemet for tennis fungerer før i morgen. Dette må skje litt fort da jeg er noe ekstremt dårlig(helse) og blir bare enda dårligere. Anyone? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Okey, nå skjønte jeg ikke helt hva du mente da du skriver "Dette må skje litt fort da jeg er noe ekstremt dårlig(helse) og blir bare enda dårligere" Folk med ekstremt dårlig helse har vel ikke så stort behov til å spille tennis. Og isåfall er det vel bare for å mosjonere, og hvem trenger poeng da? Uansett, slik som jeg har skjønt det (spiller ikke selv, så vet ikke). Man teller (I hver set, eller game eller hva det kalles XD) 15-30-40 Det er da istedefor 1-2-3 av en eller annen grunn. Uansett, så må man vinne med 2 poeng, så hvis det står 40-40 (A40), så må en person vinne to på rad før han har vunnet. Selv om han får ett poeng, teller man ikke over 40. Man får lissom 40(fordel)-40, og hvis han uten fordelen vinner, står det A40 igjen. Litt vanskelig å forklere. Sikker på at ett søk på google/wikipedia hadde gitt deg svaret du leter etter ^^ Lenke til kommentar
co2 Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Okey, nå skjønte jeg ikke helt hva du mente da du skriver "Dette må skje litt fort da jeg er noe ekstremt dårlig(helse) og blir bare enda dårligere" Folk med ekstremt dårlig helse har vel ikke så stort behov til å spille tennis. Og isåfall er det vel bare for å mosjonere, og hvem trenger poeng da? 8038901[/snapback] Skal egentlig ha holdt en gymtime for andre elever i morgen, men er blitt så dårlig. Så jeg trengte reglene for en annen personen som også skulle være med å styre. Lenke til kommentar
Cannabiskopen Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Det er alltid server som teller hvis dere ikke har dommer, og dere dømmer for hver deres side. Nå som Mixy har forklart hvordan poeng systemet i et game er skal jeg forklare deg med games og set. I kamper for menn på høyt nivå og i store turneringer er det normalt best av 5 set. Altså må en av spillerne vinne 3 set. I hvert set er det 6 game. Hvis det står 5-5 i game i et set må man vinne med to på rad. Hvis det står 6-6 i game, spiller man noe som kalles tie-break. Dette er et siste game for å avgjøre hvem som har vunnet settet. Et tie-break spilles, men at det er første man til 7 poeng. Første mann server et poeng. Så server andre mann 2 poeng. Så server første mann 2 poeng, så server andre mann 2 poeng o.s.v helt til en har fått 7 poeng. Altså første mann server 1 poeng og så bytter de på å serve etter hvert 2 poeng. For hvert 6 poeng spillt er det sidebytte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå