exoduzzz Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Heihei. Jeg deler et trådløst nettverk sammen med et par andre, og får helt utrolig mye latency da andre på nettverket laster ned fra inet, jeg kan få opptil 1000 ms+. Jeg lurer på om det går an å begrense dette på routeren, sånn at nettet blir rettferdig delt, istedet for at hele kapasiteten blir slukt opp av en som laster ned. Lenke til kommentar
hiper Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 hvilken router har du? Lenke til kommentar
exoduzzz Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Jeg har en Dlink DI-514. Lenke til kommentar
exoduzzz Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Noen som har et forslag til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
praut86 Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Utifra https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications, så støtter ikke routeren "QoS" (Quality of Service). Med denne funksjonen kan man "forme" og prioritere internett-trafikk blant datamaskinene på lokal-nettet. Denne løsningen er da utelukket. [QoS FAQ] Det finnes vel muligens programvare til 'jobben', men jeg har desverre ingen konkrete forslag til deg... mvh praut Endret 28. februar 2007 av praut86 Lenke til kommentar
exoduzzz Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 hmm, takk for tiden uansett. Ingen som har noen andre forslag? Vi har jo en ganske bra linje, men når en på nettet laster ned, så sluker det hele kapasiteten, så det blir helt umulig å spille/surfe nettet. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Beklager å bumpe opp denne gamle tråden, men jeg har en bra løsning: kjøp en Asus WL-500g premium-ruter, og installer DD-wrt på den. Dette installerte jeg nylig, og QoS er lett å sette opp på den, i tillegg til at den har tonnevis med andre finesser.er. Uansett, grunnen til avanserte QoS-muligheter: for å beskrive dette litt i praksis: bittorrent har jeg satt som laveste prioritet. på min 4mbit-linje lastet den ned istad på rundt 380-400 KB/s. Så fant jeg ut at jeg skulle installere noen programmer, og disse ble lastet ned via HTTP, som jeg har på 3. høyeste prioritet. Sekundet etter at jeg startet nedlastingen, fikk jeg ned 400KB/s på HTTP-nedlastingen, mens bittorrent lastet jeg ned ca. 10 KB/s med. Sekundet etter at HTTP-nedlastingen var ferdig var BT-nedlastingen i full fart på 380 KB/s igjen. I tillegg har jeg nå alltid bra ping, ettersom ruteren aldri makser ut linjen, og det resulterer i at jeg får høyere hastigheter enn om jeg ikke hadde gjort det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå