Arne Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Hei! No når det går mot lysare tider, har eg tenkt til å lage meg eit lysare design enn det gamle (det var grått og mørkt). Blå og kvit skal vere med i biletet. Eg har laga eit utkast. Kom gjerne med forslag til korleis eg skal forbetre det. Må jo og ha ein plass til å ha lenkene på sida. (Til bileter, om meg, gjestebok, cp osv...) Er dette noko de meiner eg kan fortsetje på? Eg set svært pris på innspel og kritikk, eg har veldig gjerne lyst til å lage meg eit nytt design no! Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Nei. Dette er absolutt ikke noe å fortsette på. Du vil få store problemer med tekst over en viss høyde, pluss at designet - for å si det rett ut - var grisestygt. Jeg skjønner idéen din, men den er alt for dårlig gjennomført, dessverre.. Foreslår at du begynner på nytt, og ikke ser tilbake på den der i det hele tatt. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Nei. Dette er absolutt ikke noe å fortsette på. Du vil få store problemer med tekst over en viss høyde, pluss at designet - for å si det rett ut - var grisestygt. Jeg skjønner idéen din, men den er alt for dårlig gjennomført, dessverre.. Foreslår at du begynner på nytt, og ikke ser tilbake på den der i det hele tatt. 8037759[/snapback] Du er så slem når du har rett Gjesper --- Tenk mer på innholdet du skal ha. Ditt første design bør være så enkelt som mulig, whitespace er din venn. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Takk for at de svarar, i det minste! No har eg laga eit nytt utkast. Det er jo myyyyykje enklare enn det fyrste utkastet eg laga, eg veit ikkje om det var dette du tenkte på, orsus. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Derja, det var mye bedre. Whitespace design betyr at man bruker luft mellom elementer til å designe. Min egen blog er sån, fordi jeg ikke er så flink til å designe selv Den ser grusom ut i IE, men det er fordi jeg ikke har IE Lenke til kommentar
Arne Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Hehe, flott! Har laga eit nytt utkast her, med litt forskjel frå det eg viste i stad. Utkast 3 Lenke til kommentar
ScratchMyTail Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) Hehe, flott!Har laga eit nytt utkast her, med litt forskjel frå det eg viste i stad. Utkast 3 8039055[/snapback] Det der ser bedre ut! Men skal jeg gi deg et tips ta en kikk innom disse sidene: www.webcreme.com og http://www.photoshoplab.com/web20-design-kit.html Der har du noe inspirasjon mvh ScratchMyTail Endret 27. februar 2007 av ScratchMyTail Lenke til kommentar
Arne Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Takk for det, no har eg endra litt på headeren. Takk for linkane. Eg har brukt same skrift, men eg har laga eit "spegel". Utkast 4 Nokre fleire innspel? Hadde vore fint å få det no, sidan eg har lyst til å bruke ein del tid til å kode dette i morgon. Det tek sikkert eit par timar... Takk for alle som har vore så greie å svare til no. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Personlig syns jeg du bruker alt for mye plass på designet. Husk det er ikke alle som sitter på 21" skjermer. Selv sitter jeg på en lifebook p1510 med 8.9" skjerm Sammenlign med f. eks. vg.no hardware.no mm. og se hvor mye mer informasjon de har på mye mindre plass enn det du bruker. Det store "arneweb" bildet stjeler faktisk halve skjermen min. Dessuten har den ingen funksjon. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Altså. Du sitter på en skjerm med oppløsning på 1024x600. Det burde være mer enn nok plass til å se dette designet på skjermen din. Det er tross alt bare 600px i bredden! Greit nok at du ikke har mer enn 600 px i høyden, men dette er jo bare et bilde av hvordan designet kan se ut. Og hvis du ikke tåler å scrolle vertikalt, så bør du kanskje ikke sitte på nettet i det hele tatt. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Ja, du har sikkert eit viktig poeng der. Eg kjem nok kanskje til å endre litt på det framover, men no vil eg berre få det opp. Eg held på med kodinga. (Faktisk snart ferdig). Eg poster når eg er ferdig. No er det berre ein div igjen og litt lipsum-tekst. Wow, cyclo, den var liten! Edit: Snakkar du til meg, Jesper? Endret 28. februar 2007 av Arne Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Nope, snakket til cyclo. Nå skal jeg holde meg unna denne tråden for å ikke bli gretten. Dårlig humør i dag Lenke til kommentar
Arne Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Hehe, du får komme tilbake når eg har koda alt sammen Forresten, kva webskrifter har eg å velge mellom? Syns Tahoma er så fin, men eg kan jo ikkje bruke han om det ikkje er ein vanleg skrift å ha på datamaskina. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Altså. Du sitter på en skjerm med oppløsning på 1024x600. Det burde være mer enn nok plass til å se dette designet på skjermen din. Det er tross alt bare 600px i bredden! Greit nok at du ikke har mer enn 600 px i høyden, men dette er jo bare et bilde av hvordan designet kan se ut. Og hvis du ikke tåler å scrolle vertikalt, så bør du kanskje ikke sitte på nettet i det hele tatt. 8043504[/snapback] Stått opp på feil side i dag? Har aldri sagt at jeg ikke tåler å scrolle. Jeg kom bare med konstruktiv kritikk. Personlig syns jeg at "arneweb" bildet stjeler for mye plass. Kjør det ned til 1/3 av høyden. Og ja, jeg sjekket den også på en 21" før jeg postet og syns fortsatt det samme. men dette er jo bare et bilde av hvordan designet kan se ut. Nemlig. Som han ønsket innspill på og som jeg gav. Det eneste du kommer med er sure oppgulp. "Og om du ikke har annet enn å sure oppgulp urde du kanskje ikke sitte på nettet i det hele tatt" Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Wow, cyclo, den var liten! 8043506[/snapback] Jupp. En utrolig kjekk liten sak som nesten ikke veier noe som helst. Har gitt en helt ny mening til bærbar pc i min oppfattning. Jeg har også et annet forslag. Mulig du har tenkt på det siden det bare er et bilde. Gjør designet til en % bredde av siden slik at det strekker seg i bredden. Ooops. Nå ser jeg at jeg har tabbet meg ut litt likevell. Trodde du lagde nytt design til bildr.no siden. Var ikke klar over at det var en separat side. Lenke til kommentar
attach Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Jeg anbefaler ikke et flytende design (%-bredde) ihvertfall. Det er helt horribelt for oss med større oppløsning igjen. Jeg har per idag knapt sett en eneste vellykket hjemmeside med flytende design. Det største problemet er at teksten blir så bred at den nesten er uleselig. Ja, det finnes max-width, men det fikser ikke hele biffen. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Hm... Eg lurer litt på bakgrunnen. Her er forresten "resultatet", så langt som eg har kome til no. Men eg er litt usikker på den bakgrunnen, om det vert litt for mykje blått. EDIT: Eg styrer alt med pixler. Teksten styrer eg med pt. Endret 28. februar 2007 av Arne Lenke til kommentar
attach Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Det blir det der. Anbefaler em istedet for pt til tekst. Det er best for brukerne og det er klart mest vanlig for tida. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Det blir det der. 8043799[/snapback] Litt vanskeleg å tolke deg her... Meiner du at det blir litt for mykje blå der, eller meiner du at det skal vere slik det er? Har no forandra på tekststørrelsejusteringsmåten. <--- Flott ord? Lenke til kommentar
attach Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Det er litt for mørk grå og lilla-aktige blåfarger etter min smak. Lenkene er også litt vel store. Jeg ville brukt #f5f5f5 eller #fff (hvitt) som bakgrunn til teksten ihvertfall, men det er mulig det gjør seg med litt mørkere grå også. Endret 28. februar 2007 av attach Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå