Gå til innhold

Hvordan få i seg mer fett?


mushi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker ikke pommes frites og har ikke klart å spise fisk på noen år, det er for fettete, men jeg elsker avokado :) Hvor mange burde jeg få i meg i uka? 2-3?

 

Det er litt slitsomt og ikke like smør, det er ganske vanlig å i værtfall kunne steke ting i det :wee:

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Mettet fett finner man i mat fra dyreriket og finnes blant annet i smør, flesk og ost.

 

Enumettet fett har en dobbeltbinding i fettsyremolekylene. Denne typen fett finner man stort sett i ulike matoljer, slik som mais-, raps- og olivenolje.

 

Flerumettet fett har to eller flere dobbeltbindinger i fettsyremolekylene. Denne typen fett finner du i bl.a. fet fisk som f.eks. laks og makrell, i tran og i soyaolje

 

Soya, raps og olivenolje er alle gode fettkilder.

Lenke til kommentar
Eggeplomme. Masse fett og vitamier :)

8038538[/snapback]

Pressa i meg egg og bacon til middag ista og det var like før jeg brakk meg. Stekte det i olje, men det hjalp ingenting. Skal ikke være lett å få i seg fett.

 

Xtra: så jeg kan spise trankapsler og alt ordner seg?

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Er du "for" tynn da, mener du selv?

8038557[/snapback]

Jeg synes selv ikke det, men typen synes jeg er litt for tynn hvis jeg skal få noe særlig med muskler. Har veid det samme siden u.skolen, men har gått opp 3 kg i muskler på to mnd. Tror ikke jeg klarer å få mer muskler hvis jeg ikke får i meg noe fett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...