Megern Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg sa at jeg helst ville holde meg under 60 grader. Man kan fint gå over, men etterhvert kan man minske levealderen til cpu Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Min cpu blir ustabil om den kommer over 50 Lenke til kommentar
CoffeeBoy Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Ha lol. Var å forhørte meg i dag hos en forhandler om hva 6400 dual coren har som max anbefalt temperatur....og det er.. 95 grader C ! Så jeg burde ikke ha angst på 70 altså. Hehe, 70 på load. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Ha lol. Var å forhørte meg i dag hos en forhandler om hva 6400 dual coren har som max anbefalt temperatur....og det er.. 95 grader C ! Så jeg burde ikke ha angst på 70 altså. Hehe, 70 på load. 8243827[/snapback] Tror du vil møte throttle funksjonen rundtomkring de grader ja. Har prøvd å google spørsmålet, men jeg finner ingen svar. Noen som kan bekrefte throttle temp på disse CPU'ene fra Intel? Forøvrig er det flere faktorer som avgjøre ustabilitet hos en CPU. Det kan være enten for mye eller for lite strøm i kombinasjon med OC. Jeg har vanskelig for å tro at en CPU er ustabil "out-of-box", i såfall ville jeg ha levert den inn til garantifiks. Lenke til kommentar
jealei Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) vet dette er off topic men allikavel, vi satt og hadde projekt i klasse rommet og kom borti der på pcen hvor vifta blåser ut luft, og merka at den var veldig varm, jeg lasta ned en cpu temp prog og fant ut at den lå på 80 grader c idle Edit: glemte og nevte at dette var på de bærbare skolepcene, acer et eller annet Endret 26. mars 2007 av jealei Lenke til kommentar
andylove Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 vet dette er off topic men allikavel, vi satt og hadde projekt i klasse rommet og kom borti der på pcen hvor vifta blåser ut luft, og merka at den var veldig varm, jeg lasta ned en cpu temp prog og fant ut at den lå på 80 grader c idle 8244012[/snapback] Ikke helt umulig det. Offtopic er litt greit så lenge man ikke sporer av helt. Var hos en kompis av meg før jul i fjor og kikka på PC'en hans. Han hadde en barebone hvor dekselet var tatt av. Stock kjøler på full guffe (BIOS styrt). Så jeg tok av selve vifta, for jeg synes den kjørte litt heavy, selv ved null load. Under vifta lå det et tykt og meget pent (!) lag med støv. Det var omtrent blitt dannet om til et teppe, så tykt var det. Da var det snakk om liten load og idle temps på ca 60 grader. Etter rengjøringen og ny kjølepasta (AC5), så gikk temp ned med 20/25 grader. Det sier jo litt om hvor mye man må følge med på støvdannelse, være seg OC eller ei Lenke til kommentar
krroold Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg har en Cooltek Auras775 CPU vifte, overklokket til 2.8GHz og alt går stabilt. Kjørte også stresstest i 24 timer for å sjekke om alt var greit, og det var det Cpu`n har en idle temperatur på 40-42 grader og en load temperatur på 50-52 grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå