Dahl Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Hei, Jeg bruker i dag DnB Nor Intro med Visa Electron. Jeg vil imidlertid gjerne bytte bank av mange årsaker, men hvilke alternativer har jeg når jeg enda ikke er fylt 18? Jeg vet at jeg ikke kan ha Visa, MasterCard eller liknende før jeg fyller 18, men det finnes vel flere banker i Norge som tilbyr Visa Electron-kort? Hvordan er det med dette i Skandiabanken? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 De aller fleste banker har vel slike "ungdomskontoer" med VISA electron. Hvis du vil ha nettbank kan du også be om dette, men da må du nok ha med deg forelder for underskrift/samtykke. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Jeg har postbanken Leve Ung. Gebyrfritt og med gratis nettbank. Foreldrene måtte være med og underskrive og vi måtte ha med en fødselsattest. Endret 28. februar 2007 av Knut_ Lenke til kommentar
paroa Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Du kan søke om og få visa kort etter 3 mnd eller noe i dnb nor. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Du kan søke om og få visa kort etter 3 mnd eller noe i dnb nor. 8048309[/snapback] Tre måneder etter hva? Det er egentlig ikke Visa-kort jeg er ute etter, jeg er bare ute etter å skifte bank. Helst til Skandiabanken, men slik jeg har forstått det operer de med en absolutt 18-års aldersgrense. Lenke til kommentar
agasøster Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Prøv Nordea, når jeg ble 16 så sendte dem nytt kort til meg og på det var det Visa elektron. Fantastisk og ha når en er under 18 Lenke til kommentar
paroa Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Du kan søke om og få visa kort etter 3 mnd eller noe i dnb nor. 8048309[/snapback] Tre måneder etter hva? Det er egentlig ikke Visa-kort jeg er ute etter, jeg er bare ute etter å skifte bank. Helst til Skandiabanken, men slik jeg har forstått det operer de med en absolutt 18-års aldersgrense. 8048336[/snapback] 3 måneder etter at du opprettet kontoen. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 http://nordlandsbanken.no/ sier jeg bare. Der får du VISA selv om du er 16 (så lenge du har foreldre som skriver under). Helt vanlige priser ellers; 2kr ved kjøp i butikk, gebyrfritt uttak i DNBs minibanker. Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 3 måneder etter at du opprettet kontoen. 8048428[/snapback] De fleste krever nok ikke bare at du har hatt kontoen hos dem i 3 mnd, men at du har hatt lønnsinngang/studielån på kontoen i 3 mnd. Dette gjelder stort sett ikke for totalkunder. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Nordea har veldig gunstige betingelser på deres Ungdom-fordelsprogram. De gir Visa Elektron-kort og tilbyr gratis uttak og nettbank. Når du fyller 18, får du tilbud om Check-In-fordelsprogrammet, som etter min mening, er Norges desidert beste fordelsprogram for de mellom 18 - 28år og studenter/elever. Inegn årsavgift på Visa, gratis nettbank, gratis uttak i hele Norden og veldig gunstige lånebetingelser den dagen du skal ta opp lån. Anbefaler at du titter på nevne fordelsprogrammer Endret 5. mars 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Har hatt Visa Electron med DnB i snart 7 år, og har også nettbank. Hva er det som du ikke liker med DnB? Bare nysgjerrig. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Har hatt Visa Electron med DnB i snart 7 år, og har også nettbank. Hva er det som du ikke liker med DnB? Bare nysgjerrig. 8081110[/snapback] Altfor høye gebyrerer og elendig nettbank. På begge disse punktene er Skandiabanken mye bedre (null gebyrer og en helt genial nettbank). Lenke til kommentar
deleder Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Gebyrer? Er vel ikke spesielt mye? Med DNB så er det gratis med varekjøp. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Gebyrer? Er vel ikke spesielt mye? Med DNB så er det gratis med varekjøp. 8083401[/snapback] Det koster 7 kr å ta ut i andre bankers minibanker og 25 å ta ut i minibank i utlandet. For brukere av Skandiabanken er dette gratis. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 hvor ofte er man det da? I utlandet, hjemme kan du jo ta ut gratis i butikk. Uttak i butikk i utlandet tror jeg heller ikke er ille. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 3 måneder etter at du opprettet kontoen. 8048428[/snapback] De fleste krever nok ikke bare at du har hatt kontoen hos dem i 3 mnd, men at du har hatt lønnsinngang/studielån på kontoen i 3 mnd. Dette gjelder stort sett ikke for totalkunder. 8081049[/snapback] Derfor jeg skrev at man kunne søke etter 3 måneder.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå