Gå til innhold

hjelp til valg av hovedkort

Ping0

Anbefalte innlegg

Jeg er heelt blank når det gjelder hovedkort og skulle gjerne hatt litt hjelp. Har litt lyst på en av intel sine c2d etterhvert og har tittet litt på dette:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322929&s=sc

pcen vil blit brukt mest til spilling og trolig ikke noe klokking. Men samtidig lurer jeg på da litt fremover, omg quadcore kommer mer og mer. for det kan jeg jo ikke bruke på dette kortet.. burde jeg velge et anna? eller oppgradere evt senere tid igjen? og hvor stor strømforsyning anbefales? 500w nok?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du greide å finne nesten det eneste hovedkortet med P965 brikkesettet som ikke støtter quad core etter en biosoppdatering(mulig det kommer). Et alternativ er f.eks ASUS P5-B. Som forøvrig er et meget bra kort. Eller du kan se på kort med Nvidia 650i SLi brikkesettet, som også koster rundt 1000 kr.

500W burde absolutt være nok. Om du ikke har en helt elendig strømforsyning (les Q-tec.)

Lenke til kommentar

Anbefalt? Ser ikke noen grunn til å kjøpe et kort som ikke støtter quad når de fleste gjør det. Om det da ikke er noen spesiell funksjonalitet på det aktuelle kortet du bare må ha.

Jeg tror det vil komme mer av det. Om du vil kunne bruke fremtidige quadcore CPUr på hovedkortet jeg lenket til er jeg veldig usikker på/tviler. Du kan da bruke de som er på markedet nå. Det skal også kuttes i prisene med opp til 40 % i Mars.

Det er nå gjerne bare sånn at du må bytte flere komponenter når du oppgraderer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...