Fjelldal83 Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Hei! Etter en lengre samtale med Interfoto viser det seg at støvkornene som jeg trodde var på enten speil eller bildebrikke er visst i selve søkeren. Hos Interfoto skal de ha nesten 1000 kroner for å fikse det, noe som er uaktuelt for min del. Derfor lurer jeg på om dette lar seg gjøre selv? Har alt av verktøy, men avventer litt for å høre hva dere har å si om saken. Takker for svar Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Nå har det jo ingen innvirkning på bildene, men hvis du vil kan du ta ut mattskiven (festet med en slags klips, enkel sak) og prøve å blåse der med trykkluft el. jeg er dog ikke helt sikker på om du kommer til oppi selve søkeren.. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Jeg har tenkt å selge kameraet og jeg vil at det skal være så perfekt så overhodet mulig, men å betale nesten 1000-lappen er uaktuelt. Jeg er usikker på hva du mener med mattskiven... Lenke til kommentar
pederk Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Speilet reflekterer lyset som kommer gjennom linsa opp på mattskiva, som så projiserer det du ser i søkeren. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Fant en grei guide, tror dere dette vil fungere? http://deanmalandris.com/D70_technical/Cle...using%20screen/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå