nikrus Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) Anmeld din vgs skole! Jeg er en gutt på 17 år og går fortiden på Frederik II vgs i Fredrikstad. Jeg føler at jeg har havnet på helt feil sted fordi jeg har blitt fóret med informasjon fra diverse utdanings brosyrer om hvor bra denne skolen her er. Dette stemte ikke over ens med min opplevelse, jeg skulle ønske jeg fikk litt mer informasjon om skolen fra elevens perspektiv. Derfor lager jeg denne tråden hvor man anmelder sin egen skole. Jeg kan vel egentlig starte: Skole: Frederik II vgs By: Fredrikstad Linje: Salg og service Lærerene: Dette er det stedet hvor frederik II vgs i Fredrikstad er svakest, vi har vel kanskje to eller tre lærere som er ok og som greier å engasjere og motivere elevene. Ellers så vil jeg si at resten av lærerene ikke engang viser litt forståelse. Miljø: Miljøet blant elevene er bra på Frederik II vgs, men utsende og det tekniske utstyret på skolen er svært utdatert og skolebygget er vel ikke akkurat av de beste. Gir skolen 2 av 10. Endret 27. februar 2007 av nikrus Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Jeg skal begynne på videregående skole til høsten, så denne tråden kan bli nyttig. Såfremt folk bidrar da. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 ja,skal nok skrive om skolen når jeg begynner på den. Lenke til kommentar
Mimi Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Skole: Oslo Private Gymnas By: Oslo Linje: Realfagslinjen Lærerene: Dette er vel en av Opg's sterkeste sider. Lærerne kan utrolig mye, og jeg merket en utrolig overgang fra ungdomsskolen til vgs. Dessuten, fordi det er så få i klassen får man et godt forhold til alle. Miljø: Miljøet er intimt, og man er på fornavn med alle. Dette er fordi det bare er tre klasser i hvert trinn og maks 22elever i hver klasse. Mange ser på OPG som en sosseskole, men om dere kommer på besøk, skal dere få se at det finnes litt a hvert her;) Jeg er utrolig glad for at jeg begynte her, fordi jeg slipper unna "å, jeg driter i skolen fordi jeg er så kul, haha se på dårlige karakterene mine" holdningen som er på andre skoler rundt meg. Gir skolen 9 av 10. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Skole: Sørumsand vgs. Sted: Sørumsand, Akershus. Linje: Transportfag. Lærerne: Allmennfaglæreren er ganske bra, men faglæreren er altfor slapp. Miljø: Ganske bra, selv om mange har en gi faen-holdning. Da er det vanskelig å være motivert selv, men det fungerer. Selve skolen er bra, linja er bare idiotisk. 8/10 får den av meg. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Dette kan bli en god trad. Skole: Tanks vgs By: Bergen Linje: Allmennefag Lærerene: Kjemilaereren er skikkelig god. Men resten er det ikke sa bra med. Fransklaererene er like darlige som ever, men de kan fransk. (Bare ikke laere det vekk til oss.) Resten av laererene laerer det vekk en gang, og sa burde vi kunne det. Miljø: Sann ok, jeg er ikke av de mest sosiale. Men siden Tanks er en liten skole vet jeg nesten hvem alle er. Tanks som bygg er ikke akuratt det nyeste. Og det viser veggene veldig godt. De er like skjeve som hypotenusen av trekanten. Vi har ogsa bare 2 datarom. Det ene med mange PCer (Dell ( som sies skal ha mer en 1GHz (noe jeg ikke tror er sant)) Men det rommet er nesten alltid opptatt. Vi har ogsa en lobby, hvor vi har en deltidskantinedame som selger overpriset kaffe. 5/10 Edit; glemte en av laererene Hun ser i boken for nar hun skal si noe til klassen, hvis vi spòr om noe, sier hun at den som spurte kan finne svaret hjemme, kommer forsent til hver time (hun kommer innom, saa gaar hun igjen) Bruker flere uker paa aa rette en pròve, snakker lavt. bruker grònt kritt paa gròn tavle (skriver utydelig) osvosv Men vi pròver a faa henne sparket Edit2; hun er sparket nå. Edit3; hun var tydeligvis ikke sparket. Men vi har ikke henne lenger. Jeg føler med 1.klassingene som har henne. Endret 11. mars 2007 av Ståle Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Skole: St.Olav VGS By: Sarpsborg Linje: Allmenn Lærerene: De lærerne jeg har støtt på i mine 1 og 1/2 år ved St.olav har vært generelt flinke med fagene sine, men utrolig dårlige på disiplin, motivasjon og engasjement. Noen få er også dårlige rent faglig, og jeg syns ikke slike mennesker skulle hatt lov å undervise på så høyt nivå. Når jeg tenker over det har vi faktisk bare èn lærer som er VIRKLIG flink, han har ansvaret for Psykologi-faget. Oppsummert: Ikke veldig fornøyd med lærerne. Miljø: Veldig bra miljø på skolen, ikke noe dop o.l som jeg har hørt om. Skolen er godt utstyrt med pc'er, som er et pluss. Skolen får 6.5/10 av meg, såpass lav score grunnet dårlig kvalitet på en god del lærere! Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 skole - Laksevåg vgs by - Bergen Linje - allmenn Lærere - snittalder på rundt 55, de fleste er utrolig kunnskapsrike, men nivået på sosiale ferdigheter og kunsten å lære ting bort, er relativt lavtstående. miljø - Det er godt miljø på skolen, ikke noen gjenger. Det eneste jeg kan bemerke er at noen utrolig stygge førsteklassinger har klart å knuse noen dører og ødelagt noe speil. alt i alt 3/10, jeg synes denne skolen skårer såpass dårlig på lærerne at et helthetlig inntrykk rykker ned i fra 8/10 til 3/10. Du kan selvfølgelig være helt, og det finnes enkelte lærere som er veldig gode. Litt late til tider også, men ikke mer enn at det gjør noe med læringen. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Bra tråd! Skal sjekke den seinere. Noen som har noe om Gausdal eller Gjøvik media og kommunikasjon? Gausdal var 1. valget mitt til vdg skole, og Gjøvik 2. og Lillehammer allmenn 3. Men jeg vil gjerne høre litt om Gausdal og Gjøvik hvis noen går der Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Fin tråd. Jeg hjelper til med å anmelde min skole, og håper en haug med andre folk vil gjøre det samme (anmelde sin skole, altså): Skole: Bamble Videregående Skole Location: Bamble Kommune i Telemark Linje: Jeg tar allmennfag VK1 med realfaga, men skolen tilbyr også helse og sosial, samt salg og service. Lærere: Lærerne på BVS er svært flinke. De fleste er selvsagt lektorer og har hovedfag. Lærerstaben består for det meste av eldre menn, som er svært flinke. Det finnes et par kvinnelige lærere også, og de er også flinke. Læringsmetodene er svært bra, og personlig trives jeg veldig. (Jeg leser de obligatoriske allmennfaga, samt matte/fysikk/kjemi). Miljø: Skolebygget er særdeles fint og renhold tas på alvor. Skolens kantine er en aula med glasstak hvor skolens forskjellige fløyer tar utgangspunkt i den store kantinen, som forsåvidt er skolens sentrum. Elevene er snille og flinke, og motiverte. Bare synd at det er så få elever.. tror det bare er et par hundre. Jeg er kjempestolt av skolen min, så skulle gjerne gitt maks poengsum. Men jeg må jo være litt realistisk også da. Karakter: 8/10 Lenke til kommentar
Dr.Me Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Anmeld din vgs skole! Jeg er en gutt på 17 år og går fortiden på Frederik II vgs i Fredrikstad. Jeg føler at jeg har havnet på helt feil sted fordi jeg har blitt fóret med informasjon fra diverse utdanings brosyrer om hvor bra denne skolen her er. Dette stemte ikke over ens med min opplevelse, jeg skulle ønske jeg fikk litt mer informasjon om skolen fra elevens perspektiv. Derfor lager jeg denne tråden hvor man anmelder sin egen skole. Jeg kan vel egentlig starte: Skole: Frederik II vgs By: Fredrikstad Linje: Salg og service Lærerene: Dette er det stedet hvor frederik II vgs i Fredrikstad er svakest, vi har vel kanskje to eller tre lærere som er ok og som greier å engasjere og motivere elevene. Ellers så vil jeg si at resten av lærerene ikke engang viser litt forståelse. Miljø: Miljøet blant elevene er bra på Frederik II vgs, men utsende og det tekniske utstyret på skolen er svært utdatert og skolebygget er vel ikke akkurat av de beste. Gir skolen 2 av 10. 8037267[/snapback] Går på samme skole bare almenn. Er enig i det meste faktisk. Ihvertfall det med lærerene, mange bryr seg ikke noenting om hva vi gjør. De bryr seg ikke om vi går fra timen, har vært borte masse men har ikke fått så mye fravær som jeg egentlig skal (bra?). Men de gangene vi har vikar pleier vi å få noen som virkelig kan engasjere oss, vanligvis ser jeg fram til å ha vikar da disse ofte (les: alltid) er bedre en de lærerene vi normalt har. Bygningen er jeg også enig i, noe drit. Er gammelt og muggent. *grøss* Men trives Trivselen er høy, elevene er greie og man får nye venner hver eneste dag. Valgte nok Frederik fordi det er populært, men angrer ikke! Fantastisk miljø! De fleste som går der er enig i det vet jeg Endret 9. mars 2007 av Christensen Lenke til kommentar
superinvestoren Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Anmeld din vgs skole! Jeg er en gutt på 17 år og går fortiden på Frederik II vgs i Fredrikstad. Jeg føler at jeg har havnet på helt feil sted fordi jeg har blitt fóret med informasjon fra diverse utdanings brosyrer om hvor bra denne skolen her er. Dette stemte ikke over ens med min opplevelse, jeg skulle ønske jeg fikk litt mer informasjon om skolen fra elevens perspektiv. Derfor lager jeg denne tråden hvor man anmelder sin egen skole. Jeg kan vel egentlig starte: Skole: Frederik II vgs By: Fredrikstad Linje: Salg og service Lærerene: Dette er det stedet hvor frederik II vgs i Fredrikstad er svakest, vi har vel kanskje to eller tre lærere som er ok og som greier å engasjere og motivere elevene. Ellers så vil jeg si at resten av lærerene ikke engang viser litt forståelse. Miljø: Miljøet blant elevene er bra på Frederik II vgs, men utsende og det tekniske utstyret på skolen er svært utdatert og skolebygget er vel ikke akkurat av de beste. Gir skolen 2 av 10. 8037267[/snapback] Går på samme skole bare almenn. Er enig i det meste faktisk. Ihvertfall det med lærerene, mange bryr seg ikke noenting om hva vi gjør. De bryr seg ikke om vi går fra timen, har vært borte masse men har ikke fått så mye fravær som jeg egentlig skal (bra?). Men de gangene vi har vikar pleier vi å få noen som virkelig kan engasjere oss, vanligvis ser jeg fram til å ha vikar da disse ofte (les: alltid) er bedre en de lærerene vi normalt har. Bygningen er jeg også enig i, noe drit. Er gammelt og muggent. *grøss* Men trives Trivselen er høy, elevene er greie og man får nye venner hver eneste dag. Valgte nok Frederik fordi det er populært, men angrer ikke! Fantastisk miljø! De fleste som går der er enig i det vet jeg 8114785[/snapback] Frederik gogo Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Skole: Trondheim Katedralskole By: Trondheim Linje: Studiespesialiserende VG1 Lærerene: Generelt veldig gode, da denne skolen er regnet som den skolen som er vanskligst å komme inn på i Trondheim. Gleder meg mer til andre året, da har jeg sett mange fler tøffe lærere. Alle de førsteklassefaglærerene er generelt gode, men jeg missliker noen. Miljø: Miljøet er svært bra, skolens stand kunne forbedret seg utrolig, da vi ikke har noen form for ventilasjonsanlegg (noe som fører til hodepine/migrene) Ellers er miljøet topp! Hyggelig og smarte folk, ingen idioter. Hawte jenter er det óg. 8.9/10 Lenke til kommentar
Traktormannen Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Dette kan bli en god trad. Skole: Tanks vgs By: Bergen Linje: Allmennefag Lærerene: Kjemilaereren er skikkelig god. Men resten er det ikke sa bra med. Fransklaererene er like darlige som ever, men de kan fransk. (Bare ikke laere det vekk til oss.) Resten av laererene laerer det vekk en gang, og sa burde vi kunne det. Miljø: Sann ok, jeg er ikke av de mest sosiale. Men siden Tanks er en liten skole vet jeg nesten hvem alle er. Tanks som bygg er ikke akuratt det nyeste. Og det viser veggene veldig godt. De er like skjeve som hypotenusen av trekanten. Vi har ogsa bare 2 datarom. Det ene med mange PCer (Dell ( som sies skal ha mer en 1GHz (noe jeg ikke tror er sant)) Men det rommet er nesten alltid opptatt. Vi har ogsa en lobby, hvor vi har en deltidskantinedame som selger overpriset kaffe. 5/10 Edit; glemte en av laererene Hun ser i boken for nar hun skal si noe til klassen, hvis vi spòr om noe, sier hun at den som spurte kan finne svaret hjemme, kommer forsent til hver time (hun kommer innom, saa gaar hun igjen) Bruker flere uker paa aa rette en pròve, snakker lavt. bruker grònt kritt paa gròn tavle (skriver utydelig) osvosv Men vi pròver a faa henne sparket Edit2; hun er sparket nå. 8056202[/snapback] Ungdommen skal nå også klage på alt I min tid (les: hine hårde dager) på tanks hadde vi bare ett datarom, kaffeautomat (type 'klix') istedenfor kantinedame og bygget ble dessuten delvis pusset opp etter jeg var ferdig der. Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Noen her som skal går Ås Videregående Skole i Akershus, skal på videregående snart og dette blir skolen min, trolig om jeg ikke ombestemmer meg... Lenke til kommentar
nordin Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Skole: Vardafjell VGS By: Haugesund Linje: Allmenn Lærerene: Mange dyktige lærere, men dessverre også noen som trekker snittet ned. Miljø: Veldig bra miljø. ''Velstående'' elever som ikke bruker narkotika, mobber hverandre eller bruker gardiner som kjole. Gir skolen 9 av 10. Lenke til kommentar
Tor Tur Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Skole: Rælingen VGS Kommune: Rælingen Linje: Studiespessialiserende (Almenne fag) Lærerene: Stor variasjon, her har vi lærere som premierer ut harribo til de med best framføring og de med haukeblikk for snus og soving. Det hender også at lærerene er mye borte og deretter går glipp av en del timer (gjør ikke no det XD). Miljø: Veldig godt miljø, her er det INGEN og jeg gjentar INGEN som blir mobbet eller trakkasert. Folk prøver heller å inkludere enstøingene enn å mobbe de eller fryse ut. Skolen ligger i samme hus som rælingen rådhus og her har vi tilgang til et stort bibliotek med grettne bibliotekarer som vi stadig saboterer for XD. 7/10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå