Gå til innhold

Lage nytt design. Innspel?

Anbefalte innlegg

Ja, lenkene skal eg fikse. :)

Men, den fargen som du foreslo, den var nesten lik som fargen som er bak tekstbakgrunnen. Eg vil helst ha litt forskjel på dei fargene.

EDIT: Eg trur det er noko rart som skjer i PS. Når eg instiller fargen til #999999 og heller over med "maling", blir det blått! Kva i alle dager?!

Kva kan det vere?

Endret av Arne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, skal tenke over det, men no treng eg seriøst hjelp med PS! :p

Når eg fyller med fargen #999999, vert fargen på skjermen blå?!

999999 er jo ein mørk grå farge! *haster*

Hadde eigentleg tenkt meg litt lyse farger, om det let seg gjere. :)

Lenke til kommentar

Er paint bucket tool stilt inn med 100% dekningsgrad, da?

Det er mulig det skyldes at fargepalettet er begrenset i det bildet. Du kan jo markere hele bildet, kopiere, lage ei ny fil og lime det inn der. Deretter kan du lage et nytt layer og fylle det du vil med gråfargen.

Endret av attach
Lenke til kommentar

Image->Mode->RGB Color skulle ordne det meste :) Når man lagrer som gif lagres kun de fargene som trengs, derfor kan man ikke begynne med farger som gif-filen ikke inneholder. Derfor må man skifte til RGB Color (noe som også åpner opp for layers igjen).

Når man er ferdig kan man selvfølgelig lagre som gif igjen.

Lenke til kommentar

Se der, ja. Det gjorde seg med #f5f5f5 :)

Du anser det som ferdig, men jeg slenger med et par tips til likevel:

- Gjør teksten litt mindre.

- Øk linjeavstanden.

- Gjør tekstområdet til venstre ca. 100 px bredere.

- Vurder enda en farge som passer til det blåe. Den kan du f.eks. ha på lenkene eller overskriftene.

Endret av attach
Lenke til kommentar

En ting som _kan_ være feil er måten du har satt både text-align og float til left i linken. text-align og float brukes ikke om hverandre på denne måten.

Men... jeg har vært borti samme problem flere ganger selv, og det har noe med bruken av float:left på elementer med br mellom. Prøv å fjern både float:left og text-align:left fra a og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Nja, cyclo, det hjalp ikkje... Då vart det midtstilt.

Men veit du kva? Eg satte text-align til left i #content_right, og voila! :)

Attach: Tusen takk for all hjelpa du har gitt meg på dette prosjektet! Det med 100px meir skal eg vurdere, men ikkje akkurat no. Ja, eg har nok heilt klart ein jobb å gjere med tanke på hover og tekstformatering.

Btw, kjøpte den nyeste plata til Red hot chili peppers i dag! Stadium Arcadium. Kjempebra! :D

Lenke til kommentar

Pass på at du ikke åpner for offtopic diskusjoner, Arne. Har sett noe lignende i flere av postene dine.

Hvis jeg skal komme med kritikk, må det bli på headeren din. Fonten du har brukt falt ikke helt i smak ;)

Edit: Feil smiley.

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...