Gå til innhold

Blåse nytt liv i relativt gammel pc

Anbefalte innlegg

Hei.. jeg har følgende system:

Abit KV-7, XP3200+ @ 2.2ghz, 3x512 @ 400mhz div ram, 9800pro.

Fant ut at det ble for dyrt å invistere i helt nytt oppsett så jeg bestillte meg et kort av typen; Sapphire X1950pro 512bm AGP.

Lurte også på å invistere i 3x Geil 1.0GB DDR PC3200 400MHz CL3 2.55-2.65V Value.

Siden mitt rimeli utdaterte hk ikke støtter dual channel får jeg nøye meg med single channel. :)

Resultatet blir da:

XP3200 @ 2.2Ghz Socket A

3GB Geil DDR PC3200 400MHz CL3 2.55-2.65V

Sapphire X1950Pro 512Mb AGP

-- noen som vet om dette systemet vil duge en liten stund fremover??

Bruker pc'en til spill og filmtitting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når det kommer til spill og film tror jeg at systemet ditt kommer til og holde seg bittelitt lenger... men for langsiktig investering så anbefaler jeg deg(hvis du er over myndighetsalderen) og bruke lønnen du tjener på en evt. jobb du har og legge av litt av den og dermed spare penger til et nytt system du kan bygge i 2008. på den måten sparer du penger ved og vente samt. at det dermed ikke blir så dyrt.... så alt avhenger av om du vil venet eøøer ikke... for i 2008 vil alt ha vista og være vista- sertifisert og det blir dermed også enklere for deg i henhold til hd-fim titting... og avspilling av disse mediene på din nye pc...

\Daniel

Lenke til kommentar

Hehe! Ja er myndig og tjener penger. Men har ikke så mye å bruke på data iogmed at jeg sparer mye penger hver mnd til et annet prosjekt. Så dette havner liksom i annen rekke. Kjører vista ultimate med alle effekter på med det gjeldende systemet jeg har, og det funker uten problem. Er i det aller nyeste spilla jeg merker at pc'en er en av den gamle typen.

Tenkte å kjøpe nytt til høsten igjen og sette opp det gamle oppsettet som server.

Btw er det noen som vet hvor/om det er mulig og kjøpe en AGP til PCIe bro ??

Endret av JanErik82
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...